ائمه‌ جمعه شهرستان‌های خراسان جنوبی با اشاره به سالروز تشکیل بسیج سازندگی تأکید کردند: این نهاد فعالیت‌های بسیار خوبی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته است.
کد خبر: ۴۱۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 06 May 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حسینی درخطبههای نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته درمیان با اشاره به سالروز تشکیل بسیج سازندگی اظهار داشت: این نهاد فعالیت‌های بسیار خوبی در تحقق سیاستهای اقتصادمقاومتی داشته است و توصیه ما به دولت استفاده بیشتر از توان و ظرفیت بسیج سازندگی در راستای ایجاد اشتغال است

وی بایدها و نبایدهای یک کاندیدای انتخاباتی را مسیر روشنی برای انتخاب فرد اصلح عنوان کرد و افزود: بایدهای یک انتخاب خود پایبندی به خط امام و رهبری,شنیدن حرفهای موافقان و مخالفان درکنارهم, دادن وعده های قابل تحقق و بهانه ندادن به دشمن است.

امام جمعه درمیان یادآور شد: تعریف رجال سیاسی برای رئیس جمهور به عنوان یک مجتهد سیاسی، مذهبی در جایگاه دومین نفر بعد از رهبری است و این فرد باید شان و شخصیت و نفر دوم بعد از رهبری را داشته باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: در مناظرات وجهه کِشور و ذهنیت مردم را تخریب نکنیدو به کارهای ناحق متوسل نشوید زیرا مناظرات تبدیل به میدان مسخره دشمن خواهد شد.

وی افزود: اصلح خوب کسی است که از بیت المال سوء استفاده نکند و در تبلیغات اسراف نکند و بحث دل آزار برنده و بازنده را مطرح نکند.

حسینی با اشاره با روز جوان به جمعیت 35 میلیونی جوان کشور اشاره کرد و گفت: این ظرفیت و پتانسیل بسیار بالا زمینه رشد و تعالی هرکشوری را رقم می زنند

امام جمعه فردوس: مردم در روز چراغ برات، کمک های خود را به نهادهای حمایتی اختصاص دهند

 حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا بابایی امام جمعه فردوس در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به نزدیک شدن به روز چراغ برات که بر اساس یک سنت دیرینه مردم برای شادی روح امواتشان انواع شیرینی و نقل به آرامستان ها می آوردند اظهار داشت: شایسته است برای جلوگیری از هدر رفت ده‌ها میلیون تومان که اغلب اسراف و قابل نمی‌شود، نسبت به اهدای کمک های نقدی خود به نهادهای حمایتی اقدام کنند.

وی با اشاره به سالروز تشکیل بسیج سازندگی گفت: اکنون نیز راه برون رفت از مشکلات اقتصادی حرکت جهادی است که متاسفانه با ادغام دو وزارتخانه جهاد سازندگی و کشاورزی، از سرعت خدمت رسانی به روستاها کاسته شد.

وی به مردم توصیه کرد به شاخصهای رهبر معظم انقلاب برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها توجه کنند و کسی را انتخاب کنند که با نگاه به درون و استفاده از نیروهای جوان و خلاق، ساده زیست باشد و فتنه را به عنوان خط قرمز نظام قبول داشته باشد.

خطیب نماز جمعه فردوس با تبریک سالروز میلاد علی اکبر و روز جوان تاکیدکرد: براساس روایات یاران امام زمان به جز عده کمی، جوانان هستند و مسئولان باید برای حل مشکلات آنها بکوشند.

وی روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را گرامیداشت و تصریح کرد: هلال احمر در تمام حوادث غیر مترقبه کشور و کمک‌رسانی به مردم پیشتاز است.

بابایی با شهادت جمعی از مرزبانان کشورمان گفت: کشور پاکستان باید مجرمان را به ایران تحویل دهد و همکاری لازم برای امنیت مرزهای دو کشور و جلوگیری از ورود اشرار با ایران داشته باشد.

وی ماه شعبان را ماه انس با قرآن، عبادت و آمادگی لازم برای ورود به ماه مبارک رمضان دانست و اضافه کرد: شب نیمه شعبان پس از شب های قدر، با فضیلت‌ترین شب سال است و شب زنده‌داری، روزه نیمه شعبان و اعمال مخصوص این روز در آموزههای دینی بسیار سفارش شده است.

امام جمعه فردوس برترین اعمال این شب را زیارت امام حسین(ع) برشمرد و گفت: در شب نیمه شعبان خداوند هیچ سائلی را بدون پاسخ نمی‌گذارد.

بابایی علت تاخیر در ظهور امام زمان(عج) را رفتار و کردار پیروان آن حضرت دانست و گفت: اگر دل‌هایمان به هم نزدیک شود، سبک زندگی اسلامی و قرآنی داشته و وحدت داشته باشیم بطور قطع در ظهور امام زمان تاثیر دارد.

امام جمعه خوسف: جامعه اسلامی باید به کارگر خود ببالد و او را گرامی بدارد

حجت‌الاسلام حامد شاهبیکی امام جمعه خوسف در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تبیین نقش کار و کارگر در اقتصاد کشور اظهار داشت: برای پاسداشت زحمات کارگران عزیز و نشر فرهنگ کار و تلاش، باید کار فرهنگی انجام گیرد تا همه با احترام ، عزت و افتخار به کارگر نگاه کنند.

وی با اشاره به رفتار امیرالمومنین در اداره جامعه اسلامی گفت: بودجه جامعه باید در تمام جامعه به صورت مساوی تقسیم گردد و نباید بین اغنیا دست به دست شود و بقیه مردم تنها در خدمت آنها باشند.

شاهبیکی با اشاره به فرا رسیدن ایام برات و سنت حسنه خیرات برای اموات افزود:در این ایام بهتر است خیرات را بدور از اسراف به نیازمندان واقعی اهدا کنیم تا مشکلی از مشکلاتشان کم شود و بهترین پاداش نیز به میت برسد.

امام جمعه خوسف با تبریک فرارسیدن هفته معلم گفت: بنا بر روایات معصومین، جایگاه معلم در جامعه جایگاه بسیار بالایی است و باید گرامی داشته شود.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگران افزود: نقش کارگر به عنوان محور فعالیت های اقتصادی مهم است و در شرایط فعلی و در جنگ اقتصادی که ما در آن قرار داریم باید نامزد های ریاست جمهوری با اتکا به نیروی کار ایرانی و نگاه به درون کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را برطرف کنند.

شاهبیکی با اشاره به سخن رهبری در خصوص وعده اشتغال مسئولین با نگاه به درون کشور گفت:باید همه نامزدها به قشر ضعیف جامعه توجه کنند و مردم نیز برای حفظ امنیت،عزت ملی و انتخاب اصلح باید در انتخابات شرکت کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار