فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه انتخاب کاندیدای اصلح آینده و برنامه کشور را تبیین و روشن می کند گفت: اگر حضور مردم یکپارچه و حداکثری باشد و انتخاب شایسته و اصلحی انجام شود، قطعا امیدی را که دشمن دارد ناامید می کنند.
کد خبر: ۴۱۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 29 April 2017
سرهنگ علی قاسمی عصرپنجشنبه در مراسم عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدای گمنام بیرجند که به مناسبت سالروز شهادت شهید عبدالحسین برونسی وهفته بسیج کارگری برگزار شد، باتبریک هفته کار و کار و تشکیل بسیج کارگری اظهار داشت: شهید برونسی عمری را کارگری کرد و وارد دفاع مقدس شد و با اخلاص و تلاش خود به رتبه فرماندهی رسید و خدمات شایسته ای را در انقلاب اسلامی ارائه کرد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: در مرحله سرنوشت سازی قرار داریم در این راستا در داخل در موضوع انتخابات و در بیرون نیز به نوعی ما از بحث اقتصادی تحریم هستیم و تحریم ها نه تنها با مذاکرات انجام شده برداشته نشد بلکه  شرایط را با دولت جدید آمریکا سخت تر شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا دشمنان نویدی که به ما می دهند به نوعی تهدید است زیرا می گویند ما منتظریم ببینیم انتخابات در ایران چه می شود و پس از انتخابات تحریم ها را تشدید می کنیم.

قاسمی تصریح کرد: بنابراین تصمیم دشمن به عملکرد مردم بستگی دارد اگر حضور مردم یکپارچه و حداکثری باشد و انتخاب شایسته و اصلحی انجام شود، قطعا امیدی را که دشمن دارد نا امید می کنند.


فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی یادآور شد: اگر ما بتوانیم در این بخش و در این فراز انقلاب اسلامی درست انتخاب کنیم و در صحنه حاضر شویم خواهیم توانست حرفی برای گفتن داشته باشیم.

قاسمی با بیان اینکه حساس ترین و سرنوشت سازترین مقطع کشور ما زمان انتخابات است اظهار داشت: با رأی هایی که ما در صندوق می اندازیم آینده کشور را ترسیم می کنیم و مدیران و مسئولان را با رأی خود در راه هدف و در مسیر خودشان مصمم می کنیم.

وی با بیان اینکه ما با انتخاب کاندیدای اصلح آینده و برنامه کشور را تبیین و روشن می کنیم افزود: باید همه را برای حضور خوب در انتخابات ترغیب و تشویق کنیم تا همه در انتخابات حضور یابند.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: راه روشن شهدا نشانگر تداوم انقلاب اسلامی است و امید است ما نیز راه شهدا را ادامه دهیم و لحظه ای از تلاش دست بر نداریم.

قاسمی با اشاره به اینکه چندسالی است که مقام معظم رهبری سال ها را براساس کار، تلاش، مجاهدت، اقتصاد، سرمایه گذاری، جهاد اقتصادی و تلاش اقتصادی نامگذاری می کنند افزود: امید است ملت ما در این عرصه نیز مانند عرصه دفاع مقدس و دیگر عرصه ها از آزمایش سربلند بیرون بیایند.

انتخاب کاندیدای اصلح، آینده و برنامه کشور را روشن می کند

وی با بیان اینکه ما باید از شهدا الگو بگیریم و عمل کنیم بیان کرد: زیرا شهدای ما آنچه را که نظام، ولایت و قرآن و اسلام از آنان خواسته بود عمل کردند.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی به سوره کافرون اشاره کرد و تصریح کرد: بخشی از این سوره به مجاهدان و رزمندگان  و بخشی نیز به صف بندی ما در زندگی در مقابل کفار و مشرکین برمی گردد و فواصل و جبهه حق را از باطل تفکیک می کند.

 قاسمی با بیان اینکه مفسرین و اساتید از این سوره  چندین برداشت دارند گفت: یکی از این برداشت ها این است که به هیچ وجه نمی شود دین دیگری را برکسی با فشار تحمیل کرد بلکه براساس پذیرش، آزادی و درک متقابل این مسئله پیش می آید بنابراین پذیرش دین داوطلابانه است اما سستی و سهل انگاری در انجام پذیرش دین درست نیست.

وی  افزود: تفسیر دیگر این است که هرکسی به دنبال دین خود باشد و نسبت به دین مقابل بی اعتنا باشد و قرآن کریم می گوید همه ادیان باید دین اسلام را بپذیرند زیرا ادیان گذشته هرکدام نقص و ایراداتی داشتند که دین اسلام آن را کامل کرده است.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز نیز همانگونه است و آخرین دین، دین اسلام است که اجباری نیست اما کسانی که منحرف هستند و در دین خود انحراف ایجاد کردند وقتی به دین اسلام می آیند یا باید تسلیم دین اسلام شوند یا خواسته نا به جایی از مسلمانان نداشته باشند.

قاسمی گفت: یکی دیگر از پیامهای این سوره قطع امید از دشمن است دشمن خواسته های زیادی دارد و ما باید دشمن را در خواسته ها، در طمع و آرزویش  ناامید کنیم و نگذاریم دشمن جولان دهد بلکه باید از تسلیم کردن ما مأیوس شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جمهوریاسلامی را تغییر دهد و ما را به نوعی وابسته به خود کند در این راستا خداوند می فرماید باید دشمن را با رفتار و عمل خود در عرصه اقتصادی مایوس کنید.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: برداشت بعدی از این سوره این است که مسلمانان در برابر پیشنهاد و درخواست های غیرمنطقی دشمنان قاطع عمل کنند و دشمن را نا امید کنند.

قاسمی اظهار داشت: جهادکبیر یعنی این که در برابر دشمن و در مقابل خواسته های دشمن سر تسلیم فرو نیاوریم و به خواسته های او نه سیاسی بگوییم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی یادآور شد: اسلام از صدر تاکنون کامل بوده و حاضر نشده به بیگانه و متجاوز باج بدهد.

وی پیام بعدی اسلام را وحدت دانست و بیان کرد: اسلام همه برادران و خواهران را به وحدت دعوت می کند و بین شرک، کفر و اسلام وحدتی وجود ندارد و اگر وحدتی وجود داشته باشد بین مسلمانان و بر محور پیامبر، ولایت است.

قاسمی تصریح کرد: امروز وحدت بر محور ولایت فقیه است و بر ولایت غیر ولایت فقیه امکان پذیر نیست زیرا حق و باطل با هم یکی نمی شوند و جبهه حق از جبهه باطل جدا است و محال است ارزش های اسلامی با ارزشهای غیراسلامی  مخلوط شود.

وی خاطرنشان کرد: پیام بعدی این سوره عدم تسلیم پذیری در مقابل دشمن است در دفاع مقدس شهدا اینگونه عمل کردند و هیچگاه حاضر نشدند در مقابل دشمن تسلیم شوند.

انتخاب کاندیدای اصلح، آینده و برنامه کشور را روشن می کند

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: اعلام برائت از کفار لحظه ای نیست و مکرر و پیوسته است بنابراین تا اسلام است بین کفر و شکر این فاصله وجود دارد و همچنین اعلام برائت از مشرکین باید صریح و علنی باشد.

قاسمی یادآور شد: موضوع بعد بحث عدم سازش با دشمن است که نبایددر دین معامله کرد و در برابر پیشنهادات او تسلیم شد بلکه باید موضع قاطع بگیریم.

وی شعار مرگ بر آمریکا را تداوم بخش برنامه زندگی ما دانست و گفت: ما با این شعار به خوی استکبار ستیزی و زورگویی امریکا حمله می کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: نمونه آن بحث مذاکراتی  که در آسیای غرب صورت می گیرد است و اینها به نوعی سلطه گری است.

قاسمی بیان کرد: زنان در عربستان در هیچ انتخاباتی شرکت نکردند و حق رانندگی و هویت مستقلی ندارند اما امروز در ایران 70 درصد زنان در آموزش و پرورش و 60 درصد در ادارات مشغول کار هستند و آزادی که در جمهوری اسلامی می بینیم در دنیا نیست.

وی افزود: این سوره ما را روشن می کند که ما جذب حداکثری و دفع حداقلی داریم و عملکرد پیامبر در طول پیامبری این بوده است و عملکرد جمهوری اسلامی این است که به حکوت امام علی (ع)  و پیامبر(ص ) اقتدا کرده است.

انتخاب کاندیدای اصلح، آینده و برنامه کشور را روشن می کند

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی یادآور شد: اما این جذب اینگونه نیست که هر آدم ناصلاحی را جذب کنیم بلکه حد و مرزی دارد و برای جذب کفار به هر طریقی نباید عمل کرد بلکه باید با روش و دستورات اسلام عمل کرد.

قاسمی اظهار داشت: نکته بعد پایداری و ایستادگی است این یعنی در راه حق و اسلام و مبارزه با کفر و شرک و منافقین تا آخرین نفس باید ایستاد و یکی از شروط مسلمانی قاطعیت در راه هدف است در جمهوری اسلامی اهداف ترسیم و تعیین شده است و ما باید در راه اهداف جمهوری تا آخر بایستیم.

وی تصریح کرد: در راه حمایت از مستضعفان و در راه خودکفایی اقتصادی باید بایستیم حتی اگر خسارت سنگینی بدهیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: برداشت بعدی این است که صف حق و باطل با هم یکی نیست ممکن است منافقین و کفار در جمع مسلمانان بیایند و در برخی جاها رخنه کنند اما وقتی شناخته شوند با آنان برخورد می شود و نباید آنان همان حقوق شهروندی را داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار