معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری خبر داد:
جشن‌های دهه مهدویت با حضور 34 تشکل مذهبی در 20 بوستان با اولویت حاشیه شهر مشهد برگزار می شود.
کد خبر: ۴۲۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳ 11 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،مهدی ابراهیمی،در باره هدف از برگزار ی این جشن ها گفت: ایجاد نشاط با رویکرد مردم محوری  از جمله اهداف برگزاری این جشنواره هاست.
 ابراهیمی افزود: عدالت‌گرایی و ویژگی‌های انسان منتظر از جمله شاخصه‌های این برنامه هاست که با شعار "تا انقلاب مهدی" برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: هم زمان با برگزاری جشن های دهه مهدویت مراسم تقدیر و تجلیل از کارگران بخش های خدماتی از جمله خانواده پیک موتوری، باربران راه آهن ،فرودگاه، ترمینال ها و کارگران صنعت چاپ در این برنامه ها دیده شده است.
وی خاطر نشان کرد: در راستای این جشن ها مراسم تجلیل از کارگران پیک موتوری و باربران با حضور بیش از 250 نفر از خانواده های آنان همراه با تجلیل از برخی از گارگران در فرهنگسراهای کودک و آینده، قرآن و عترت برگزار شد.
ابراهیمی همچینن ادامه داد: در ادامه جشن های دهه مهدویت تقدیر و تجلیل از کارگران صنعت و چاپ در فرهنگسرا ترافیک بر گزار می شود، این مراسم در حقیقت در راستای تقدیر از کارگرانی است که فعالیت و خدمات شهری آنان کمتر دیده می شود. 
وی افزود: در این برنامه ها اعزام گروه های سرود، محصولات تبلیغی و سازه های نمایشگاهی از دیگر برنامه های مشارکتی سازمان فرهنگی و تفریحی شهر داری مشهد است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری با اشاره به اعزام گروه های سرود مسجدی به 400 نقطه شهر مشهد گفت:  اجرای سرود،تاتر ،سربند گذاری که توسط پدران شهدا ء همراه با چفیه به نسل جدید منتقل خواهد شد از جمله برنامه های این جشنواره هاست
ابراهیمی یاد آور شد:علاوه بر تقدیر از کارگران  در حاشیه این جشن ها مراسم تقدیرو تجلیل از خانواده شهدا مدافع حرم برگزار می شود 
وی همچنین افزود: برگزار ی جشن تولد برای فرزندان مدافعین حرم نیز از دیگر برنامه ها در این جشنواره عنوان شد.
ابراهیمی از انتشار بیش از 10هزار پوستر نفیس با احادیث و متن نوشته های مرتبط با مهدویت با نشان و برچسب «تا انقلاب مهدی نهصت ادامه دارد»خبر داد وگفت:50سازه تبلیغاتی همراه با 30 بیلبورد تبلیغات فرهنگی به عنوان اخلاق اسلامی اجرا می شود
وی افزود: در جشن‌های دهه مهدویت، تجلیل از خانواده‌هایی که نام مهدی را برای فرزندانشان انتخاب کرده‌اند و همچنین مسابقات متنوع در 20 منطقه و محلات مشهد اجرا خواهد شد.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد با بیان اینکه این جشن‌ها در محلات محروم و با مشارکت مساجد و تشکل‌های مردمی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، برنامه‌های ویژه دهه مهدویت در 5 شب در این مکان برگزار می‌شود.
ابراهیمی یاد آور شد: برگزاری جشن های دهه مهدویت در نمایشگاه بین المللی مشهد همزمان با شانزدهمین دوره برگزاری نمایشگاه گل و گیاه با اجرای سرود گروه 50 نفره، جنگ شادی، تئاتر، حافظ خوانی و اجرای برنامه گروه حواشی در راستای ایجاد نشاط، روحیه شادی بخش برا ی کارگران شهرک صنعتی تولیدی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برگزار می شود.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با بیان این که در حوزه تبلیغات فرهنگی بیش از 10 هزار پوستر نفیس با احادیث و متن نوشته‌های مرتبط با مهدویت، تولید و با مشارکت اصناف مشهد توزیع خواهد شد، گفت: نشان و برچسب "تا انقلاب مهدی نهضت ادامه دارد" در 50 هزار نسخه تولید و با مشارکت هیئت‌ها و تشکل‌های مردمی ویژه خودروها توزیع می‌شود.
وی تاکید کرد: همزمان با برگزاری جشن‌های دهه مهدویت، از کتاب شعر مهدی از انتشارات بوی شهر بهشت که توسط شاعران مشهدی سروده شده است رونمایی که این کتاب شعر دربرگیرنده اشعار آئینی ویژه مراسم و آئین‌های دینی است و در سه هزار نسخه منتشر خواهد شد.
ابراهیمی با اشاره به رویکرد فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری، گفت پنچمین دوره مسابقات کتابخوانی "با هم بخوانیم" با معرفی 10 عنوان کتاب از مجموعه کتاب‌های هویت انقلابی ویژه کودکان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود و تا پایان تابستان سال 96 ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار