مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد خبر داد؛
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: ویژه برنامه‌های ایام چراغ‌برات در آرامستان‌های مشهد اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۱۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 06 May 2017
به گزارش تابناک رضوی حسن کریمدادی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در سال 96 محور فعالیت‌های سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد براساس شعاری است که مقام معظم رهبری در ابتدای سال بیان فرمودند و در سال اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال نخستین قدم این مجموعه مراسم نوروز با شهدا با حضور حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، سیدجواد هاشمی مجری و هنرمند سینما و تلویزیون، حامد زمانی خواننده انقلابی، سیدحمیدرضا برقعی شاعر انقلابی، سیدصولت مرتضوی شهردار مشهد، خانواده معزز شهدا و ایثارگران و عموم مردم شهید پرور برگزار شد.

وی با بیان اینکه در سال 96 برنامه‌های متعددی در سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد خواهیم داشت، افزود: یکی از این برنامه‌ها اجرای طرح طاهرین است و در این طرح که در زمان‌ها و مواقع بحرانی از کسانی که آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند استفاده می‌شود و در این دوره آموزشی 250 نفر شرکت داشتند که شامل 60 درصد خانم و 40 درصد آقا بودند.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد ادامه داد: طرح واقفان و خیران یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در سال 96 است که برای کمک به افراد بی‌بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مراکز خیریه بوده و این طرح در خرداد ماه امسال اجرا می‌شود.

کریم‌دادی با اشاره به فعالیت دومین آرامستان بزرگ سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد، تصریح کرد: در سال گذشته آرامستان بهشت رضوان مشهد افتتاح شد و تاکنون بیش از 50 نفر در آرامستان بهشت رضوان دفن شده‌اند و خدمات این آرمستان تفاوتی با آرامستان بهشت رضا(ع) ندارد و کمک خوبی به مردمی که در مسیرهای غربی مشهد هستند شده است.

وی تأکید کرد: امسال هم افتتاحیه‌های زیادی خواهیم داشت که در این رابطه افتتاح مجتمع سنگ‌تراشان آرامستان بهشت رضا(ع) از مهمترین برنامه‌ها است و این مجتمع که در خردادماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد در راستای ساماندهی سنگ‌تراشان اطراف جاده فریمان به مشهد دایر می‌شود.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با بیان اینکه در مجموع بیش از 20 پروژه این سازمان در سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: در بحث مراکز اعزام سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد یک مرکز در جنب فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد فعال است و به‌زودی یک مرکز در بولوار شهید مفتح راه‌اندازی می‌شود.

کریمدادی بیان کرد: همچنین اجرای طرح آبیاری تحت فشار در بهشت رضا(ع) با 7.5 میلیارد تومان اعتبار و 88 هزار متر لوله‌گذاری در طول در اندازه‌های مختلف آماده بهره‌برداری است و چند مجموعه خدماتی و رفاهی از جمله پارکینگ، نمازخانه و سرویس بهداشتی ساخته شده است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به برگزاری برنامه‌های سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در ایام چراغ‌برات اشاره کرد و گفت: یکی از سنت‌های دیرین مردم مشهد برگزاری مراسم‌های چراغ‌برات است، سنتی که در دیگر شهرها و استان‌های کشور رایج شده و مشهد الگوی آن بوده و در این راستا برنامه‌ریزی‌های ایام چراغ‌برات از دو ماه پیش آغاز شده و این برنامه‌ها در روزهای 12، 13 و 14 ماه شعبان (نوزدهم، بیستم و بیست‌ویکم اردیبهشت ماه) به مدت سه روز از قبل از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب در آرامستان‌های مشهد اجرا می‌شود.

کریمدادی افزود: در این سه روز چندین فعالیت فرهنگی و مذهبی از جمله برپایی حلقه‌های مهدویت را خواهیم داشت؛ همچنین برگزاری مراسم جشن منتظران مهدی(عج) برنامه شاخص سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در ایام چراغ‌برات است که با حضور سیدجواد هاشمی مجری و هنرمند سینما و تلویزیون و حجت‌الاسلام شهاب مرادی کارشناس مذهبی رسانه ملی همراه با مولودی‌خوانی، شعرخوانی و اجرای سرود در روز چهارشنبه بیستم اردیبهشت ماه در آرامستان بهشت رضا(ع) برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با اشاره به تمهیدات صورت‌گرفته در بحث وسیله ایاب و ذهاب مردم در مسیر آرامستان‌های مشهد در ایام چراغ‌برات، بیان کرد: در ایام چراغ‌برات تعداد 450 دستگاه اتوبوس از سوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد جهت جابه‌جایی مردم به آرامستان‌های بهشت رضا(ع) و خواجه‌ربیع فعال است، برنامه‌ای که به‌صورت مشترک میان این مجموعه و سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد اجرا می‌شود و در نظر داریم که اتوبوس‌های موقتی در مسیر این دو آرامستان را هم‌اکنون که در روزهای پنجشنبه و جمعه فعال است را با همکاری سازمان مربوطه به‌صورت ثابت در طول هفته فعال کنیم و قطعاً اگر میزان تقاضای سفر بالا باشد این خط ثابت خواهد شد.

کریمدادی تصریح کرد: توصیه ما به مردم در این ایام این است که مراسم چراغ‌برات خود را در نخستین ساعات بامداد برگزار کنند و این کار به دقایق آخر موکول نکنند تا شاهد حجم سنگین ترافیک در معابر شهری و جاده‌ای مشهد نباشیم.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار کاری کردیم که اتوبوس‌ها به هیچ عنوان وارد سایت بهشت رضا(ع) (معابر اصلی) نشوند، تأکید کرد: در این رابطه بلوک 43 این آرامستان اختصاص به پارکینگ اتوبوس‌ها داده شده و سوار شدن مسافران در حاشیه خیابان خواهد بود تا مزاحمتی در معابر اصلی ایجاد نشود و با این کار بحث ترافیک هم با همکاری پلیس راه خراسان‌رضوی و پلیس راهور مشهد کنترل می‌‎شود.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد به رضایت‌مندی بسیار بالای مردم از عملکرد این مجموعه اشاره کرد و گفت: مجموع خدمات سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با رضایت‌مندی بالای 90 درصدی مردمی همراه بوده است و طبق آخرین ارزیابی عملکردی صورت‌گرفته، این مجموعه به لحاظ نوع خدمت در دو سطح کمی و کیفی در جایگاه اول کشور و به لحاظ میزان رضایت‌مندی مردمی در جایگاه دوم کشور بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار