مدیرکل راه آهن خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل راه آهن خراسان گفت:150 هزار تن بار از طریق مرز ریلی سرخس در فروردین ماه سال جاری حمل شده است.
کد خبر: ۴۱۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 29 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،مهندس هادی ضیایی مهر با اعلام این خبر افزود: جمهوری اسلامی ایران از ديرباز به لحاظ قرار گرفتن درمسير جاده ابريشم و موقعیت استراتژيك خاص منطقه، از مزایای ويژه اي در امر ترانزیت كالا بهره مند بوده است، كه در صورت سرمايه گذاري در اين بخش و فعال نمودن کريدورهاي ترانزيتي( سرخس - بندر عباس و سرخس – زاهدان ) و تقويت شبکه ريلي مي توان درآمد مطمئن و مستمري از آن انتظار داشت.
وی اظهار داشت: در اين راستا اداره كل راه آهن خراسان بواسطه قرار گرفتن در اين شاهراه طلايي بعنوان حلقه اتصال كشورهاي آسياي ميانه و بلوك شرق به شبكه ريلي ايران و كشورهاي اروپايي طي سال هاي اخير با الهام از رهنمودهای مدبرانه مدیر عامل راه آهن ج . ا . ا، ضمن بهبود روابط خود با کشورهمسايه ( ترکمنستان) و سرمايه گذاري در بخش توسعه زيرساختها شامل توسعه ایستگاه سرخس وافزايش خطوط مبادله، ارتقاء ظرفيت تعويض بوژی و تقويت پارکینگ بوژي ها، احداث چندين سايت تخليه و بارگيري در طول شبكه، احداث سالن ترانزيت راه آهن سرخس ( به منظور استقرار سازمانهاي ذيربط در امر ترانزیت ریلی در يك مكان بمنظور کاهش بوروکراسي اداري و ايجاد تعامل و رويه واحد) راه اندازي قطارهاي برنامه اي سرخس ـ بندرعباس و ....  موجب گرديده که 150 هزار تن بار از طریق مرز ریلی سرخس در فروردین ماه سال جاری حمل شده است.
مدیرکل راه آهن خراسان تاکید کرد: از میزان بار حمل شده 42  هزار تن محمولات صادراتی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 58 درصد رشد داشته و عمده کالاهای صادراتی، سيمان، سنگ آهن، پودرآلومينيوم و... به مقاصد کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان 
می باشد.
 ضیایی مهر افزود: 86 هزار تن از بار جابجا شده مربوط به ترانزیت است که عمده محمولات آن كودشيميايي، گوگردخام، پنبه و مواد سوختی از مبادی کشورهای ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان حمل شده و 21  هزار تن آن واردات که عمده محمولات وارداتی دانه‌های نباتی و روغنی،غلات،کنجاله،پنبه و کالاهای متفرقه بوده که از مبدأ کشورهای قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان حمل شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش کلیه کارکنان در راه آهن خراسان، سال 96 در زمینه حمل و نقل بار، سالی پر رونق در پیش رو داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار