فرماندار مشهد:
فرماندار مشهد تاکید کرد که کاندیداهای انتخابات شورای شهر سعی کنند حرمت شهر مشهد را حفظ کنند.
کد خبر: ۴۱۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 28 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمدرحیم نوروزیان روز گذشته در جلسه توجیهی که برای نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در تالار شهر برگزار شد، عنوان کرد: ابطال انتخابات در صندوق‌های تاثیر گذار در شهرها فقط با اعلام هیات نظارت استان و تایید هیات نظارت مرکزی خواهد بود، بدلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری تمدید انتخابات صرفا در اختیار وزیر کشور است.

رییس شورای تامین مشهد با اشاره به رویداد مشهد 2017 درمورد تبلیغات انتخاباتی اظهارکرد: مشهد کلان شهر مذهبی و امسال پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، لذا نامزدهای انتخاباتی سعی کنند شان مشهد را حفظ کرده و برای سایر شهرها در زمینه رفتار انتخاباتی الگوسازی کنند.

وی با اشاره به زمان یک هفته‌ای تبلیغات برای نامزهای انتخابات شورای شهر گفت: شورای شهر مانند ریاست جمهوری نیست و افراد  حق ندارند در این روزها تبلیغات کنند، تا قبل از زمان رسمی آغاز تبلیغات تخلف محسوب می‌شود؛ پوستر های تبلیغاتی نامزدها برای شورای شهر باید حداکثر در ابعاد 70 سانتیمتر در 100 سانتیمتر باشد و بزرگتر از این تخلف محسوب می‌شود.

فرماندار مشهد ازحضور گشت‌هایی برای بررسی تخلفات انتخاباتی نامزدها در سطح شهر خبر داد و ابراز امیدواری کرد: نامزدها قوانین را رعایت کنند تا بعدا مسئله‌ای بوجود نیاید، نامزدهای انتخاباتی می‌توانند در هر منطقه شهرداری حداکثر یک ستاد داشته باشند.

رییس شورای تامین مشهد با اعلام اینکه طبق قانون تمدید زمان انتخابات شوراهای شهر و روستا با هیات‌های اجرایی است، اضافه کرد: با این وجود به دلیل هم‌زمانی با انتخابات ریاست جمهوری تمدید زمان انتخابات در هر حوزه‌ای صرفا به عهده شخص وزیر کشور است و ما موظف به پیگیری نظر ایشان برای تمدید زمان انتخابات هستیم.

نوروزیان با اشاره به هزینه های سنگین برگزاری انتخابات عنوان کرد: در خیلی از کشورها از نامزدهای انتخابات ودیعه دریافت می‌کنند، ولی در ایران هیچ هزینه‌ای از نامزدها دریافت نمی‌شود و هیچ مبلغی نیز تحت هیچ عنوانی از جمله وام یا کمک یا... نیز به ستاد ها پرداخت نخواهد شد.

رییس هیات اجرایی انتخابات مشهد در خصوص حضور نمایندگان نامزدها پای صندوق های رای گیری گفت: درصورت تمایل باید حداکثر تا سه روز قبل از انتخابات افراد مورد نظر را معرفی کنید تا برای آنها معرفی نامه صادر شود و این معرفی نامه‌ها تحویل نامزدها خواهد شد.

وی با اشاره به ماده 59 قانون انتخابات درمورد شکایات و اعتراضات اظهارکرد: این گونه نیست که نمایندگان نامزدها حق دخالت در روند اجرای انتخابات را داشته باشند، بلکه در صورت اعتراض باید مستندات خود را جمع‌آوری و با امضای نامزد به هیات‌های اجرایی یا نظارت تحویل دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار