رئیس پلیس راه استان گفت: یک معلول ویلچرنشین که قربانی سوانح رانندگی شده بود در مقابل صف موتورسواران قرار گرفت تا به آنان یادآوری کند مرز بین موتورسواری و ویلچر نشینی یک قدم و آن هم بی توجهی به مقررات است.
کد خبر: ۴۱۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳ 30 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، به مناسبت روز ایمنی و حمل و نقل مراسمی با عنوان «ایمن سازی تردد موتورسواران در راه های برون شهری» با همکاری پلیس راه و راهداری استان کرمانشاه در شهرستان کنگاور برگزار شد.

سرهنگ "فضل الله شیری" ، اظهار کرد: در این مراسم که به میزبانی شهرداری و مرکز بهداشت دهستان گودین برگزار شد، تعداد 50 عدد کلاه ایمنی به همراه کتابچه و برچسب های نمایان ساز به موتورسواران اهدا و توصیه ها و آموزشهای لازم از سوی کارشناسان پلیس راه و راهداری به آنان ارائه شد. 

این مقام انتظامی افزود: نکته قابل تامل در این مراسم حضور داوطلبانه یک معلول ویلچر نشین از روستای گودین در این مراسم بود که به تقاضای خود در مقابل صف موتورسواران قرار گرفت تا به موتور سواران یادآوری کند مرز بین موتورسواری و ویلچر نشینی یک قدم و آن هم بی توجهی به مقررات است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه علت فوت حدود 90 درصد از قربانیان موتورسوار مربوط به ضربه مغزی ناشی از عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است که این دسته از موتورسواران بین مرگ و کلاه ایمنی مرگ را انتخاب انتخاب کرده اند.

وی در توضیح بیشتر گفت: موتورسیکلت وسیله نقلیه ارزان قیمت و دوست داشتنی روستائیان کشاورز و حتی عشایر کوچ رو  برای تردد بین مزارع و مراکز فعالیت و مراکز خرید است که استفاده از آن روز به روز افزایش می یابد، لذا لازم است فرهنگ ایمنی استفاده از آن با رعایت مقررات راهور و بیمه شخص ثالث در این مناطق گسترش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار