کد خبر: ۴۱۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴ 27 April 2017
داستان‌های دنبال دار پنالتی‌های «چیپ» از دست رفته بازیکنان تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا کماکان ادامه دارد و ذوب آهن اصفهان آخرین قربانی آسیایی این ضربات بود.

در حالی که دیدار تیم‌های ذوب آهن و العین امارات در فولاد شهر با نتیجه یک بر صفر به سود العین در جریان بود، در آخرین لحظات نیمه نخست داور در سوت خود به نشانه اعلام خطای پنالتی می‌دمد و ذوب‌آهن این فرصت را پیدا می‌کند که با گل کردن پنالتی، نیمه نخست را بازنده به رختکن نرود. اما همان بلایی را که طارمی سر پرسپولیس آورد، بنگستون سر ذوب آهن آورد و به بدترین شکل ممکن این پنالتی را از دست داد تا در نهایت نیز شاگردان مجتبی حسینی با یک شکست سنگین میدان را ترک کنند.

۵ پنالتی برای تیم‌های ایرانی
چهار تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تاکنون ۲۰ بازی در این دوره از رقابت‌ها انجام داده اند که از کل این ۲۰ بازی، داوران ۵ بار به نشانه پنالتی به سود تیم های ایرانی در سوت خود دمیده اند. از این ۵ پنالتی، ۳ پنالتی تبدیل به گل شده و دو پنالتی نیز از دست رفته است.
ذوب آهن و بیشترین پنالتی
پنالتی گیر ترین تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، ذوب آهن اصفهان است. این تیم در ۵ بازی خود در این مسابقات ۳ بار صاحب ضربه پنالتی شد تا از این حیث از دیگر تیم های ایرانی جلوتر باشد. ذوب آهنی ها دو پنالتی از سه پنالتی خود را گل کردند و یکی را هم از دست دادند.
استقلال تنها تیم بدون پنالتی
استقلال تهران که با ۸ گل زده بهترین خط حمله تیم‌های ایرانی در این مسابقات را در اختیار دارد، تنها تیم ایرانی است که تا کنون صاحب ضربه پنالتی نشده است.
ذوب آهن با سه پنالتی بیشترین پنالتی‌ها را داشته است و دو تیم پرسپولیس و استقلال خوزستان هم هر کدام یک بار صاحب ضربه پنالتی شده‌اند.
سه پنالتی و سه پنالتی زن
تیم ذوب آهن که با گرفتن سه پنالتی دارای بیشترین ضربات پنالتی در بین تیم های ایرانی بود، پنالتی زن مشترک ندارد و این سه ضربه پنالتی توسط سه بازیکن مختلف زده شده است.
مهدی رجب زاده، مرتضی تبریزی و جری بنگستون سه پنالتی زن تیم ذوب آهن هستند که سه ضربه پنالتی این تیم را زده اند.
رجب زاده و تبریزی پنالتی‌های خود را گل کرده اند و بنگستون پنالتی‌اش را از دست داد.
چیپ های خانمان برانداز
از ۵ ضربه پنالتی که نصیب تیم‌های ایرانی شده، سه پنالتی توسط رجب زاده، تبریزی و بیت سعید گل شده و دو پنالتی توسط طارمی و بنگستون از دست رفته است.
اولین وجه مشترک این دو پنالتی از دست رفته در نحوه زدن آن بود. هر دو پنالتی را مهاجمان پرسپولیس و ذوب آهن «چیپ» زدند تا صد در صد پنالتی های چیپ آسیایی تیم های ایرانی از بین رفته باشد.
دومین وجه مشترک این پنالتی های از دست رفته در این است که ممکن است به قیمت حذف این تیم ها از گردونه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تمام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار