معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک تهران از برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در بوستان های شمال تهران خبر داد.
کد خبر: ۴۲۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 09 May 2017
سعید کارگران ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با ‏فرارسیدن نیمه شعبان، روز میلاد منجی عالم بشریت و به منظور ترویج و تعمیق مولفه های سبک زندگی اسلامی ایرانی و تأکید بر نقش و مشارکت مردم در برگزاری مراسم و مناسبت های مذهبی، پردیس های جشن اعیاد و برنامه های ویژه  در بوستان ها و محلات  منطقه یک اجرا می شود.

وی گفت: برپایی پردیس های جشن اعیاد شعبانیه در بوستان های منتخب با حضور و مشارکت هیئت های مذهبی سطح منطقه در محل ها و اماکن عمومی و معابر با هدف جریان سازی و احیای  جشن های سنتی اعیاد شعبانیه، برگزاری جشن فاخر و فرامنطقه ای به مناسبت ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) در یکی از بوستان های بزرگ منطقه، تحت عنوان ولایت و جوانان در سطح منطقه یک از برنامه های در حال اجرا در این ایام است.

این مسئول فرهنگی و اجتماعی همچنین مراسم تکریم از جانبازان انقلاب اسلامی، رزمندگان دفاع مقدس، مدافعین حرم ، برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی از صحیفه سجادیه با موضوعات حقوق همسایه، حقوق شهروندی، احسان به پدر و مادر، تهیه، تولید و توزیع بسته های فرهنگی آموزشی ویژه مسافران مسجد جمکران در هفته منتهی به نیمه شعبان، همکاری و مشارکت در برگزاری دعای کمیل در شب عید نیمه شعبان و دعای ندبه در ولادت حضرت قائم(عج) در مساجد منطقه را از دیگر برنامه های اجرایی برای این عید بزرگ دانست.



کارگران اضافه کرد : سلسله جلسات سخنرانی با موضوع سبک زندگی و تبیین ابعاد مختلف شخصیت امام حسین(ع) در خصوص عزت نفس، سخاوت و احسان، صبر و استقامت، خدمت به مردم، عفو و گذشت در مساجد و سراهای محلات برگزار می شود.

وی گفت: ایستگاه های صلواتی و فرهنگی نیز در اماکن و نقاط پر تردد منطقه همراه با پذیرایی از عموم شهروندان با همکاری هیات مذهبی و سراهای محلات برپا خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک تهران به فضاسازی محیطی  اشاره کرد و گفت:  همزمان با آغاز جشن میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد (ع) اداره زیبا سازی منطقه یک نیز اقدام به آذین بندی و نصب بنر کرد و تا کنون از بیش از 2 هزار  متر پارچه رنگی ، یک هزار متر ریسه شلنگی و 200  متر ریسه توپی کم مصرف بر روی ساختمان منطقه و نواحی ده گانه، میادین و معابر استفاده شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار