با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مقامات استانی و محلی، کلنگ گازرسانی به 17 روستای تربت حیدریه به زمین زده شد.
کد خبر: ۴۱۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹ 03 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، مجتبی شیخ بهایی معاون مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در این مراسم گفت: هم اکنون ضریب پوشش گازرسانی روستایی کشور 68 درصد است که این رقم در خراسان رضوی با تلاش و کوشش کارکنان گاز استان به 75 درصد ارتقا خواهد یافت. 
وی با اشاره به کارنامه درخشان شرکت گاز در بحث محرومیت زدایی افزود: با برنامه ریزی- --های انجام شده در شرکت ملی گاز ایران طی سال 96، هر روز 5 روستای کشور به شبکه سراسری گاز کشور متصل خواهند شد و این درحالی است که خراسان رضوی در همین مدت هر روز یک روستا را گازدار می کند. این بدان معنا است  که 20 درصد آمار گازرسانی کل کشور به این استان اختصاص خواهد داشت. 
وی پیرامون پروژه گازرسانی به محور روستاهای نسر تربت حیدریه نیز گفت: در این پروژه 17 روستای احمدآباد خزائی، اسدآباد، اسدیه، اسلام آباد خلج، پوستین دوز، چهاردرخت، رباط میان دشت، زرکک، شیله گشاد، قشرباط، قلعه نو، کوهی، محمودآباد، مختاری، معدن، نسر و قاسم آباد با جمعیت دو هزار و 332 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
وی افزود: مجموع اعتبار پروژه 229 میلیارد ریال و در مدت زمان کمتر از یکسال به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته شیخ بهایی، در این پروژه 27 کیلومتر خط انتقال 10 اینچ، 17 هزار و 280 متر خط تغذیه، 124 هزار و 38 متر شبکه توزیع با یکهزار و 865 انشعاب پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: از مجموع 154 روستای شهرستان تربت حیدریه 126 روستا با جمعیتی بالغ بر 20 هزار و 358 خانوار واجد شرایط محسوب می شوند. 
معاون مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب که 91 روستای واجد شرایط شهرستان تربت حیدریه از نعمت گاز برخوردارند، تصریح کرد: هم‌اکنون ضریب بهره مندی روستاهای واجد شرایط تربت حیدریه (به انضمام روستاهای در حال اجرا) از نعمت گاز طبیعی 79 درصد است که این رقم پس از بهره برداری از پروژه امروز به 95 درصد ارتقا خواهد یافت.
وی افزود: تعداد 15 روستای واجد شرایط نیز در منطقه بالارخ تربت حیدریه (محور گرماب) در مرحله پیمان سپاری است که با اجرای آن ضریب برخورداری در بخش روستایی شهرستان به 100 درصد خواهد رسید.

آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 9 روستای شهرستان خلیل آباد
در ادامه مراسم، معاون مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران کلنگ گازرسانی به 9 روستای شهرستان خلیل آباد را نیز به زمین زد.
مجتبی شیخ بهایی در آیین کلنگ‌زنی گازرسانی به 9 روستای خلیل آباد نیز که با حضور همین مقامات برگزار شد، اظهار کرد: با اتمام این پروژه ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی شهرستان به 100 درصد ارتقا خواهد یافت.
وی با بیان این مطلب که در این طرح قریب دو هزار خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد، افزود: اعتبار پروژه ۹۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات شرکت گاز تامین خواهد شد.
به گفته شیخ بهایی، 9 روستای جعفرآباد، سعدالدین، علی آباد شور، قهندیز، کاهه، مهدی آباد، ایرج آباد، شوراب و سنبل ظرف مدت یک سال به شبکه سراسری گاز کشور متصل 
می شوند.
شیخ‌بهایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر 24 هزار روستای کشور گازرسانی شده و از این نعمت خدادادی برخوردار هستند.
معاون مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه از این تعداد، 9 هزار روستا در دوره تصدی دولت تدبیر و امید محقق شده است، افزود: در حال حاضر 4 میلیون خانوار روستایی کشور از نعمت گاز بهره مند شده اند.
وی با تقدیر از مدیریت گاز خراسان رضوی که در بین استان های کشور جزو استان های پیشرو در امر گازرسانی است، گفت: بر اساس برنامه ریزی های شرکت گاز امیدواریم با بهره برداری روزانه یک روستا از نعمت گاز در خراسان رضوی تا پایان سال 96 ، 300 روستا از نعمت گاز برخوردار شوند.
شیخ‌بهایی در پایان افزود: وضعیت گازرسانی در استان خراسان رضوی از متوسط کل کشور بالاتر است و در حال حاضر 75 درصد روستاهای استان خراسان رضوی به شبکه گاز کشور متصل هستند.
تمامی جهت‌گیری‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی
علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز در آئین کلنگ زنی گازرسانی به این روستاها با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" اظهار کرد: بحمدالله دولت تدبیر و امید در حوزه‌های اجرایی و زیر بنایی اقدامات بسیار خوبی را به مردم ارائه داده است. البته کلیه این فعالیت ها بی شک به مدد همراهی دولت و مردم حاصل گردید. 
وی افزود: امسال باید تمامی جهت گیری ها در راستای حرکت موثر برای تحقق شعار سال باشد.
استاندار خراسان رضوی گفت: براساس منویات رهبر معظم انقلاب، یکی از رویکردهای اساسی دولت تدبیر و امید تحقق عدالت توزیعی و اجتماعی در اقصی نقاط کشور است که طی این مدت اقدامات شاخصی در این حوزه صورت گرفت و شاهد ارتقای شاخص ها در حوزه های مختلف بوده ایم. 
رشیدیان، رسیدگی همه جانبه به روستاها با رویکرد جلوگیری از حاشیه نشینی و افزایش ماندگاری در روستاها را یکی از مواردی دانست که با جدیت طی چهار سال گذشته دنبال شده است.



  


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار