رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در «نشست رسانه‌های تراز انقلاب اسلامی» مطرح کرد:
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: با تقویت فصل‌های مشترک رسانه‌های استان می‌توان ضریب نفوذ و مرجعیت رسانه‌ای را بیش از پیش ارتقا داد.
کد خبر: ۴۲۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ 11 May 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، نخستین نشست رسانه‌های تراز انقلاب اسلامی با محوریت جایگاه مهم رسانه‌ها در راستای معرفی انتخاب اصلح به مردم، تلاش برای حضور حداکثری مردم و خنثی‌سازی توطئه‌های رسانه‌ای دشمنان و استفاده از شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی، فضای مجازی به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی با حضور سردبیر و مدیران رسانه‌های مکتوب و برخط اینترنتی خراسان رضوی در محل سالن جلسات بسیج رسانه استان برگزار شد.

عباس محمدیان، رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در این جلسه گفت: رسانه‌ها مرجع مشارکت حداکثری در انتخابات هستند و لازم است رسانه‌ها در همین مدت کم به رسالت اصلی خود در فضای انتخابات عمل نمایند و برنامه‌ریزی منسجمی در راستای معرفی انتخاب اصلح به مردم داشته باشند.

وی ادامه داد: تشریح ویژگی‌ها، رویکردها و سوابق اجرایی کاندیداهای ریاست‌جمهوری و البته شورای اسلامی شهر براساس مؤلفه‌های اصلی انقلاب اسلامی در زمینه مدیریت انقلابی از جمله مواردی است که می‌تواند به تشخیص انتخاب اصلح از سوی مردم کمک کند.

محمدیان تصریح کرد: همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است و رسانه‌ها نباید از این موضوع مهم غافل شوند چرا که به فرموده مقام معظم رهبری یک انتخاب خوب، یک انتخاب درست، نه فقط در طول چهار سال، گاهی در طول ده‌ها سال تأثیراتش برای کشور باقی می‌ماند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه رسانه‌ها فضا را براساس مؤلفه‌های انقلاب اسلامی و به طور یکسان در اختیار نامزدها قرار دهند، افزود: با توجه به زمان کم قانونی تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها، چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد و فرصت مردم برای انتخاب از بین گروه‌های سیاسی چندان زیاد نیست؛ گرچه انتظار می‌رود رسانه‌ها در همین شرایط با مراقبت مضاعف در اطلاع‌رسانی و پوشش فضای انتخابات فعال باشند.

وی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند «اصل حضور مردم در انتخابات، حتى از انتخاب اصلح هم مهمتر است؛ اگرچه انتخاب اصلح هم بسیار اهمیت دارد.»؛ بر همین اساس تمام تلاش ما و اهالی رسانه باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم پرشورترین انتخابات را داشته باشیم.

محمدیان تصریح کرد: حضور اکثری علاوه بر آنکه انتخابات را به‌عنوان تجلی بصیرت مردم در صدر رسانه‌های دنیا قرار می‌دهد، می‌تواند پاسخ محکمی به مخالفان و دشمنان ملت ایران باشد و توطئه‌های رسانه‌ای آنها در سیاه‌نمایی علیه ملت ما و افزایش فشارهای سیاسی-اقتصادی را خنثی کند.

وی ادامه داد: در آستانه انتخابات، رسانه ها می توانند با رعایت اخلاق رسانه ای به صورت آگاهانه به نقش اطلاع رسانی و خبر رسانی خود از طریق معرفی گروه های سیاسی، معرفی برنامه نامزدها و ایجاد شور سازنده؛ مردم را برای افزایش مشارکت آگاهانه در این عرصه سرنوشت ساز ترغیب کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر بستر فضای مجازی با رشد روزافزون مواجه شده و جایگاه خاصی در بین اقشار مختلف جامعه پیدا کرده است، همه رسانه‌ها می‌توانند از این امکان به نفع انقلاب اسلامی و معرفی انتخاب اصلح به مردم بهره‌برداری کنند.

محمدیان اظهار کرد: با نگاهی به محتوای شبکه‌های اجتماعی فعال در فضای مجازی می‌توانیم مطالبات و درخواست‌های متنوع مردم را مورد بررسی قرار دهیم و حتی با آنها تعاملات سازنده برقرار کنیم تا از این مسیر، مردم را به سوی یک انتخاب آگاهانه و به‌دور از هیاهوهای پوچ سیاسی سوق دهیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی ضمن تأکید بر هم‌افزایی رسانه‌های استان در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، گفت: به این منظور باید فصل‌های مشترک را تقویت کرده و ضریب نفوذ و مرجعیت رسانه‌ای استان را بیش از پیش ارتقا دهیم.

محمدیان در پایان اظهار کرد: اگر یک مانیتورینگ رسانه‌ای قدرتمند از فضای رسانه استان وجود داشته باشد، بی‌تردید با بهره‌مندی از ظرفیت‌های متنوع آن از جمله دریافت سوژه و خوراک‌دهی خبری می‌توان اثرگذاری را به‌طور مضاعفی افزایش داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار