رئیس پلیس راه استان گفت: جمعه گذشته با شش کشته و چهار مجروح روز خونینی برای جاده های استان بود، لذا همه آنهایی که تفریح را دوست دارند یا مردم را به نام رونق گردشگری به آن تحریص می کنند باید به فکر ایمنی این سفرها نیز باشند.
کد خبر: ۴۱۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 27 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فضل الله شیری" در این مورد اظهار کرد: گردش و گردشگری به یکی از نیازهای اساسی شهروندان تبدیل شده است که هدف آن مناطق طبیعی و دور از مراکز شهری است و این به معنای روانه شدن سیل خودروها در روزهای تعطیل به جاده های است. 

وي افزود: حفظ یا ارتقای روحیه نشاط و شادابی و امید از این طریق در زندگی مردم  امری مثبت و پسندیده است، اما با وضع نا ایمنی که در رفتارهای ترافیکی بعضی از رانندگان وجود دارد ممکن است این سفرها برای عده ای به عزا و ماتم بیانجامد،باید همه آنهایی که تفریح را دوست دارند یا مردم را به نام رونق گردشگری به آن تحریص می کنند به فکر ایمنی این سفرها نیز باشند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: عامل وقوع 100 درصد تصادفاتی که جمعه گذشته روی داد عامل انسانی بود، در یک حادثه، رانندگی با لاستیک فرسوده و دور از چشم پلیس و در دیگری عدم رعایت مقررات و نکات ایمنی در هنگام سبقت گرفتن فاجعه آفرید، که پیشگیری از این حوادث نیازمند آموزش ایمنی سفر به شهروندان است.

سرهنگ شیری ادامه داد: می شود در کنار تبلیغ و معرفی مناطق گردشگری، جوانب ایمنی و وضعیت راه های دسترسی به این مناطق را نیز تبلیغ کرد و به مردم آموزش داد که چگونه یک سفر ایمن خانوادگی را آغاز کرده، و به پایان برسانند.

وی گفت: پلیس راه استان از ماهها قبل علاوه بر هدفمند کردن اقدامات عملیاتی خود با موج سفرهای گرشگری نوروزی و پایان هفته ها، با تهیه شناسنامه ای ترافیکی از مناطق گرشگری و جاذب سفرهای برون شهری از کلیه ادارات و ارگانهای دخیل در حمل و نقل و گردشگری خواسته با توجه به زمان و مکان اوج این سفرها خدمات راهداری، امدادی و آموزشی، خود را روی این نوع از سفر ها متمرکز کنند.

رئیس پلیس راه استان تاکید کرد: بهترین و موثر ترین کنشگر در ایمنی سفرها خود مردم هستند، همه آنها که سوار خودرو می شوند و به قصد رهایی از محیط شهری آهنگ طبیعت می کنند از راننده گرفته تا سرنشینان، همه اینها از جمله استفاده از کمربند ایمنی، انتخاب مسیرهای رفت و برگشت، محل های اطراق ایمن و بی خطر، رعایت سرعت مطمئنه،خودداری از عجله و شتاب که خود منشاء سرعت و سبقت نابجاست، و صد البته آمادگی فنی خودرو و متناسب بودن آن برای انجام سفر از لحاظ وضعیت ترمزها ،تنظیم فرمان، کیفیت لاستیکها و سیستم روشنایی و چراغها برای دیدن و دیده شدن در چرخه ترافیک باید در ایمنی سفر خانواده نقش ایفا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار