جشنواره خیرین مدرسه ساز ؛
نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان با رویکرد ایمن سازی مدارس 96/2/6 در شهرک نفت اهواز برگزار شد
کد خبر: ۴۱۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 27 April 2017
به گزارش تابناک خوزستان ، نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان با رویکرد ایمن سازی مدارس با حضور دکتر محمدرضا حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دکتر شریعتی استاندار خوزستان ، حجت السلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، رضا رضایی مدیرکل محترم نوسازی مدارس  و دیگر مسئولان استان  در تالار امام رضا شهرک نفت برگزار شد 


به گزارش این پایگاه حاکیست ،  محمدرضا حافظی ، رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور :   
قدرت ،کسب علم و دانش است . با همت خیرین در تمام کشور مدرسه ساخته شده و افتخارات زیادی کسب شده است. 37% مدرسه های کشور به دست خیرین ساخته شده ، 650 هزار خیر در داخل کشور و یک هزار خیر در سراسر جهان در کار خیر مدرسه سازی فعال هستند .

10%از مردم ایران در خارج از کشور حضور دارند که جامعه خیرین برای آنها در خارج از مرزها مدارس ایرانی ومعلمانی با زبان ایرانی تاسیس کرده اند .


دکتر حافظی افزود : دولت در سال گذشته اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان تخصیص داده بود در این زمینه اما خیرین به غیر از زمین ها و املاک بیش از 900 میلیارد تومان به عبارتی 4برابر دولت اختصاص داده بودند .بعد از تهران استان خوزستان اولین رتبه را در بیشترین خیرین کشور را داراست .


 محمد تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان : وقتی تاریخ ایران را بررسی می کنیم می بینیم در تاریخ گذشته  ما اعیاد ،مراسم و آیین های زیبایی داشته ایم و به ثبت رسیده اما اصلی ترین و مهمترین مسئله انتقال درک و فهم و شعورو فرهنگ به وسیله دانش و دانایی انتقال پیدا خواهد کرد . 

وی افزود : دین اسلام تنها دینی است که با خواندن آغاز شده است و  همان گونه که رهبر فرمودند هرپیامی در ابتدا باید از مدرسه آغاز شود .


مدیر کل آموزش و پرورش گفت : اگر آموزش و پرورش موفق و فعالی داشته باشیم جامعه موفقی نیز خواهیم داشت و در تمام لایه های اجتماعی ،فرهنگی ،اقتصادی نیز موفق خواهیم بود همچنین اگر ذهن مردم را درگیر تعلیم و تربیت کنیم بهترین و موفق ترین جامعه را خواهیم داشت . 


تقی زاده تصریح کرد : میزبان این جشنواره خیرین مدرسه ساز هستند . میزان  كمك مالي خيرين در سال 95  بيشتر از منابع مالي اعتباري اختصاص يافته كشور در این زمینه بوده است .این کار کار کوچکی نیست بلکه یک کار ماندگار و تاریخی است که امروزه در ایران شاهد این اقدامات هستیم و امیدواریم پایدار و مستمر باشد .

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت : تلاش مسئولین ،مردم و نگاه ویژه به امر آموزش و پرورش باعث شد پس از سال ها شاخص آموزش تغییر کند . 


در ادامه مراسم امام جمعه موقت اهواز حجت السلام المسلمین حسن زاده گفت : 

مبنای توسعه پایدار در هر جامعه ای توسعه علمی است .آنچه در خوزستان داریم تنوع و جمال کارخیرین مدرسه ساز استان است .در همه جای استان در مرکز استان  ، حاشیه ها عشایر و تمام روستاها نیاز به ساخت و توسعه همه جانبه ساخت مدارس و تجدید بنا را داریم .

استان خوزستان بعد از تهران رتبه اول کشوری را در جمع خیرین مدرسه ساز کشور دارد ،مدرسه سازی یکی از بهترین را ههای صرف مال است .مدرسه سازی توفیقی است که که نصیب خوزستان شده با این کار فرد پایدار و جاودانه می شود .


دکتر شریعتی استاندار محترم خوزستان در این جشنواره افزود : کار خیر جاودانه و ماندگار است . جامعه امروزه ما نیاز به گسترش و خیر جمعی دارد ،خیر جمعی در کشور باید افزایش پیدا کند مدرسه سازی یک خیر جمعی است که که جامعه را توانمند و ماندگار خواهد کرد کارهای جمعی باعث گسترش رسالت پیامبر می شود.


استاندار خوزستان افزود : در جامعه امروزی توسعه پایدار و محور توسعه پایدار و ریشه خلق ثروت همه بر اساس دانایی محوروتولید علم بیشتر باعث خلق تکنیک و تکنولوژی و در نتیجه ثروت می شود .در هر جامعه ای دانایی و علم بیشتر باشد ثروت هم بیشتر است از این رو کار خیر مدرسه سازی تمام این امور را در خود جای داده و تمام این برکات را در خود دارد که باعث تولید ثروت و توسعه پایدار در کشور می شود . 
مدرسه پایه و اساس دانایی محوری و اولین و مهمترین جایگاه برای یادگیری است .
منبع: تابناک
برچسب ها: خیرین مدرسه ساز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار