عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات ضد ایرانی جانشین ولیعهد عربستان و حمایت آل سعود از گروههای تروریستی گفت:عربستان برای ایجاد ناامنی در ایران از گروههای تروریستی حمایت می کند ولی رژیم سعودی در حدی نیست که بتواند علیه کشورمان اقدام راهبردی انجام دهد.
کد خبر: ۴۱۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 05 May 2017

به گزارش تابناك سمنان، دکتر حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با جام جم آنلاين اظهار داشت: اظهارات جانشین ولیعهد عربستان مبنی بر اینکه ایران را میدان جنگ می کند صرفا یک ادعا بر مبنای فرضیه غلط است. اکنون تحولات منطقه برخلاف سیاستهای عربستان پیش می رود و کشوری که خود در داخل و منطقه گرفتار و دچار محاصره استراتژیک شده است چگونه می تواند جنگ را به داخل کشور دیگری آن هم کشور مقتدری مانند ایران بکشاند.

تصویر حمایت عربستان از گروههای تروریستی برای ایجاد ناامنی در ایران

وی با بیان اینکه حداکثر توان عربستان اقدامات ایذایی مانند حمایت مالی از تروریستها است گفت:اکنون رژیم آل سعود در یمن،بحرین و حمایت از گروههای تروریستی در سوریه به بن بست رسیده و در داخل کشور خود نیز با مشکلات عدیده ای مواجه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امنیت بالای جمهوری اسلامی ایران در منطقه برای حکام سعودی ناراحت کننده است تاکید کرد:وقتی با شهادت 9 مرزبان در مرزهای شرقی کشور مواجه می شویم گرچه ردپای اطلاعاتی و عملیاتی آن از خاک پاکستان انجام می شود اما حمایت مالی از تروریستها از سوی عربستان انجام شده است.

وی همچنین به دلایل گستاخی رژیم سعودی علیه ایران اشاره کرد و گفت:اکنون جمهوری اسلامی ایران برای احیای فریضه حج و جلوگیری از کشتار مسلمانان تلاش می کند و عربستان از سیاست توام با اغماض تهران سوء استفاده می نماید.

دکتر حشمت الله فلاحت پیشه یاد آورشد: از 6 سال پیش که رژیم آل سعود جنگ نیابتی در منطقه راه انداخته و در یمن و حمایت از تروریستها در سوریه شکست خورده امنیت عربستان رو به افول و نزول بوده است و در مقابل مولفه های امنیتی ایران ارتقا یافته است و این امر برای حکام سعودی نگران کننده می باشد.

برچسب ها: عربستان ، يمن ، سوريه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار