معاون فرماندار قصرشیرین انفجار مربوط به مرز پرویزخان را مربوط به خنثی سازی مین دانست.
کد خبر: ۴۲۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 09 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،نعمت‌الله نازپرورده ، در خصوص انفجار رخ داده در بازارچه مرزی پرویزخان گفت: این انفجار مربوط به خنثی سازی مین بوده و اینکه منجر به تلفات شود، نبوده است.

وی افزود: مرکز مین‌زدایی ما در راستای پاکسازی‌هایی که در شهرستان قصرشیرین و نوار مرزی انجام می‌دهد، با دو مین  برخورد کرده، که نسبت به خنثی‌سازی آن (با منفجر کردن مین) در محل اقدام کرده است.

انجام ۵۰۰ هکتار پاکسازی در مرحله دوم مین‌زدایی

معاون فرماندار قصرشیرین با اشاره به پاکسازی مناطق آلوده به مین توسط مرکز مین‌زدایی گفت: طی  برنامه‌های سالیانه مرکز مین‌زدایی برای مرحله دوم پاکسازی ۵۰۰ هکتار در نظر گرفته شده که هم‌اکنون روی آن کار انجام می‌ششود.

وی یادآور شد: در مرحله اول ۲ هزار هکتار انجام شده است و بنا به درخواست کشاورزان، مردم و عشایر منطقه جایی که مین مشاهده شود، نیروهای این مرکز حضور پیدا می‌کنند و کار مین زدایی آنها را به اضافه زمین‌ها و مناطقی که برای مین زدایی به آنها سپرده شده است، انجام می‌دهند.

نازپرورده تصریح کرد: این مناطق قبلا پاکسازی شده و هم اکنون توسط نیروهای مرکز مین زدایی بازنگری می‌شوند و انفجار امروز نیز در همین زمینه و خنثی سازی مین‌ها در فرآیند بازنگری بوده است.

کاهش ۹۵ درصدی تلفات ناشی از انفجار مین  

وی تاکید کرد: ما هر از چندگاهی این بازنگری را انجام خواهیم داد، اما هم اکنون میزان تلفات بسیار کاهش یافته است و آمار تلفات تا حد زیادی در این زمینه کاهش پیدا کرده است.

معاون فرماندار قصرشیرین گفت: با هر مرحله پاکسازی و بازنگری، طبیعتا میزان تلفات ناشی از انفجار مین کاهش می‌یابد و تنها ممکن است در اکثر موارد نیروهای مین زدا، دچار مشکل شوند و آمار تلفات ناشی از انفجار مین در بین مردم نسبت به سال‌های قبل بسیار کاهش یافته است و چیزی حدود ۹۵ درصد کاهش را در این حوزه شاهد بوده ایم.

وی گفت: انفجارهای اخیر نیز بیشتر در اثر انتقال و جابجایی مین‌ها در اثر سیل و بارش‌های اخیر بوده و ممکن است در اثر این عوامل ناخودآگاه اتفاقاتی رخ دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار