مشاور عالی سازمان بورس و اوراق بهادار:
مشاور عالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:معضلات بنیادی و اساسی پدیده حل و فصل شده است.
کد خبر: ۴۱۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 03 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،حسین فهیمی؛ مشاور عالی سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نشست مشترک دستگاه های اجرایی جهت حل نهایی پرونده پدیده در ارتباط با ارزیابی این جلسه گفت: جلسه خوب و ارشمندی بود و گزارش های خوبی در آن ارائه شد و می توان گفت که معضلات بنیادی و اساسی پدیده حل و فصل شده است.
وی افزود: مهترین معضلی که پرونده پدیده با آن درگیر بود تعیین تکلیف مجموعه سهامداری در پدیده بود که بالغ بر 136 هزار نفر از مردم خود را مالک این مجموعه می دانستند در حالی که به لحاظ ثبت سهام در دفاتر شرکت ها کمتر از 30درصد مجموعه را در اختیار داشته اند. این ترکیب سهامداری اصلاح شده است و گزارش آن در جلسه ارائه شد. همچنین مجوزهایی که باید اخذ می شد، دریافت شد و بالغ بر 530 هزار متر مربع از مجموعه مجوز قطعی و در واقع پایان کار دریافت کردند که این موضوع که دارایی بسیار ارزشمند برای مجموعه به حساب می آید.
فهیمی خاطر نشان کرد: پرونده و ادعایی که وزارت جهاد کشاورزی علیه این مجموعه داشت به نقطه صدور قرار منع تعقیب رسیده است و مسائل کیفری آن حل و فصل شده است فقط تعیین میزان عوارضی که باید به این وزارت خانه پرداخت شود باقی مانده است و براساس گزارشی که در جلسه ارائه شد این بخش هم که به عنوان یکی از مشکلات عظیم و عمیق مجموعه بود حل شده است؛ این موضوعات خبرهای خوشحال کننده ای بود که امروز ما شنیدیم.
وی خاطر نشان کرد: چگونگی عملکرد مدیران سابق و ویژگی های حقوقی آن ها و وصف مجرمانه ای که داشته است به شفافیت وضعیت حقوقی پروند کمک می کند.
فهیمی افزود: گزارشی که امروز کنسرسیوم بانک ها ارائه دادند قابل توجه بود چراکه نه تنها از بانک های عضو کنسریسوم مصوبات را دریافت کردند بلکه روند پرداخت را هم شروع کردند و مقرر شد به پروژه هایی که دارای اولویت هستند کم کم تزریق شود و روند تکمیل طی گردد و به مرحله بهره برداری برسد.
وی گفت: در گزارشی که در جلسه اعلام شد این پرداخت ها نه به هفته بلکه طی روزهای آینده پرداخت شروع خواهد.
مشاور عالی سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان خاطر نشان کرد: خواهش ما از سهامداران، سرمایه گذاران و طلب کاران این است که همچنان راه صبوری را در پیش گیرند تا ظرف چند ماه آینده شاهد وضعیت مشخص تری باشیم چراکه تمام سازمان ها و نهادها پای کار پدیده آمده اند و از آن حمایت خواهند کرد.
فهیمی در ارتباط با اتاق مبادلات خاطر نشان کرد: در ارتباط با اتاق پایاپای تمام مراحل فنی و اجرایی به مرحله نهایی رسیده است اما به نظر می رسد با روند جدیدی که مجموعه پدیده و پروژه های موجود پیدا کرده اند در مسیر صحیح تجاری، منطقی، عقلایی و قانونی خود قرار گرفته است و بازار سرمایه می تواند فراتر از اتاق پایاپای می تواند به عنوان یک منبع تزریق درآمد برای مجموعه قرار بگیرد. مجموعه یک طرح بسیار ارزشمندی است که گره های حقوقی آن در حال حل و فصل است.
فهیمی گفت: درحال حاضر روند پروژه پدیده برخلاف سالهای قبل رو به بهبود است و هرروز که می گذرد وضعیت حقوقی و مالی بهبود می یابد در چنین شرایطی تداوم صبوری و شکیبایی سهام داران بسیار اهمیت دارد. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار