با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد؛
اختتامیه نخستین جشنواره انجمن های ادبی کشور با عنوان «جایزه ملک الشعرای بهار» جمعه یکم اردیبهشت ماه با حضور سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار آدینه تهران برگزار شد
کد خبر: ۴۱۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 27 April 2017
اختتامیه نخستین جشنواره انجمن های ادبی کشور با عنوان «جایزه ملک الشعرای بهار» جمعه یکم اردیبهشت ماه با حضور سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار آدینه تهران برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نیاز نسل جوان امروز بیش از هر زمان دیگری به شعر و ادب و فرهنگ اظهار داشت: همیشه شعرا، ادبا و حکما دارای منزلت بودند. جامعه امروز ما باید یک بار دیگر به چشمه سار ادب و شعر برگردد. امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیازمندیم.

وی سپس با گفتن اینکه معنای هویت، کسب بقای جامعه است، افزود: اگر امروز بعد از قرن‌های طولانی در این سرزمین، احساس غرور، هویت و تداوم حیات می‌کنیم و زیستن در این جامعه را افتخار می‌دانیم، به دلیل وجود عناصر هویت دینی و ملی ماست و فردوسی، سعدی، حافظ و شاعران بزرگ، هویت‌بخش دینی و ملی ما بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری اولین جشنواره انجمن‌های ادبی را گام نخست در مسیر حمایت از این انجمن‌ها عنوان کرد و افزود: تداوم حیات فرهنگی ما وابسته به فعالیت انجمن‌ها و نهادی فرهنگی و هنری است. اگر قرار است در این سرزمین، فرهنگ تولید و بازتولید شود، این اتفاق با فعالیت انجمن‌های فرهنگی و هنری ممکن است و در این راه، دولت کمک‌یار انجمن‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر تاکنون در حمایت از انجمن‌ها قصوری شده، به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شما پوزش می‌طلبم. چرا که انجمن‌های ادبی حق بزرگی در این سرزمین دارند و وظیفه دولت، حمایت از این انجمن‌هاست.

در این مراسم مهدی قزلی مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در خصوص جشنواره انجمن های ادبی گفت: ١٨٢ انجمن در جشنواره انجمن های ادبی ثبت نام کردند و ما در یک دوره ی دو روزه، خدمت حدود نمایندگانی از ١١٠ تا ١٢٠ انجمن ادبی از سراسر کشور بودیم. حرفهایشان را شنیدیم و این جمع شدن ما پر از اطلاعات و ایده های جدید است. فکر می‌کنم ٨ جلد سابقه انجمن های ادبی را بررسی کردیم .

در این مراسم جایزه انجمن های ادبی به نام ملک الشعرای بهار نامگذاری شد.

فردین کوراوند رییس انجمن قلم شهرزاد (اهواز) به نمایندگی از این انجمن ، جایزه خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد دریافت کرد.

برگزیدگان جایزه ادبی «ملک الشعرای بهار» ویژه انجمن های ادبی سراسر کشور معرفی شدند. طرح‌های شرکت‌داده‌شده از

#انجمن_قلم_شهرزاد (اهواز)

انجمن‌های ادبی دوستداران شاهنامه (استان البرز)

داستان کودک انگشت جادویی (شیراز)

رسم کتابخوانی (تهران)

شعر آیینی مشکات (سبزوار)

جام جهان‌بین (تربت‌جام)

خانه نویسندگان افغانستان

به عنوان آثار برگزیده جایزه «ملک‌الشعرای بهار» معرفی شدند و لوح و تندیس خود را در حضور چهرزاد بهار (دختر ملک الشعرای بهار) دریافت کردند.

سید رضا صالحی امیری (وزیر فرهنگ و ارشاد)، سید عباس سیدصالحی معاون وزیر ارشاد، مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی کشور و مسئولان و نمایندگان ۱۸۲ انجمن ادبی از سراسر کشور در آئین اختتامیه نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی حضور داشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار