به بهانه روز شوراها
حجت الله دبیقی نماینده شورای عالی استان ها : شورای عالی استاه ها می تواند طرح به مجلس ارائه دهد که در صورت تصویب به قانون تبدیل شود که نشان از جایگاه والای شوراست.
کد خبر: ۴۱۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷ 30 April 2017
در تقویم رسمی کشور ما (ایران) روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است. شورا یک اصل عقلی است که آموزه های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است.
نهاد شورا با آن درجه از اهمیت عقلی و اسلامی و این میزان از تأکید قانون اساسی بر نقش و ضرورت آن در اداره امور جامعه به دلایل مختلف در ۲۰ سال اول پس از پیروزی انقلاب چندان مورد توجه قرار نداشت به طوری که اولین انتخابات رسمی شوراها در چارچوب اجرای قانون اساسی روز هفتم اسفند ۱۳۷۷ یعنی ۲۰ سال بعد از پیروزی انقلاب در چارچوب برنامه توسعه سیاسی و گسترش نهادهای مدنی و مشارکت عمومی برگزار شد و حدود ۱۸۵ هزار نفر اعضای اصلی و علی البدل از سوی مردم برگزیده شدند و بالاخره در روز نهم اردیبهشت ۱۳۷۸ شوراهای شهر و روستا به طور رسمی دوره چهار ساله مسئولیت خویش را برای تحقق بخشی از حاکمیت مردم که عملی شدن آن در گرو فعالیت این نهاد است آغاز کردند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد ، بیش از 4 هزار و پانصد نفر داوطلب حضور در شوراهای شهر و روستا بوده اند این در حالی است که در شورای فعلی شهرها و روستاهای استان 2 هزار و 255 نفر عضویت دارند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ضمن اعلام این خبر گفت : از این تعداد 2 هزار و 5 نفر در 667 روستا و 99 عضو شورای 17 شهر و بقیه اعضای شوراهای 19 بخش ، 8 شهرستان و شورای استان هستند.
پژمان نیک اقبالی گفت : در روستاها 639 شورا 3 نفره و بقیه روستاها 5 نفره هستند ضمن اینکه 800نفر عضو شورای استا و 48 نفر عضو شورا در شهرستان ها و 95 نفر عضو شورای بخش ها هستند.
 
 عضو شورای عالی استان ها از توانایی ارائه طرح توسط این شورا به مجلس خبر داد
 
حجت الله دبیقی نماینده شورای عالی استان ها هم گفت : شورای عالی استاه ها می تواند طرح به مجلس ارائه دهد که در صورت تصویب به قانون تبدیل شود که نشان از جایگاه والای شوراست.
 
 عضو شورای عالی استان ها از توانایی ارائه طرح توسط این شورا به مجلس خبر داد
 
حمید داورپناه عضو دو دوره شورای شهر دهدشت هم گفت : شورا نماد تفکر جمعی و نماد بخشی از حاکمیت مردم در جامعه است.
شیروان وظیفه شناس ، عضو 3 دوره ی شورای شهر یاسوج  گفت : شورا به لحاظ جایگاه در قانون و پشتوانه مردمی و تفکر جمعی از نهاد های تاثیرگزار است.
 
عضو شورای عالی استان ها از توانایی ارائه طرح توسط این شورا به مجلس خبر داد 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار