استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از آفت‌هایی که ممکن است در شوراها و مدیریت حوزه‌های شهری و روستایی وجود داشته باشد جناح گری و سیاسی بازی است.
کد خبر: ۴۱۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 03 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، علیرضا رشیدیان  امروز در  گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به هفته ملی شوراهای اسلامی اظهار کرد: جامع‌ترین، کامل‌ترین و عالی‌ترین نوع نگاه به مشارکت در نظام مردم سالاری دینی آمده وقانون اساسی نیز در اصول زیادی به این مهم در حوزه‌های مختلف توجه و توصیه کرده است.

وی با اشاره به چهار دوره فعالیت شوراهای شهر و روستا ادامه داد: هر دوره تکمیل کننده دوره قبل بوده و شوراها باید در مدیریت و توسعه حوزه‌های شهری و روستایی بیشتر فعالیت کنند. 

رشیدیان تاکید کرد: نظام بدون مردم معنا ندارد و این مهم در نظام مردم سالاری دینی تاکید شده است، همچنین مسئله مشروعیت و مقبولیت در کنار هم باید پیش روند. در نظام مردم سالاری دینی با بهره‌گیری از ظرفیت مردم می‌توانیم در حوزه پیشرفت کشور و رفاه و عدالت پیش رویم و همان گونه که در بسیاری از مسائل حضور مردم حلال مشکلات بوده، مردم در پیشرفت شهرها نیز می‌توانند نقش بی بدیلی را اجرا کنند. 

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: شوراها جایگاهی هستند که می‌توانند مشارکت مردم در کنار ظرفیت دستگاه‌های اجرایی  را به منصه ظهور در آورند و نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که یکی از آفت‌هایی که ممکن است در شوراها و مدیریت حوزه‌های شهری و روستایی وجود داشته باشد جناح گری سیاسی است.

وی بیان کرد: نظام ما دارای جهت‌گیری سیاسی است و این به معنای آن است که نباید جناح گری داشته باشیم زیرا موضوع جناح زدگی به شدت می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی افزود: شوراها باید از این موارد پرهیز کنند و درگیر مسائل قومی و سیاسی و جناحی نشوند تا طیف وسیعی از جامعه را ازدست ندهند و بعد از انتخابات همه مردم باید از آن‌هاحمایت کنند، همچنین مسائل شهری باید فراتر از تعلقات جناحی پیگیری شود.

اعضای شوراها بایدبه دور از جناح بندی پیش روند

وی با بیان اینکه هر کدام از کاندیدا ممکن است دارای یک جناح مشخص و خاص باشند، اما بعد از انتخاب باید بتوانند همه آحاد جامعه را نمایندگی کنند، ابراز کرد: اعضای شوراها بایدبه دور از جناح بندی پیش روند و به مسائل قانونی توجه داشته باشند، همچنین به آسیب‌های اجتماعی بیشتر ازقبل پرداخته شود .

رشیدیان با اشاره به اینکه اگر به حوزه مسایل اجتماعی توجه نداشته باشیم جامعه پویا در راستای حیات طیبه شکل نخواهد گرفت، بیان کرد: شوراها حلقه اتصالی هستند که نیازها و انتظارات جامعه را باهم برقرار می‌کنند. شوراها و دستگاه‌های اجرایی مکمل یکدیگر هستند و نباید در تقابل باهم قرار بگیرند ،بلکه باید نگاه تکمیل کننده و انسجام دهنده در شورا توسعه پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی در سال جاری برای شورا دو موضوع را مهم ارزیابی و تصریح کرد: با توجه به نام گذاری امسال و همکاری بین شوراها و دستگاه‌های اجرایی، برای اجرایی شدن تولید و اشتغال در روستاها و شهرها تلاش بیشتری شود و ظرفیت سازی و جذب سرمایه گذاری در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در خراسان رضوی ظرفیت‌های خوبی در جذب سرمایه گذاری خارجی، طرح‌های اقتصادی و توسعه‌ای داریم و می‌توانیم اقدامات موثری را داشته باشیم و تمامی این موارد با همکاری همگانی و بسیج عمومی به وجود بیاید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار