کتاب چکیده مقالات همایش بین المللی عدالت و اخلاق در مکتب اهل بیت (ع) با تاکید بر سیره و آموزه‌های امام رضا (ع) منتشر شد.
کد خبر: ۴۱۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶ 06 May 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، این کتاب توسط دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به چاپ رسیده است.
این کتاب عناوین اخلاق در ترازوی عدالت، تأثیر اخلاق فضیلت مدار بر عدالت بین نسلی، مقایسه عدالت رضوی با عدالت رالزی، عدل الهی از دیدگاه شیعه دوازده امامی و اسماعیلیه، خاستگاه فقهی عدالت، عدالت اخلاقی در ارسطو و ابن مسکویه می‌بینیم.
 
همچنین عدالت شاخصه حکومت اسلامی، حق و عدالت، اخلاق و عدالت اسلامی، اخلاق و گفت و گوو همزیستی عادلانه در قرآن و تعالیم امام رضا (ع)، مبانی اخلاقی تمدنی اسلام، گفتمان رضوی، نظام چند صدایی در مناظرات امام رضا (ع) از دیگر مقالات معرفی شده در این کتاب است.
کتاب فوق به دو زبان فارسی و انگلیسی، در 148 صفحه و در قطع رقعی چاپ و در اختیار دانشگاهیان و پژوهشگران قرار گرفت.
همایش بین المللی«عدالت و اخلاق با تاکید بر سیره رضوی» از برنامه های بخش دانشگاهیان جشنواره بین المللی امام رضا(ع)،26 و 27 فروردین ماه جاری با حضور چهره های شاخص ملی و بین المللی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار