رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی خبر داد؛
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: 10 هزارکتابچه آموزشی برای افزایش آگاهی و غنای اطلاعات دست اندرکاران انتخابات به ویژه کارکنان فرمانداری ها و بخشداری های استان توزیع شد.
کد خبر: ۴۱۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷ 29 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، سید جواد حسینی در نشست ستاد انتخابات استان در محل فرمانداری مشهد افزود: ارائه درست و به موقع آموزش ها مورد تاکید جدی این ستاد بوده است و در این راستا برنامه های متعددی اجرا شده است..
وی اظهار کرد: آموزش مردم و دست اندرکاران امر انتخابات در هشت شهر نیشابور، سبزوار، کاشمر، قوچان، تربت جام، چناران، تایباد و تربت حیدریه که انتخابات به صورت الکترونیکی در آنها انجام می شود، به صورت جدی و موثر دنبال شده است.
وی تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات در این هشت شهر را از دیگر مباحث مهم خواند و گفت : بخشی از این تجهیزات تامین و قسمتی دیگر باید خریداری شود که بدین منظور باید رقم اعتباری و نیاز دقیق هر شهرستان اعلام شود تا به شکل متمرکز اقدام لازم سریعتر تامین شود.
وی با بیان اینکه مجریان انتخابات باید از حقوق تمامی انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان با هر گرایش سیاسی دفاع کنند،‌ افزود: در حوزه اجرای قانون به این امر موظف هستیم و به اندازه سر سوزنی گرایش سیاسی افراد (جناح هایی که در چارچوب نظام هستند) برای ما مهم نیست .
وی با یادآوری ارتقای کمی و کیفی ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها، اظهار کرد : هیات های اجرایی در موعد مقرر تشکیل و بررسی صلاحیت ها را انجام داد و حتی یک نفر را بدون مستندات قانونی رد صلاحیت نکرد. 
حسینی با تاکید بر اینکه در این میان اطلاعات افراد و پرونده های آنان به هیچ عنوان نباید انتشار یابد، گفت: انتقال پرونده ها به بیرون از فرمانداری ها و بخشداری ها جزو خطوط قرمز است و نباید اطلاعات شخصی افراد به بیرون درز کند.
وی خاطرنشان کرد : در هیات های اجرایی 570 نفر رد صلاحیت شدند که همگی مطابق با قانون و نتایج استعلامات مراجع چهارگانه و مستندات بوده و مر قانون در این خصوص رعایت شده است.
وی تاکید کرد : افتخار ما آن بود که یک نفر را در هیات های اجرایی بدون دلیل رد نکرده ایم و حتی یک مخالف و منتقد دولت به دلیل گرایش سیاسی رد صلاحیت نشد . 
وی عنوان کرد : درهیات های نظارت 982 نفر رد صلاحیت شدند که در مورد برخی بسیار خوب عمل شد و در برخی موارد، عملکردها تا حدی سیاسی بود در حالی که ملاک روشن و عینی با روایی مشخص برای این بررسی ها وجود دارد . 
وی اظهار کرد : در این میان هیات سه نفره بازرسی ویژه مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی متشکل از رمضانعلی سبحانی فر، حسین باستانی و جلیل رحیمی دارای کارکرد بسیار مهمی است.
وی بابیان اینکه در بحث بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها اگر کسی در هیات های اجرایی و نظارت شهرستان و استان تایید شود ،صلاحیت وی در هیات نظارت مرکزی قابل بررسی نیست ولی اگر در هر یک از این هیات ها ، فردی به هر دلیل رد صلاحیت شود در هیات نظارت مرکزی قابلیت بررسی آن وجود دارد.
وی عنوان کرد : هیات ویژه بازرسی نمایندگان مجلس در این حوزه می تواند کمک ارزشمندی کرده و پیش بینی می شود ، با رویکرد این هیات ، بسیاری از کسانی که به بهانه های واهی ردصلاحیت شده اند دوباره تایید شوند.
وی در بحث تامین خودروها و امکانات مورد نیاز برگزاری انتخابات هم گفت : باید همه دستگاه ها و نهادها در این حوزه همکاری لازم را با ستاد داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت حفاظت از تعرفه های انتخاباتی گفت: حفاظت از این بخش اولویت ستاد انتخابات استان است از این رو امکانات و اعتبارات مورد نیاز در حد بودجه برای آن تامین می شود.
وی با بیان اینکه اکنون فصل تبلیغات است ، گفت: باید ادارات، دستگاه ها و نهادهای مسئول بر مبنای قانون، فضاها و امکانات لازم را در قبال دریافت هزینه ،‌ به این اختصاص دهند .
وی تصریح کرد : در این میان شرایط سلبی که دستگاه ها و کاندیداها باید رعایت کنند به صورت دقیق مشخص و موارد تخلف نیز اعلام می شود ، ضمن آنکه در این رابطه به رسانه ها، احزاب و گروه های سیاسی نیز در خصوص قلمرو فعالیت قانونی اطلاع رسانی می شود..
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به طور همزمان 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار