قالیباف؛
انتخابات در ایران فرصت خوبی برای واکاوی مشکلات اجتماعی و بررسی مطالبات مردم است. امری که ممکن است در دولت های گذشته به ثمر نرسیده باشد. در این راستا محمد باقر قالیباف با بررسی بحران های موجود در سطح جامعه شعار خود را مقابله با بیکاری قرار داده است.
کد خبر: ۴۱۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ 27 April 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ انتخابات در ایران فرصت خوبی برای واکاوی مشکلات اجتماعی و بررسی مطالبات مردم است. امری که ممکن است در دولت های گذشته به ثمر نرسیده باشد. در این راستا محمد باقر قالیباف با بررسی بحران های موجود در سطح جامعه شعار خود را مقابله با بیکاری قرار داده است.
 
برنامه برای خروج از بحران بیکاری
قالیباف مهمترین برنامه خود را ایجاد اشتغال در این دوره می داند و همه برنامه ها و تلاش های دولت آینده خود را که با نام دولت مردم لقب یافته است به این امر معطوف خواهد کرد. وی در مصاحبه ای عنوان کرده که باید فعالیت هایش در دولت به برنامه جهاد رفع بیکاری منجر شود و تعهد میکند در این بخش ایجاد 5 میلیون شغل در یک دوره چهار ساله کند.
 
تا کنون دولتمردان بسیاری در مورد رفع بیکاری شعار داده اند و در این راستا برنامه ای ارائه نکرده و تنها به بیان برخی آمار بسنده کرده اند اما این مسئله به نظر می رسد برای کاندیدای اصولگرایان کمی متفاوت است. این کاندید ریاست جمهوری برای خروج از بحران بیکاری برنامه هایی در سر دارد و قصد دارد به طور جدی مطالبه مردمی را پیگیری کند. قالیباف در مصاحبه ای عنوان می کند که در حال حاضر کشور در مرحله رکود اقتصادی قرار دارد و قاعدتا برای خروج از این رکود نیاز به یک برنامه ریزی دقیق احساس می شود. او اعتقاد دارد که دولت فعلی چندین بار با طرح بسته ضد رکود جشن عبور از رکود گرفته است اما حقیقت آن است که ما همچنان در مرحله رکود قرار داریم و راه حل آن افزایش قدرت خرید مردم برای تحریک بازار است تا بازار داخلی رونق بگیرد.
 
دولت مردم برنامه ی اقتصادی دارد
مشکلات اقتصادی در دولت نهم و دهم به اوج خود رسید اما دولت امید با شعار خروج از بحران اقتصادی وارد کارزار شد. نمی توان به طور دقیق عنوان کرد تا چه میزان موفق بوده اما می توان ادعا کرد دولت امید برای خروج از رکود موفق عمل نکرده است. این در صورتی است که قالیباف اعتقاد دارد در طرح تحرک اقتصادی می توان بطور دقیق شیوه افزایش قدرت خرید همراه با منابع آن و راهکارهای کنترل تورم مدنظر قرار گیرد.
 
وی اغتقاد دارد که نوآوری در تولید و حمایت از کشاورزی نیز از جمله برنامه های اقتصادی است که باید مدنظر قرار داد. این کاندیدای ریاست جمهوری قصد دارد از یک طرف سبب افزایش بهره وری و تغییر شیوه های سنتی و استفاده از نوآوری ها در این زمینه تحولی صورت خواهد گرفت و از طرف دیگر با برنامه ویژه حمایت از روستاییان تولید و اشتغال روستایی رونق خواهد گرفت. او از برنامه ی سومی یاد می کند که سبب مردمی سازی نظام اقتصادی می شود.
 
به نظر این کاندید ریاست جمهوری این واقعیتی انکارناپذیر است که برای برون رفت از این بحران اقتصادی باید مدل اداره بانک ها و اعطاء اعتبارات به نفع مردم تغییر کند و نظام مالیاتی نیز به نفع 96 درصد مردم اصلاح شود و قاعدتا این هر دو میسر نمی شود جز با اجرای دقیق و همه جانبه دولت الکترونیک دولتی که اعمال تصمیماتش در یک اتاق شیشه ای و بصورت هوشمند صورت می گیرد و همه بانک های اطلاعاتی اش در مسیر تحقق انقلاب اقتصادی به هم متصل و یکپارچه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار