جمعی از میهمانان خارجی نشست وزرای امور زنان کشورهای اسلامی که روز پنجشنبه در قالب رویداد مشهد 2017 آغاز شد، از «مینیاتور موزه ملی پوشاک اقوام »(‌موزه کوچک) در این شهر دیدن کردند.
کد خبر: ۴۱۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 27 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، مدیر کل وزارت امور اجتماعی سوریه در جریان این بازدید گفت : زنان ایران پیشرفت های قابل ملاحظه ای در حوزه های مختلف کسب کرده اند اما برای درک این ظرفیت ها و توانمندی ها باید به این کشور سفر کرد و از نزدیک این توانمندی را دید. 
ریمه قدری افزود : تصویر بیرونی از زنان ایرانی و توانایی های آنان خیلی مطلوب نیست و آن چه که در این کشور می توان دید با تصویر بیرونی بسیار متفاوت است. 
وی اظهار کرد: سال 2000 میلادی که برای اولین بار به ایران سفر کردم هیچ اطلاعاتی درباره زنان ایرانی و نقش و جایگاه و توانمندی های آنان نداشتم و تصویری از آنان فقط در محدوده خانه و خانواده داشتم اما آن چه به چشم دیدم، پیشرفت های قابل ملاحظه و حضور آنان در عرصه اجتماعی ،سیاست ، اقتصاد ، فرهنگ و مناصب مختلف بود. 
وی افزود: در دیدارهای بعدی نقش زنان در عرصه های آموزش و تعلیم و تربیت را شاخص یافتم که بسیار ارزشمند است. 
ریمه قدری ادامه داد : امروز زنان و کودکان سوریه در زیر خشونت و جنگی تحمیلی مقاومت کرده و با کرامت نفس زندگی می کنند و در این شرایط فقط برادران و خواهران ایرانی هستند که برای ما کمک و یار و همراه بوده اند. 
یکی از بانوان فعال در عرصه سیاسی خراسان رضوی هم در این دیدار گفت : زنان ایرانی تلاش می کنند در فضایی که قوانین بر اساس ضوابط دموکراسی تعیین کرده، حقوق خود را بیشتر تامین کنند. 
بتول گندمی افزود: در جمهوری اسلامی ایران زنان در حوزه های خصوصی و دولتی اعم از قانونگذاری و اداره امور شهرها و روستاها در سه دهه گذشته ورود یافته و گام های بلندی در این عرصه ها برداشته اند. 
وی افزود : سهم زنان و دختران ما در حوزه برخورداری از آموزش های عالی و دانشگاهی بیش از مردان است و کارنامه زنان در اداره شهرها و روستاها نیز درخشان است. 
مدیر مینیاتورموزه ملی پوشاک اقوام مشهد هم درجریان این بازدید گفت : این مینیاتور موزه با هدف ارائه بخشی از سنت و فرهنگ این خطه در قالب پوشاک مناطق مختلف دایر شده است. 
طاهره رحیمیان مشهدی افزود : طرح این موزه در اواسط سال 95 با عنوان طرح موزه پوشاک اقوام و سوزن دوزی های مبتنی بر کارآفرینی و توسعه اجتماعی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی ارائه شد. 
وی عنوان کرد : این طرح طی بررسی در دفتر معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری به عنوان طرح ملی اعلام شد و در این راستا در جزیره قشم نیز پروژه کارآفرینی روستایی به مدت هشت ماه اجرا شد و حاصل اجرای مرحله نخست این طرح از نظر اقتصادی و اجتماعی و اشتغال بسیار ارزشمند بود. 
وی اظهار کرد : با توجه به این شرایط و به منظور معرفی این ظرفیت های فرهنگی و قومی، کانون توسعه کارآفرینی زنان نقش باف که مجری طرح موزه مای پوشاک اقوام است برنامه ای را برای بازدید از این ظرفیت ها ویژه وزرای امور زنان کشورهای اسلامی تدارک دید. 
نشست تخصصی وزیران امور زنان برخی کشورهای اسلامی روز پنجشنبه با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در مشهد آغاز شد. 
در این نشست که با عنوان 'سیاستگذاری اجتماعی و خانواده در جوامع اسلامی، الزامات و بایسته ها' برگزار شده است، وزیران مرتبط با حوزه زنان از کشورهای ترکیه، اندونزی، آذربایجان، موریتانی، افغانستان، عراق، بنگلادش، سوریه، پاکستان و نیجریه حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار