قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی خبر داد؛
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با تفاهم صورت گرفته دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس همزمان با ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲ 11 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، سید مرتضی بختیاری در جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس  از 8 الی 15 ماه مبارک رمضان امسال در جوار مضجع شریف امام رضا(ع) برگزار خواهد شد و برنامه ریزی های لازم برای اجرای این نمایشگاه درحال پیگیری است.

قرآن؛ محور وحدت مسلمانان
وی بیان داشت: قرآن کریم محور وحدت امت های اسلامی است و خدمت به قرآن و عترت به عنوان میراث گرانبهای نبی مکرم اسلام(ص) وظیفه و رسالت دستگاه های متولی فرهنگ است.
وی گفت: دشمنان اسلام و استکبار جهانی تمام قد برای مهجور کردن دین و جدایی و افتراق آموزه های دینی از متن زندگی بشریت به میدان آمدند و تلاش های آنان همچنان با قوت و 
در قالب های جدید ادامه دارد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مظلومیت قرآن در عصر حاضر بیان داشت: در کشورهای غربی هزاران پایان نامه با عناوین مختلف برای تبیین سکولاریسم نگاشته شد اما در قرن بیستم با رهبری امام راحل(ره) و با تمسک به قرآن و معارف ناب اسلامی و آموزه های اهل بیت(ع) طومار 2500 سلطنت درهم پیچیده شد.
وی گفت: این قدرت باور و ایمان راسخ به وعده های خداوند در نصرت و یاری مستضعفان و حق طلبان بود و امروز نیز راه علاج و تعالی بشریت را باید در همان مفاهیم و درس های عظیم و ژرف قرآن بیابیم زیرا معجزه پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) برای همه اعصار و زمان هاست.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت و جایگاه نمایشگاه قرآن و عترت اظهار کرد: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تبلور، تجسم و معنای واقعی قرآن کریم هستند و انشالله برپایی این نمایشگاه در جوار مضجع شریف امام رضا(ع)که عالم آل محمد(ص)هستند، آثار و برکات فراوانی خواهد داشت.
بختیاری با اشاره به ظرفیت های گسترده ای که در حوزه فعالیت های قرآنی در مجموعه آستان قدس رضوی وجود دارد، تصریح ان کرد: با تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی، مجموعه هایی نظیر گنجینه قرآن های نفیس و خطی، بنیاد پژوهش های اسلامی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، چاپخانه بین المللی قرآن کریم و اداره علوم قرآنی حرم مطهر رضوی اقدامات مثبتی را در راستای ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی انجام می دهند اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.
وی افزود: مقام معظم رهبری بارها به تشریح و تبیین لزوم بهره مندی از مفاهیم قرآنی و تدبر در آیات الهی مصحف شریف تاکید فرموده اند و برپایی محافل قرآنی با حضور ایشان و دستورات صریح ایشان در رابطه با تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم، نشاندهنده جایگاه ویژه و عظمت قرآن در جامعه اسلامی دارد.
بختیاری خاطرنشان کرد: اگر نهادها و موسسات علمی، فرهنگی و آموزشی ایران اسلامی باور داشته باشند که راه سعادت دنیوی و اخروی جامعه ما در این مفاهیم و معارف والا و عمیق وجود دارد نیازی به سندهای بالادستی وارداتی برای تربیت کودکان و دانش آموزان کشور وجود ندارد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: از تمام نهادهای مرتبط با امر برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت درخواست داریم تا با توجه به فراهم شدن موقعیت برپایی این نمایشگاه در حرم مطهر رضوی، طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه و تاثیرگذار خود را به اجرا درآورند.

خاطره ای از کرامت های قرآن
بختیاری در بخش پایانی سخنانش با اشاره به خاطره ای از دوران مسئولیت در سازمان زندانها و اقدامات تامینی کشور اظهار داشت : در آن دوران یک زندانی محکوم به اعدام که به جرم قتل عمد در زندان بود طی 2 سال تمام قرآن کریم را حفظ کرده  بود و اولیای دم مقتول که خانواده ای متدین و مذهبی بودند با اطلاع و اطمینان حاصل از این اقدام، آن جوان را بخشیدند و این یکی از آثار و برکات قرآن بود که از نزدیک مشاهده کردم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار