همزمان با هفته هلال احمر دومین المپیاد جوانه ها و جشنواره ورزشی، امدادی نونهالان هلال احمر روز سه شنبه همزمان با سراسر کشور در مهد کودک گلها شهر ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 09 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ در این جشنواره کودکان این مهد، مانور فرضی زلزله را اجرا کردند و عملیات امداد رسانی به حادثه دیدگان نیز توسط خود کودکان انجام شد.
 
معاون دانش آموزی و پیش دبستانی جمعیت هلال احمر کشور در این آیین گفت: این مانور در سه هزار مهد کودک و پیش دبستانی سراسر کشور اجرا می شود.
 
سعید بابایی اظهار کرد: هدف از اجرای این مانور در درجه اول نجات جان کودکان در حوادث و فراگیری آموزشهای امدادی هرچند ناچیز است.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام هم در سخنانی گفت: این مانور امسال برای دومین بار با هدف آشنایی کودکان با عملیات امدادی، آشنایی با فعالیت های هلال احمر و نحوه امداد رسانی برگزار شده است.
 
محمد سلیمانی تاکید کرد: شرکت کنندگان در این مانور که شامل کودکان به همراه والدین و مربیان آنها بوده ضمن آشنائی با خدمات هلال احمر مقابله با زلزله را تمرین می کنند.
 
وی بر ضرورت آگاه سازی افراد در برابر حوادث طبیعی تاکید کرد و افزود: اطلاع رسانی در این زمینه به کاهش آسیب های جسمی و تلفات انسانی کمک زیادی خواهد کرد.
 
به گزارش تابناک ایلام؛ در این مانور که والدین غنچه های هلال نیز حضور داشتند، آیتم های تماس با مرکز (Eoc) جمعیت، توسط یکی از اعضای غنچه های هلال، پناه گیری، بانداژ و حمل و انتقال مصدوم توسط غنچه های هلال در قالب تیم های چهار نفره اجرا شد.

** برگزاری پنجمین مرحله استانی المپیاد طرح دادرس در ایلام
 
پنجمین مرحله استانی المپیاد طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) با حضور منتخبان شهرستان های استان روز سه شنبه در سالن آمور تربیتی شهر ایلام برگزار شد.
 
به گزارش تابناک ایلام؛ آیین افتتاحیه این مسابقات با حضور معاون دانش آموزی و پیش دبستانی سازمان جمعیت هلال احمر ایلام برگزار شد.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام در این مراسم هدف از برگزاری این مسابقات را آمادگی هر چه بیشتر دانش آموزان در مواجه با خطرات و بلایای طبیعی در روزهای سخت اعلام کرد.
 
محمد سلیمانی تاکید کرد: آموزش و پرورش بستر مناسبی برای یادگیری دانش آموزان بوده و تمرین و آموزش برای آمادگی در مواجه با بلایای طبیعی و حوادث بوده و نقش مهمی در بالا بردن سطح معلومات دانش اموزان خواهد داشت.
 
در این مسابقات 252 نفر از دانش آموزآن دختر و پسر حضور داشتند و در پایان این مسابقات نفرات برتر به مسابقات کشوری راه می یابند.

100هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند، 11 هزار کودک ایلامی در مهدهای کودک نگهداری می شوند، 18 اردیبهشت در تقویم رسمی کشور روز آغاز هفته هلال احمر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار