فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تبریز:
فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به اینکه برخی می‌گویند برجام سایه جنگ را از سر کشور دور کرد گفت: در برجام هر روز شاهد تحریم جدید هستیم.
کد خبر: ۴۱۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 27 April 2017
به گزارش تابناک تبریز از خبرگزاری ها، سردار علی حاجی‌زاده صبح امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطر شهدای توپخانه سپاه و سردار شفیع زاده تبریزی که در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد با اشاره به اینکه شهدا توطئه‌های عظیم غرب و شرق را با یکپارچگی پاسخ دادند و حتی اجازه ندادند یک متر مربع از خاک ایران جدا شود اظهار داشت: شهید شفیع زاده‌ها توطئه دهه نخست انقلاب را ناکام گذاشتند که هنوز بسیاری از زوایای پنهان آن برای مردم بازگو نشده است.

وی با بیان اینکه در دهه نخست انقلاب که ایران با ابرقدرت‌ها جنگید، هنوز ارکان نظام اسلامی تحکیم نشده بود، افزود: شرق و غرب در برابر ایران صف آرایی کردند تا کشور، نظام و انقلاب را شکست دهند ولی این تهدیدات نه تنها ایران را شکست نداد، بلکه به دست امثال شفیع زاده‌ها به فرصت تبدیل شد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عناصر پیروزی ایران در جنگ را برشمرد و گفت: «وجود رهبریِ حکیمانه امام خمینی (ره)»، «انسجام و یکپارچگی ملت ایران» و «وجود مدیرانی از جنس شهید شفیع زاده» بود که باعث شد در دهه نخست انقلاب بر دشمنان غلبه کنیم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه با تحریم تسلیحاتی کشور مواجه بودیم و سپاه و بسیج با دست خالی وارد جبهه شد، ابراز داشت: در جبهه‌ها انواع توطئه‌های دشمن را شاهد بودیم و در پشت جبهه نیز هر روز ترور توسط منافقین به دستور غرب طراحی و اجرا می‌شد. در دفاع مقدس فقط با عراق نمی‌جنگیدیم که اگر چنین بود در دو سال نخست پیروز می‌شدیم در حالی که با ائتلاف بزرگی در برابر ایران مواجه بودیم که با ایثار و وحدت و ولایت پیروزی برای ایران حاصل شد در غیر این صورت امروز به جای عزت باید ذلت را تحمل می‌کردیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید به سادگی از کنار جنگ 8 ساله رد شد، افزود: در دهه نخست که دشمنان شکست خوردند، دیگر در دهه‌های بعد جنگ کارایی خاصی برای آمریکایی‌ها نداشت، چرا که دیدند در برابر مردم ایران که با دست خالی آمده بودند نتوانتستند کاری بکنند، با اطلاعات دقیق می گویم، دشمن هیچ موقع به صورت قطعی در دهه‌های دوم، سوم و چهارم انقلاب قصد حمله به ایران را نداشت و ندارد.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمن با عدم موفقیت در جنگ نظامی، قدرت هوشمند را طراحی کردند، ابراز داشت: دشمنان دیدند به جای اینکه ایران شکست بخورد، در پایان جنگی که با دست خالی آمده بودند با گردان و لشکر و تجهیزات فراوان خارج شدند که این، حاصل نگاه شهید شفیع زاده‌ها به درون بود و نه خارج.

وی با تاکید بر اینکه در جنگ 8 ساله، توپخانه‌ها و ... را با غنیمت‌ها پایه گذاری کردیم و در واقع تهدید را به فرصت تبدیل کردیم، ابراز داشت: غرب که راهبردش مقابله با ما است دید با این ملت نمی‌توان جنگید، بنابراین تاکتیک را عوض کرد و از جنبه تهاجم فرهنگی، جنگ اقتصادی و نفوذ وارد شد و در صورت نیاز به جنگ، از جنگ نیابتی استفاده می‌کند.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در نیروهای مسلح امثال شهید شفیع زاده وضعیت رها نکردند و نقص‌های تسلیحاتی را برطرف کردند خاطرنشان کرد: هر روز شاهد رونمایی از موشک جدیدی هستیم که تنها بخشی از موفقیت‌ها را رسانه‌ای می‌کنیم. ایرانی‌ها با همان روحیه جهادی و انقلابی دوران دفاع مقدس پای کار ایستادند و گفتند باید قدرتمند شویم و امروز تصادفی نیست که به فناوری‌های پیچیده موشکی دست می‌یابیم و در تراز جهانی جزو چند کشور نخستیم و یا در پهبادها امروز در تراز جهانی و نه منطقه‌ای رتبه‌های نخست را در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه مدیریت ما در اقتصاد غیر جهادی است و عقب افتادگی کشور هم از حوزه مدیران غیرجهادی است، گفت: امروز موشک به نماد تبدیل شده، در همه حوزه‌های دریایی، هوایی و زمینی موفقیت داریم و جوانان انقلابی وجهادی زیادی در حال فعالیت هستند ولی چرا در بخش‌های غیر نظامی نتوانستیم آنچنان که انتظار داریم مشکلات را برطرف کنیم، به جرات می گویم که حل مشکل اقتصاد و فرهنگ پچیده تر از نظامی نیست و کشور قادر به حل این معضلات است.

حاجی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه برخی می‌گویند برجام سایه جنگ را از سر کشور دور کرد، این دورغ و توهین بزرگی است که برخی دانسته و یا ندانسته آن را تکرار می‌کنند، گفت: برجام اگر خیلی محکم است خودش را حفظ کند، نمی‌خواهیم سایه جنگ را دور کند.

فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه در برجام هر روز شاهد تحریم جدید هستیم و هر روز پول‌های جدید از ما را مصادره می‌کنند، خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم برجام سایه جنگ را دور کرد، توهین به شهدا، مردم، نیروهای مسلح و... است.
 

وی با بیان اینکه این جنگ بود که ارتش و سپاه را مجهز کرد و مدیریت شهدا، تهدید را تبدیل به فرصت کرد؛ تصریح کرد: دشمنان پس از پایان جنگ وارد جنگ فرهنگی و اقتصادی و نفوذ شدند و از طریق فرزندان مسوولین که در انگلیس و کانادا تحصیل می کردند به پدارنشان نفوذ کردند.

حاجی زاده با اشاره به پیشرفت های نظامی کشور بعد از دوران دفاع مقدس، اذعان کرد: تنها بخشی از موفقیت های نظامی را به اطلاع مردم رسانده ایم و امروز تصادفی نیست که به فناوری های پیچیده موشکی دست پیدا کرده ایم و در تراز جهانی قرار داریم.
 

حاجی زاده با تاکید بر اینکه آن چیزی که امروز به عنوان اقتدار نظام است، ناشی از تعاملات سیاسی نیست، تصریح کرد: به مردم آدرس غلط ندهیم، امروز می‌گویند که سایه جنگ را فلان مذاکره از سر کشور دور کرد و آدرس غلط می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :