مناظره انتخاباتی «شاخصه‌های دولت مطلوب» در مشهد
مناظره انتخاباتی «شاخصه های دولت مطلوب» توسط نمایندگان چهار کاندیدای ریاست جمهوری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد که در آن نمایندگان حسن روحانی، محمدباقر قالیباف، اسحاق جهانگیری و ابراهیم رییسی با یکدیگر مناظره کردند.
کد خبر: ۴۲۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 10 May 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ مناظره انتخاباتی «شاخصه های دولت مطلوب» توسط نمایندگان چهار کاندیدای ریاست جمهوری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد که در آن نمایندگان حسن روحانی، محمدباقر قالیباف، اسحاق جهانگیری و ابراهیم رییسی با یکدیگر مناظره کردند.
 
در ابتدای جلسه طبق قرعه، امیر اقتناعی، به عنوان رابط استانی ستاد انتخاباتی مرکزی جهانگیری به عنوان نفر اول شروع به طرح بحث کرد، در ادامه مصطفی ترکاشوند، سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف در خراسان رضوی نفر دوم، مصطفی باقرزاده، رییس کمیته جوانان و دانشجویان ستاد انتخاباتی رییسی به عنوان نفر سوم و حمیدرضا موحدی زاده، دبیر شورای راهبردی ستاد انتخاباتی روحانی در استان به عنوان نفر آخر به ایراد نظرات خود پرداختند.
 

جهانگیری، به خاطر منافع ملی پشت سر روحانی است
 امیر اقتناعی، به عنوان رابط استانی ستاد انتخاباتی مرکزی جهانگیری در خراسان رضوی در این نشست اظهار کرد: اینکه در چنین روزهایی و با این فضا، هنوز امروز اقبال خوبی از این مناظره نشده است، این محصول و ثمره دولت احمدی نژاد است. اما اینکه در حال حاضر در خدمت شما هستیم و میتوانیم با دو دیدگاه مختلف با هم مناظره کنیم، از برکات دولت روحانی است و امیدواریم که این فضا تقویت شود. افتخار می کنم که نماینده کاندیدایی هستم که علی رغم دارا بودن یک خواستگاه، به خاطر منافع ملی و بر اساس مصلحت مردم ایران حاضر است پشت سر روحانی که نماینده اعتدال و خردورزی است، بایستد.
وی تصریح کرد: تقسیم‌بندی جامعه به دو گروه 4 و 96 درصدی خطاست؛ اینگونه تقسیم بندی جامعه را دو قطبی می کند و آزموده را آزمودن خطاست. 
اقتناعی با بیان اینکه بابک زنجانی در دوره معاون اولی رییسی در قوه قضاییه توانست آن فسادها را انجام دهد، یادآور شد: هبه‌های احمدی‌نژاد به تاجیکستان نیز در دوره معاون اولی رییسی در قوه قضاییه بود.
 
 روحانی نتوانسته 5 میلیون شغل ایجاد کند
در ادامه این نشست مصطفی ترکاشوند، سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف در خراسان رضوی عنوان کرد: بهتر است به جای پرداختن به دولت‌های گذشته، در خصوص ویژگی های دولت‌های آینده صحبت کنیم. حرف زدن کافی است، 4 سال است که دارید حرف می‌زنید، اما از دل آن چیزی در نیامده است، در همه دنیا سه عنصر منابع انسانی، سرمایه و مدیریت است که جامعه را به پیشرفت می‌رساند، اما در این 4 سال دو قسمت اول بوده و قسمت مدیریت مغفول مانده است. شما نتوانستید 5 میلیون شغل را ایجاد کنید اما ما بر اساس سند ملی توسعه که به تصویب مجلس هم رسیده است می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

برجام به دیوار مهربانی تبدیل شده است
 در ادامه مصطفی باقرزاده، رییس کمیته جوانان و دانشجویی ستاد انتخاباتی رییسی در خراسان رضوی در این نشست عنوان کرد: ما می گوییم نه به گذشته و نه به وضع موجود، بلکه به دنبال حرکت به سمت جلو هستیم.
 ما خواهان پایان دادن به دولتی هستیم که میانگین کابینه آن 60 سال است و برجام را به دیوار مهربانی تبدیل کرده، چون هر چه را که لازم داشته‌اند برده‌اند و هر چه که نیاز نبوده، گذاشته‌اند. می گویند همه در برابر قانون یکسان هستند، این دولت شفاف عمل نکرده چون هر قراردادی که امضا شده است، مهر محرمانیت به آن زده اند. فساد صندوق ذخیره فرهنگیان بزرگترین فساد بعد از انقلاب شناخته شده، رشد علمی کشور کاملا نابود شده و شما با سه هزار میلیاردی‌ها عکس یادگاری می‌گیرید.

اداره کشور را نباید با اداره جنگ اشتباه بگیریم
  حمیدرضا موحدی زاده، دبیر شورای راهبردی ستاد انتخاباتی روحانی در خراسان رضوی، در ادامه این نشست عنوان کرد: از شاخصه‌های حکمرانی خوب یک ملت، می‌توان به تضمین دهنده حقوق مردم، برقراری آزادی‌ها و کرامت آنان باشد. یک دولت با حکمرانی خوب باید مشارکت پذیر باشد، به سمن‌ها و احزاب بها دهد و در مجموع زمینه تشکیل جامعه مدنی را فراهم کند، اگر جلوی آزادی‌ها گرفته شود، احزاب و رسانه‌ها محدود شده و مشارکت کاهش می‌یابد. در خوشبینانه ترین حالت شما نماینده هفت درصد از مردم هستید.
 
وی یادآور شد: میدان اداره کشور را نباید با اداره جنگ اشتباه بگیریم، من خودم هم در میدان جنگ بوده‌ام، اما این را میدانم که قالیباف برای کشورداری و حکم‌رانی مناسب نیست. در دولت قبل چند دانشجوی ستاره دار وجود داشت، در دوره قبل چه تعداد دانشجو از تحصیل منع شدند؟ از اظهارات نظر قالیباف و رییسی مشخص است که انگار می خواهند نظام را محاکمه کنند، انگار می خواهند این 38 سال را محاکمه کنند.
 
موحدی زاده با بیان اینکه روحانی رشد اقتصادی منفی هفت درصد را به مثبت 6 درصد رساند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری ظریف را سرباز ایران و انقلاب معرفی کرده و این برجام نیز نتیجه استراتژی نرمش قهرمانانه بود که رهبری آن را مطرح کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار