رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه مدیران نباید در هیاهوی تهمت‌ها و دروغ‌های انتخاباتی قرار گیرند، گفت: باید واقعیت‌های جامعه را برای زیر مجموعه خود تبیین کنیم.
کد خبر: ۴۲۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱ 09 May 2017
به گزارش تابناک قم، سید حسن رضوی در نشست شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه برگزار شد، با بیان اینکه مدیران نباید در هیاهوی تهمت‌ها و دروغ‌های انتخاباتی قرار گیرند، اظهار کرد: باید واقعیت‌های جامعه را برای زیر مجموعه خود تبیین کنیم؛ درآمدهای نفتی تا سال 91 بسیار قابل توجه بوده اما تا سال 95 با 37 درصد کاهش مواجه شده است.

وی اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود هزینه‌های دولت سه برابر شده است نادرست است چرا که بر اساس آمارهای رسمی رشد میانگین هزینه‌ها 20 درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم از رشد 2.3 برابری حقوق کارمندان دولت یاد کرد و گفت:‌ متوسط پرداختی به خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی 3.2 رشد داشته است و در عرصه‌های مختلف رشدهای قابل توجهی را رقم زده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه پرداختی بیماران در بیمارستان‌های دولتی به میزان قابل توجهی کاهش داشته است، عنوان کرد: به همت دولت در عرصه بهداشت و سلامت کارهای بزرگی انجام شده است؛ در عرصه خدمات سلامت روستاییان بیش از 3.5 برابر و در مورد تخت‌های بیمارستانی 26 درصد در سطح کشور رشد داشته‌ایم.

رضوی با تاکید بر اینکه صادرات نفت نزدیک به 91 درصد رشد داشته است، مطرح کرد: ظرفیت نیروگاه‌های برقی کشور نزدیک به 11 درصد رشد داشته است و در بخش دام و طیور نیز به 18 درصد افزایش رسیده‌ایم.

وی اتکا به تولیدات داخلی را از دیگر اولویت‌های مورد توجه دولت برشمرد و تصریح کرد: دولت در این عرصه نسبت به گذشته 17 برابر از اعتبارات خود استفاده کرده است؛ برای نخستین بار واردات گندم در سال گذشته صفر شده است و اکنون به صادرات هم رسیده‌ایم.

رضوی با بیان اینکه در مهار آب‌ها نزدیک به 50 درصد رشد داشته‌ایم، مطرح کرد: در خودروسازی نزدیک به 47 درصد رشد داشته‌ و تعداد روستاهای بهره‌مند نسبت به سال 91 بسیار بیشتر شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به اینکه رشد اقتصادی به 11.2 رسیده است، گفت: سهم درآمد نفت نسبت به کل منابع عمومی 26 درصد کاهش یافته اما سهم درآمدهای مالیاتی افزایش داشته است؛ تراز تجاری کشور نیز از 20 میلیارد دلار منفی در سال گذشته به آمارهای مثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این آمار و ارقام می‌توانیم بگوییم که دولت رشد اقتصادی آرامی را در راستای افزایش سرمایه داخلی و اشتغال دنبال کرده که امیدواریم با پایداری این سیاست‌ها به نتایج بیشتری برسیم و دولتی که سکان مدیریت کشور را در آینده بر عهده دارد تدبیر و عقل را محور قرار دهد.

رضوی با تاکید بر اینکه همگان باید نسبت به پیشرفت‌های حاصل در عرصه‌های مختلف آگاه شوند، اضافه کرد: اگر کشور بتواند بر ظرفیت‌های داخلی تکیه داشته باشد بسیاری از مشکلات از جمله بیکاری رفع می‌شود اما تحقق این هدف نیازمند زمان است.

وی از اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا یاد کرد و ادامه داد: خارجی‌ها هم به نتیجه این انتخابات چشم دوخته‌اند به همین علت امیدواریم مردم با حضور حداکثری خود پای صندوق‌های رای بتوانند فرد اصلح را انتخاب کرده و سبب اقتدار بیشتر نظام اسلامی شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار