نخستین نیروگاه های خورشیدی خانگی در روستای جیم آباد مشهد با حضور استاندار خراسان رضوی افتتاح شد.
کد خبر: ۴۱۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 04 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: توجه به حفظ عزت و کرامت انسان ها از جمله تاکیدات دین مبین اسلام است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز همواره برای تحقق آن تلاش کرده است.
 
وی افزود: بنای تاسیس کمیته ی امداد از سوی امام راحل (ره) نیز به منظور توانمند سازی محرومان و مستضعفان صورت گرفت که تاکنون شاهد فعالیت های چشمگیری در این بخش بوده ایم.
 
استاندار خراسان رضوی با تشریح اقدامات صورت گرفته در این حوزه از سوی دولت یازدهم؛ راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی با حمایت کمیته امداد را با نیز در همین راستا دانست.
 
رشیدیان گفت: راه اندازی این نیروگاه ها با تسهیلات ارزان قیمت کمیته ی امداد خواهد بود و برق تولید شده نیز توسط وزارت نیرو خریداری می شود.
 
وی افزود: پس از پایان اقساط  مددجویان، خود به افرادی توانمند تبدیل شده و درآمد پایداری خواهند داشت که منجر به خودکفایی، عزت نفس و ماندگاری آنان در روستاها می شود.
 
استاندار خراسان رضوی گفت: اجرای این طرح به لحاظ پدافند غیر عامل و تمرکز زدایی از نیروگاه های بزرگ، دارای اهمیت ویژه ای است.
 
رشیدیان، یکی از مشکلات پیش روی امروز دنیای صنعتی را آلایندگی محیط و گرمای ایجاد شده ناشی از سوخت های فسیلی دانست و افزود: در ایران روزانه و به طور متوسط 5.5 کیلو وات ساعت انرژی خورشیدی، بر هر متر مربع از سطح زمین می تابد.
 
وی گفت: 300 روز آفتابی در 90 درصد خاک کشور وجود دارد و اگر تنها از یک درصد مساحت ایران انرژی خورشیدی را جذب کنیم و راندمان تولید 10 درصد باشد؛ می توانیم روزانه 9 میلیون مگا وات ساعت انرژی برق از خورشید دریافت کنیم که این میزان 25 درصد مصرف یکسال برق کشور است.

این نیروگاه های خانگی پنج کیلو وات است که برای آن 197.5 میلیون ریال هزینه شده است و سالانه هشت هزار و 500 کیلو وات ساعت برق تولید خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار