کارگردان نمایش «سندرم پای بی‌قرار»:
کارگردان نمایش «سندرم پای بی‌قرار» گفت: نمایش «سندرم پای بی‌قرار» از ۱۰ اردیبهشت‌ماه ساعت ۲۰ در تماشاخانه اشراق واقع در حوزه هنری مشهد روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۴۱۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶ 27 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از خبرگزاری تسنیم، عبدالله برجسته کارگردان نمایش «سندرم پای بی‌قرار» ظهر امروز در نشست خبری  اظهار داشت: خیلی خوشحالم که بعد از یک سال دوباره با یک نمایش جدید و متفاوت در خدمت شما هستیم و می‌دانیم که حیات تئاتر بدون حضور رسانه ممکن نیست.

کارگردان نمایش «سندرم پای بی‌قرار» افزود: برای این نمایش تصمیم گرفتیم که نشست خبری را در مکان متفاوت‌تری برگزار کنیم و فعالیت‌ها را با مجموعه گلستان علی(ع) گسترش دهیم. 30 درصد از فروش سه روز نخست نمایش هم به مجموعه گلستان علی(ع) اختصاص دادیم.

وی خاطرنشان کرد: نمایش‌نامه «سندرم پای بی‌قرار» در آذر ماه سال گذشته نوشته شد و تمرینات مقدماتی را شروع کردیم. برای من به عنوان کارگردان از لحاظ شیوه اجرا تجربه بسیار متفاوتی بود.

برجسته افزود: برای من که ده سال در یک سبک و سیاق در تئاتر کار می‌کردم، خیلی پر ریسک بود و این نخستین نمایشی است که به صورت بلک‌باکس اجرا می‌کنم. کارهای قبلی من مبتنی بر دکور بود ولی در این نمایش فضاسازی بازیگران را بیشتر می‌بینیم.

کارگردان نمایش «سندرم پای بی‌قرار» با اشاره به اینکه تئاتر مشهد در وضعیت خوبی قرار دارد، بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته استقبال از تئاتر در مشهد خیلی خوب بوده است و در جشنواره‌های مختلف هم شاهد موفقیت بچه‌های تئاتر مشهد بوده‌ایم و برآیند آن را در جشنواره تئاتر فجر دیدیم.

وی افزود: تئاتر حرفه‌ای ویژگی‌های خاصی دارد و ما از لحاظ سخت‌افزاری در تئاتر مشهد با کمبود سالن مواجهیم و نیاز به سالن‌های بیشتری داریم.

علی حاتمی‌نژاد نویسنده نمایش «سندرم پای بی‌قرار» در ادامه نشست خبری با بیان اینکه تم اصلی نمایش مهاجرت است، بیان کرد: مهاجرت تبدیل به یک اپیدیمی در کشور ما شده است و در هر طبقه و قشری با آن درگیر هستند.

نویسنده نمایش «سندرم پای بی‌قرار» افزود: مهاجرت یک پدیده جهانی است و هر روزه شاهد اتفاقات تلخی هستیم، بنابراین ما به عنوان یک هنرمند باید واکنشی نشان می‌دادیم که شد نمایش «سندرم پای بی‌قرار».

در ادامه نشست خبری «سندرم پای بی‌قرار» مسعود عقلی از بازیگران نمایش عنوان کرد: برای این نمایش عبدالله برجسته همه چیز را از ریشه و بن تغییر داده، و مخاطب شاهد سبک اجرایی متفاوتی  خواهد بود، و این نحوه ارتباط با تماشگر برای کسی که این نقش‌ها را بازی می‌کند بسیار جذاب است و مطمعنم که این نمایش برای تماشاگرهای مشهدی جذاب خواهد بود.

در پایان نشست خبری از پوستر نمایش «سندرم پای بی‌قرار» به دست بچه‌های گلستان علی و عوامل نمایش رونمایی شد.

نمایش «سندرم پای بی‌قرار» از 10 اردیبهشت ماه ساعت 20 در تماشاخانه اشراق واقع در حوزه هنری روی صحنه می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار