رئیس شورای شهر مشهد مطرح کرد
رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد، توضيحاتي درباره پروژه کمربند جنوبي مشهد ارائه کرد.
کد خبر: ۴۲۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 10 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، سرويها درباره تصميم شورا براي جاده کمربند جنوبي گفت: در دوره چهارم بودجه اين پروژه را کاهش داديم به اين دليل که اجراي آن بارترافيکي شهر را کاهش نمي داد. وي همچنين از مذاکره با مشاور پروژه و مطرح شدن برخي ايراد ها توسط مشاور خبرداد و افزود: قرار شد مشاور تا پايان ارديبهشت اقدامات مناسب براي اين پروژه را پيشنهاد کند تا وضعيت آن در همين دوره تعيين تکليف شود.

وي درباره اظهارات معاون دادستان مبني بر تصميم اتاق فکر استان به توقف اين پروژه و ارسال پرونده به سازمان بازرسي کشور گفت: قطعا نظر آن ها تامين مي شود و ما نيز بر همين مبنا با مشاور مذاکره مي کنيم.

سرويها با بيان اين که از چندي قبل پروژه تعطيل است و فقط اقداماتي جزئي انجام مي شود، گفت: اگرنظرات سازمان بازرسي بار کارشناسي داشته باشد ما انجام خواهيم داد. درباره اين پروژه پيش از اين با دادستان مشهد مذاکره داشته ايم اما تاکنون مرقومه اي از آن ها دريافت نکرده ايم.
سرويها کور شدن شش چشمه آب و تخريب فضاي مفرح ارتفاعات جنوبي، مشکلات زيست محيطي، رفع نشدن مشکل ترافيکي و احتمال رانت به دليل وجود اراضي برخي افراد در محدوده اين جاده را از جمله دلايل بازنگري در ادامه فعاليت کمربند جنوبي اعلام کرد. وي تصريح کرد: کل اين پروژه دو هزار ميليارد تومان تعريف شده و قرار بود با کمک بخش خصوصي اجرا شود اما سرمايه گذار جذب نشد و بودجه شهرداري به آن اختصاص يافت، ضمن آن که در اين دوره جلوي تداوم روند گذشته پروژه گرفته شد و براي جلوگيري از هدر رفت سرمايه گذاري نيز مشاور بايد طرح را ارائه کند.

رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد همچنين با اشاره به وعده استاندار مبني بر لغو مصوبات کميسيون ماده 5 در زمينه ساخت و ساز در ارتفاعات جنوبي گفت: هيچ ساخت و سازي در ارتفاعات جنوبي مشهد شروع نشده اما پروانه هاي ساختماني صادر شده براي ساخت و ساز در ارتفاعات هنوز باطل نشده است. رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد در پاسخ به سوال خبرنگار شهرآرا مبني بر اين که «استاندار وعده داده بود برخي مصوبات کميسيون ماده 5 لغو شود، آيا کميسيون ماده 5 اهمال نکرده است؟»، گفت: بعد از اين که استاندار اين موضوع را مطرح کرد پيگيري کردم و ديدم ساخت و سازي شروع نشده است ولي ابطالي هم انجام نشده است. وي با بيان اين که يک عضو شورا در کميسيون ماده 5 حضور دارد، افزود: هنوز بررسي هيچ پرونده اي از پروانه هاي صادرشده در دستور کار قرار نگرفته و ابطال نشده است. وي با بيان اين که دوره بعد از ما شايد استاندارو شهردارجديد در اين زمينه ورود کنند، تصريح کرد: قول خيلي صريحي داده شده بود که افرادي که در ارتفاعات پروانه گرفته اند و هنوز شروع به ساخت و ساز نکرده اند پروانه ساخت آن ها ابطال شود. وي با بيان اين که اين پروانه هاي ساختماني در گذشته و در شوراي قبلي صادر شده و کميسيون ماده 5 نيز به آن ها مجوز داده است، افزود: اين موارد را به ما قول دادند که ابطال کنند ولي تاکنون ابطال نشده است. وي تاکيد کرد: اگر اکنون افرادي بخواهند شروع به ساخت و ساز کنند شهرداري اجازه نمي دهد و تاکنون هم اجازه نداده ايم در ارتفاعات ساخت و ساز کند.

دستگاه قضايي بايد بگويد
رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد درباره ادامه فعاليت ساختماني نيروي انتظامي در انتهاي بولوار سرافرازان با وجود پلمب بودن پروژه نيز اظهار کرد: ابزار شهرداري براي جلوگيري از ساخت و ساز، پلمب است که در مقابل، فرد فک پلمب مي کند و جريمه اش را مي دهد. ما براي پلمب موثر اين پروژه با دادستان صحبت کرديم و به تازگي نيز دادستان دستور استفاده از مجازات زندان را براي متخلفان صادر کرده است. وي در پاسخ به اين سوال که «چرا جديت در برخورد با تخلف براي مردم وجود دارد اما براي نيروي انتظامي نيست؟» گفت: اين ايرادات درست است و کشور ما مي توانست در عرض 10 سال پله هاي ترقي را طي کند اما به خاطر همين مسائل است که طول کشيده و همين قصور و تقصير ها در برخي دستگاه ها باعث کندي پيشرفت شده است. وي ادامه فعاليت ساختماني بعد از پلمب را موجب بد آموزي در جامعه دانست و گفت: ارسال پرونده به کميسيون ماده 100 و صدور راي قلع بنا وظيفه شهرداري بوده اما دستگاه قضايي بايد بگويد اجراي راي قلع هم وظيفه شهرداري است. وي تصريح کرد: دستگاه قضايي به خاطر مصلحت شهر يا هر چيز ديگري که مصلحت ديده اند نيامده اند موضوع را جلو ببرند. وي با بيان اين که بيشترين معضل تبعيض است ومردم انتظار دارند با همه افراد فعال در حوزه ساخت و ساز يکسان برخورد شود، افزود: ما همت کرده ايم و تا پاي راي قلع ايستاده ايم اما بعد در اجراي راي قلع، دست ما باز نيست.

اجازه برگزاري جلسات گروه هاي سياسي در املاک شهرداري را نمي دهيم
همچنين رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد در پاسخ به خبرنگارايرنا درباره فعاليت تبليغاتي در نمايشگاه «مشهد دوست داشتني» و برگزاري برخي جلسات فعالان سياسي در املاک شهرداري که در بافت هاي فرسوده تملک شده است، گفت: چنين جلساتي نبايد برگزار شود و ما اجازه برگزاري جلسات گروه هاي سياسي در املاک شهرداري را نمي دهيم، اگر مدارک مستندي در اين باره وجود دارد ارائه کنيد و اطلاعات دقيق بدهيد تا برخورد کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار