مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد از بررسی طرح ساخت اولین بیمارستان معلولان در مشهد خبر داد و گفت: فعلا جزئیات آن مشخص نیست اما پیگیر آن هستیم.
کد خبر: ۴۱۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ 29 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری ایسنا،علیرضا کلاهان، با اشاره به اینکه مجمع خیرین سلامت کشور حدود هشت سال است که راه‌اندازی و سازماندهی شده است، اظهار کرد: این مجمع در این مدت حدود 4300 میلیارد تومان به وزرات بهداشت در حوزه سلامت کمک کرده است و با داشتن 250 شعبه در کشور حدود 4000 مرکز درمانی  توسط مجمع خیرین سلامت احداث شده است.وی با بیان اینکه حدود 70 هزار خیر در کشور داریم،عنوان کرد:  در حوزه خیریه اعتماد حرف اول را می‌زند و در این رابطه نیازی به این نیست که ما خیر را ترغیب کنیم هدف ما راهنمایی کردن خیرین است که به طور مثال اگر در حوزه پیشنهادی ما کار کنند مفید تر خواهد بود، دکتر کریم نیرنیا در بخش علمی به خیران راهنمایی و مشاوره می‌دهند.
کلاهان با بیان اینکه در نظر داریم خیران را از حوزه سنتی خارج کنیم، اظهار کرد: ما اگر به یک خیر، یک بیمار 60 ساله معرفی کنیم که بیماری سختی دارد و نیاز به کمک مالی هم دارد، سریع کمک می‌کند، اما به یک جوان بگویم مبلغ اندکی کمک کنید تا بستری فراهم شود که سالم بماند کار سختی است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد با تاکید بر اینکه از روبه‌رو کردن مریض با خیر برای کمک‌رسانی به آن‌ها کاملا مخالفیم و اعتقاد داریم باید حریم خصوصی افراد حفظ شود، افزود: مراسم‌های مانند گلریزان و جشن‌های مختلف که در آن مریض با خیر روبه‌رو می‌شود، از نظر ما کار درستی نیست.
کلاهان شناسنامه‌دار کردن خیران و نیازمندان را طرح مثبتی دانست و اظهار کرد: طرح شناسنامه‌دار کردن خیران و نیازمندان مقاومت برخی را در پی داشت که البته دلیلش روشن نیست، اما این کار باید برای شفاف‌سازی و نتیجه بهتر هم برای نیازمند و هم برای خیران انجام شود، در حال حاضر سایت و سامانه این طرح را راه‌اندازی می‌کنیم.
احداث اولین گلخانه ویژه آموزش توانبخشی کودکان اوتیسم در کشور 
وی در خصوص مرکز خیرین سلامت مشهد، خاطرنشان کرد: مرکز خیرین سلامت مشهد حدود یک سال است که راه‌اندازی شده و در این فاصله کوتاه اقادماتی نظیر ساخت icu شادروان حیدریان در قوچان، کمک در پروژه شیمی‌درمانی قوچان، احداث اولین اورژانس زنان در بیمارستان شهدای قوچان و ... را انجام داده است که به دنبال ساخت اولین بیمارستان معلولین کشور در مشهد نیز هستیم.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشه  اظهار کرد: چند واحد در چهار طبقه در اختیارسازمان‌های مردم‌نهاد گذاشته‌ایم که به طور رایگان در آن مستقر شوند و برای پیشگیری از سرطان، دیابت و ... فعالیت کنند.
کلاهان در خصوص بازدیدی که از مناطق زلزله‌زده اخیر استان خراسان رضوی داشته‌اند، عنوان کرد: متاسفانه در برخی از این مناطق و روستاها پس از زلزله از نظر بهداشتی مشکلات زیادی دارند البته کمک‌های زیادی برای جبران این حادثه شده، اما هنوز کمبودهایی وجود دارد که امیدواریم رفع شود.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد افزود:جشنواره فرهنگی- مردمی سلامت و زندگی که بخش‌های مختلفی مانند کاریکاتور، یادداشت و مقاله، نقاشی، خاطره نویسی و...که در شهریورماه بر گزار خواهد شد، یک برنامه تجلیل از پزشکان خیر را نیز در نظر داریم که در آینده برگزار خواهیم کرد.
آرزو حیدریان، رئیس شورای مشارکت‌های زنان خیرین سلامت خراسان رضوی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت کشور در سه حوزه فعایت می‌کند، اظهار کرد: حوزه اول فعالیت ساخت و ساز است مانند احداث بیمارستان، مراکز درمانی یا تجهیز آن‌ها، حوزه دوم مددکاری است، در این حوزه برخی از نیازمندان از شهرهای دیگر استان به مشهد می‌آیند که نیاز به کمک مالی دارند، اما آن‌ها برای آمدن به مشهد یک سری هزینه‌ها برای اقامت، خوراک و ... را باید بپردازند به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم برنامه خیرانه را ببریم در شهر خودشان تا راحت‌تر به آن‌ها کمک‌رسانی شود.
وی افزود: در شهرستان قوچان و تربت‌جام این برنامه با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولین بهداشت و سلامت انجام شد و در حال حاضر نیز در آنجا به شکل شورایی فعالیت می‌کنند.
حیدریان طرح یک پژوهشگر، یک خیر را برنامه‌ای مفید برای اشتغال‌زایی و هم خدمت به مردم دانست و اظهار کرد: نگاه ما در این طرح این‌گونه است که به طور مثال افرادی مانند نخبگان بروند علمی را که هنوز به کشور ما وارد نشده یاد بگیرند تا پس از بازگشت بتوانند به مردم خدمت کنند، اما اجرای این‌گونه طرح‌ها نیاز به کمک سرمایه‌گذاری دارد تا بتواند عملیاتی شود.
وی نحوه ارتباط برقرار کردن بیماران و خیران با مجمع خیرین سلامت را این‌گونه عنوان کرد: ما در سطح استان همایش‌هایی که انجام می‌دهیم شماره تلفن، سایت و کانال تلگرامی مجمع را به افراد معرفی می‌کنیم و افرادی که با ما تماس می‌گیرند از طریق مددکاران برای رفع مشکل‌شان اقدام می‌شود.
رئیس شورای مشارکت‌های زنان خیرین سلامت خراسان رضوی اظهار کرد: ما در جلساتی که با خیران داریم از نظر مالی نمی‌گذاریم فشاری رو آن‌ها بیاید و برای کمک‌رسانی یک واحد به طور مثال 50 هزار تومان را در نظر می‌گیریم و خیران بستگی به توانایی خود از یک تا چند واحد کمک می‌کنند.
حیدریان با انتقاد از اینکه متاسفانه فرزندان ما با تفکرات مادی در حال رشد هستند، افزود :ما باید به کودکان خود یاد بدهیم که از یک حداقل‌هایی برای دیگران بگذرند، ما نیز برای فرهنگ‌سازی این کار طرح کودکان خیر را در دست داریم که باید با آموزش و پرورش به یک جمع‌بندی برسیم، در این طرح کودکان با هر مبلغی حتی 500 تومان یا کمک کردن به شکل دیگر به طور مثال دانش‌آموزی که درسش از بقیه بهتر است؛ برای دانش‌آموزان ضعیف‌تر کلاس تقویتی برگزار کند، می‌توانیم با این‌گونه فعالیت‌ها کودکان‌مان را با گذشت فداکاری نسبت به هم‌نوع خود اشنا کنیم.
شماره حساب مجمع خیرین سلامت مشهد 7777 بانک صادرات است که خیران می‌توانند از سراسر کشور با این شماره حساب کمک‌های مالی خود را به دست ما برسانند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار