مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره عدالت و اخلاق مطرح کرد؛
مدیرعامل بین‌المللی امام رضا (ع) در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی عدالت و اخلاق در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد از برگزاری هشت نشست بین‌المللی ترویج فرهنگ رضوی طی سال جاری در خارج از کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۱۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 30 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، اکبر شیخ در این جلسه که روز شنبه در مشهد برگزار شد، با تقدیر از برگزار کنندگان کنگره بین‌المللی عدالت و اخلاق گفت: اساس کار ما ترویج فرهنگ رضوی در داخل و خارج از کشور است.
وی افزود: تصمیم ما بر این است که به ابعاد علمی و پژوهشی توجه بیشتری کنیم. با این حرکت دانشکده‌های بیشتری با موضوع فرهنگ رضوی آشنا شده و در جهت ترویج آن تلاش می‌کنند.
وی تصریح کرد: از مهرماه جاری به بعد، هشت نشست بین‌المللی ترویج فرهنگ رضوی در خارج از کشور برگزار می‌شود که مسئولیت برگزاری هر نشست را به یک دانشگاه بزرگ کشور می‌دهیم.
دبیر جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) با اشاره به اینکه ما وظیفه‌داریم تا بستر کار را برای قشر فرهیخته کشور فراهم کنیم،‌خاطرنشان کرد: بعد از جشنواره پانزدهم، روال کار را عمیق‌تر کرده و از تمام اساتید دانشگاه‌ها و دانشگاهیان درخواست می‌کنیم تا به میدان بیایند.
 شیخ در بخش دیگری از سخنانش گفت: از هر طرح پژوهشی در رابطه با گسترش فرهنگ رضوی خارج از چارچوب فعلی حمایت می‌کنیم و در همین راستا به‌زودی شورای علمی پژوهشی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: قرارداد چاپ و انتشار ده جلد کتاب در موضوع سیره رضوی را بسته‌ایم که کتب تا پایان سال منتشر می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم خیلی از مراکزی که دسترسی به کتاب ندارند را تجهیز و کتب تولیدی بنیاد را در اختیارشان قرار دهیم، هزینه‌ها را به‌سوی علم و دانش سوق داده‌ایم. بنیاد همانند گذشته در خدمت جامعه دانشگاهیان است و برای ترویج فرهنگ رضوی بیش از گذشته تلاش می‌کند.
وی تأکید کرد: در حوزه ترویج فرهنگ رضوی هرچه قدر وقت بگذارید یقیناً طرح‌ها عملیاتی خواهد شد. مجموع مقالاتی که لازم است در فصلنامه بنیاد منتشر شود ارائه تا در شماره آینده به چاپ برسد.
در ادامه این نشست همچنین دکتر عباس جوارشکیان دبیراجرایی  کنگره بین‌المللی عدالت و اخلاق گزارشی از برگزاری این کنفرانس ارائه و گفت: تلاش مجدانه همکاران باعث شد تا چنین نشستی را با این حجم عظیم برگزار کنیم.
وی افزود: 35 میهمان خارجی که ده نفر از آنان از افراد صاحب‌نظر خارجی در حوزه مطالعات اسلامی بودند درکنگره حضور داشتند و حدود 80 درصد برنامه‌ها عملی و در سطح عالی ارائه شد.
 وی تصریح کرد: برنامه‌ها به‌گونه‌ای بود که میهمانان راضی بودند، و درمجموع تعداد 50 نفر درگیر این همایش بودند.
همچنین دکتر جعفر مروارید دبیر علمی کنگره نیز گفت: همایش بین‌المللی یک پروسه علمی و اجتماعی است، دعوت از میهمانان خارجی، تهیه ویزا و.. به دلیل قوانین اخیر امریکا بسیار مشکل بود. میهمانانی از کشورهای آمریکا، آلمان، کانادا، انگلستان، ترکیه و.. به این کنگره آمدند.
وی افزود: کنگره ویژگی‌های زیادی داشت، ازجمله دو پنل مجزای فارسی و انگلیسی داشت. مجموعاً 35 مقاله ارائه شد. حدود 9 مقاله آن برای چاپ در فصلنامه انتخاب‌شده است.
وی تصریح کرد: قبل از برگزاری این کنگره دو پیش نشست در شهرهای بیرمنگام انگلستان و بیروت لبنان برگزار شد و دانشگاه‌های بسیاری در این کنگره حضور داشتند و حدود 20 نهاد و سازمان با ما همکاری داشتند.
گفتنی است در نشست جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی عدالت و اخلاق حجج‌اسلام و آقایان رئیسیان، سیدی، صالحی، یوسفی، جوارشکیان، مروارید، شیخ و ... مسئولان دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) حضور داشتند.
سومین همایش بین‌المللی «عدالت و اخلاق در مکتب اهل‌بیت(ع) با تأکید بر سیره و آموزه‌های امام‌رضا علیه‌السلام» از سری برنامه‌های مرتبط با پایتختی مشهد برای فرهنگ اسلامی و بخش دانشگاهی جشنواره بین‌المللی امام‌رضا علیه‌السلام  روزهای 26 و 27 فروردین سال جاری در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد که طی آن هفت نشست علمی جداگانه تشکیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار