افتتاح فرهنگسرای امت در بلوار ولایت روبروی فرهنگسرای زیارت؛
فرهنگسرای امت در ابتدای بولوار ولایت با اعتباری معادل 6 میلیارد تومان افتتاح شد.
کد خبر: ۴۲۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 09 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،فرهنگسرای امت در پاسخ به ظرفیت های موجود شهر مشهد به عنوان یک شهر زائر پذیر صبح امروز با حضور شهردارمشهد و جمعی از مسئولان شهری در خیابان ولایت مشهد افتتاح شد.

 شهردار مشهد در مراسم افتتاحیه این فرهنگسرا، با اشاره به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی، زمینه تحول در هر جامعه را فراهم می‌کنند، گفت: در هیچ یک از کلانشهرهای کشور، تناسب بودجه‌ای که در شهرداری مشهد در بحث پروژه‌های فرهنگی وجود دارد دیده نمی‌شود. 

سید صولت مرتضوی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری بر این باورند که توسعه فرهنگی زمینه‌ساز تمامی توسعه‌های اقتصادی و شهری است.
 
مرتضوی با بیان اینکه چنانچه بسترهای فرهنگی در یک جامعه فراهم شود، آن جامعه می‌تواند مسیر توسعه ایده‌آل را طی کند، اظهار کرد: با افتتاح این فرهنگسرا، ساکنان منطقه پنج در بحث آموزش‌های ورزشی و فرهنگی فرزندانشان آسوده‌خاطر شدند. 

وی عنوان کرد: ایجاد اینگونه فرهنگسراها در تمام شهر مدنظر شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری است و این مهم در دوره چهارم شورای اسلامی به طور ویژه در دستور کار بوده است.

مرتضوی ، مدیریت شهری و شهروندان را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: تا زمانی که شهروندان به یاری شهرداری نیایند، مدیریت شهری نمی‌تواند به تنهایی به انجام وظیفه بپردازد، ضمن اینکه چنانچه بروکراسی‌های غلط و کاغذبازی‌ها در شهرداری اصلاح نشود، خواسته شهروندان نیز برآورده نخواهد شد. 

شهردار مشهد در پایان عنوان کرد: تا کنون 20فرهنگسرا در مشهد مورد بهره‌برداری قرار گرفته و خوشبختانه مردم با استقبال خود از 100 درصد ظرفیت این فرهنگسراها بهره‌برداری کردند. 

همچنین وحید جلیلی معاون فرهنگی شهردار مشهد در این مراسم با بیان اینکه حضور زائران در شهر مشهد ظرفیتی بزرگ بود، اما دستاوردهای خوبی در این راستا و شهروندان نداشت اظهار کرد: فرهنگسرای امت نیز به این منظور بنا شد تا شهر مشهد را به عنوان یکی از شهرهای مهم جهان اسلام معرفی کند تا هم مردم احساس تعلق بیشتری به جهان اسلام داشته باشند و هم اینکه روابط مردم با اقشار مختلف زمینه‌ای برای افزایش دانش در جهان اسلام باشد.

جلیلی با بیان اینکه تقویت هویت ملی شهروندان مشهدی یکی از ماموریت‌های اساسی این فرهنگسراست، افزود: در واقع رویکرد اصلی فرهنگسرای امت در حوزه‌های دانش، گرایش و مهارت‌های ارتباطی است که باعث می‌شود تا از فعالیت‌های که با نگاه امت جهان اسلام 
در شهر مشهد است، حمایت کند. 

وی عنوان کرد: کمک به تاسیس مجموعه‌های جدید با توجه به خلاء‌های موجود در جامعه، آشنا کردن مردم با زبان‌های بین‌المللی در راستای تقویت آموزش مهارت ارتباط‌گیری با زائران بین‌المللی، تولید محصولات فرهنگی از جمله محصولات چند رسانه‌ای و مکتوب، انجام ویژه برنامه‌هایی که ویژگی جهانی‌ مشهد را تبیین کنند و برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌ها با رویکرد جهانی شهر مشهد از جمله رویکردهای اصلی فعالیت این فرهنگسرا است.

فرهنگسرای امت در سه‌طبقه شامل بخش‌های کتابخانه، نمازخانه، سالن نمایش و همایش، کلاس‌، آمفی تئاتر و ... احداث شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار