کد خبر: ۴۱۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶ 27 April 2017
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با کامل شدن فرآیند اجاره هتل های مناسب برای حجاج در عربستان احتمال اعلام اولویت های جدید برای اعزام به حج وجود دارد.
 
حمید محمدی صبح امروز در گفت و گو با برنامه زنده «روی خط خبر» در خصوص روند ثبت نام از واجدین تشرف به حج سال جاری گفت: ثبت نام اولیه تشرف به حج تمتع سال جاری از ۲۳ فروردین ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۸۵ می توانند برای انجام این فرآیند به شعب بانک ملی سراسر کشور مراجعه کنند.

 وی با اشاره به  امضای دیر هنگام توافق نامه حج سال جاری و بدنبال آن اعزام با تاخیر تیم مسکن حج به عربستان، اظهار داشت: ایران آخرین کشوری است که برای عقد قرارداد خدمات حج در کشور عربستان اقدام می کند. در حوزه اجاره مسکن حجاج یکی از مهم ترین بخش های خدماتی حج است با این چالش مواجه بودیم که بخش عمده ای از هتل ها توسط دیگر کشورها اجاره شد بود و نگران این بودیم که نتوانیم برای همه جمعیت حجاج ایرانی تامین مسکن نماییم از این رو اولویت ها را محتاطانه اعلام کردیم. اما بدنبال روند خوب اجاره مسکن حجاج در مکه و مدینه اولویت های حج را تا ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۸۵ افزایش دادیم.
رئیس سازمان حج ادامه داد: اگر بتوانیم هتل های بیشتری متناسب با استاندارد ها و شاخص هایی که در سازمان حج و زیارت تعریف شده را تامین نماییم، احتمال این وجود دارد که اولویت های بیشتری را برای حج امسال فراخوان نماییم.
 محمدی در خصوص میزان سهمیه حجاج ایرانی یادآور شد: در چند سال گذشته بدلیل اجرای طرح توسعه مسجدالحرام ۲۰ درصد از سهمیه حج همه کشورهای اسلامی کسر شده بود و در آخرین اعزام حجاج ایرانی، ۶۴ هزار زائر به حج اعزام شدند اما با تکمیل بخش عمده ای از طرح توسعه، طرف سعودی امسال آن ۲۰ درصد را جبران کرد از سویی با تلاش هیئت حج جمهوری اسلامی ایران موفق شدیم سهمیه حج را ۳۵ درصد نسبت به سال ۹۴ افزایش دهیم و امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر به حج اعزام می شوند.
 رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر درانتظار تشرف به حج تمتع هستند، عنوان کرد:  با نهایی شدن فرآیند اجاره هتل های حجاج در عربستان احتمال اعلام اولویت های جدید برای اعزام به حج وجود خواهد داشت.
وی در خصوص چگونگی فرآیند ثبت نام اولیه تشرف به حج سال جاری توضیح داد: دارندگان فیش های اولویت دار حج بهمراه سند ودیعه گذاری و شناسنامه و کارت ملی خود به یکی از شعب بانک ملی در سراسر کشور مراجعه می کنند که مبلغ ودیعه گذاری اولیه و سود متعلقه به آن محاسبه شده و متقاضیان بقیه این مبلغ را تا سقف حداقل ده میلیون تومان تکمیل ممی کنند.
محمدی درباره زمان اعلام کاروان های حج سال جاری گفت: با نهایی شدن فرآیند اجاره هتل های زائران، لیست کاروان های حج و قیمت نهایی آنها متناسب با درجه کاروان اعلام خواهد شد و واجدین شرایط اعزام به حج که نسبت به ثبت نام اولیه تشرف در بانک ها اقدام کرده اند، می توانند در کاروان ها ثبت نام کنند.
رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص قیمت کاروان های حج عنوان کرد: ما همه تلاش خود را بکار برده ایم تا افزایشی در قیمت کاروان های حج نسبت به سال ۹۴ نداشته باشیم اما نرخ ارز نسبت به سال ۹۴ تغییر کرده و از سوی دیگر  بخشی از خدمات از جمله حمل و نقل و یا چادرهای زائران در عرفات تغییر کرده که می خواهیم خیمه های بهتری برای حجاج تهیه شود که این افزایش قیمت بدلیل افزایش کیفی خدمات خواهد بود.
محمدی در خصوص زمان اعلام هزینه نهایی کاروانها گفت: امیدواریم با نهایی شدن فرآیند اجاره هتل حجاج، قیمت نهایی کاروان های حج بر مبنای درجات آنها تا یک هفته آینده اعلام شود.
وی به واجدین شرایط تشرف به حج سال جاری تاکید کرد: حتما در این دوره نسبت انجام فرآیند ثبت نام اولیه تشرف به حج سالجاری درشعب بانک ملی اقدام  و این ثبت نام را به زمان اعلام کاروانهای حج موکول نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار