رئیس سابق اتحادیه چرم:
رئیس سابق اتحادیه چرم ایران می‌گوید: ۸۰ درصد کارخانه‌های چرم مصنوعی و طبیعی تعطیل‌ شده‌اند و سرمایه‌داران ریسک نمی‌کنند تا در تولید ملی وارد شوند.
کد خبر: ۴۲۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 12 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، اکبر سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضع حوزه چرم طبیعی و مصنوعی در کشور اظهار کرد: بخش تولید چرم طبیعی و مصنوعی در کشور وضع مناسبی ندارد؛ بنده اشرافیت کامل بر این حوزه دارم و مشکلات و کمبودهای حاکم بر حوزه چرم طبیعی و مصنوعی را رصد می‌کنم و از حال و روز آن‌ باخبر هستم.

وی با اشاره به تعطیلی ۸۰ درصد کارخانه‌های چرم طبیعی و مصنوعی، در تشریح حال و روز مراکز صنعتی نیمه‌فعال تصریح کرد: متأسفانه ۲۰ درصدی هم که فعال هستند، درآمدی ندارند.

رئیس سابق اتحادیه چرم بالا بودن بهره بانکی را یکی از دلایل تعطیلی ۸۰ درصد کارخانه‌های تولید چرم طبیعی و مصنوعی برشمرد و اضافه کرد: متأسفانه بهره بانکی بسیار بالاست.

سیدصالحی با اشاره به اینکه بهره بالای بانکی سدی برای ورود سرمایه‌داران به حوزه تولید است، تصریح کرد: سرمایه‌دار با این شرایط ریسک نمی‌کند که وارد چرخه تولید ملی شود و از سوی دیگر، کارخانه‌داران و تولیدکنندگان هم ریسک نمی‌کنند این وام‌ها را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌داران پول‌هایشان را در بانک سپرده می‌کنند و به‌راحتی سود می‌گیرند، افزود: با شرایط حاکم بر تسهیلات بانکی، سرمایه‌داران از سرمایه‌گذاری در حوزه تولید زده می‌شوند.

سیدصالحی با نامساعد خواندن شرایط حاکم بر تولید ملی، بیمه و مالیات را ازجمله موانع پیش روی سرمایه‌گذاران جهت ورود به تولید ملی دانست و تصریح کرد: در چنین شرایطی، سرمایه‌گذار دارایی خود را در تولید ملی هزینه نمی‌کند.

وی گفت: ما در بطن بازار قرار داریم و می‌بینیم که تولیدکنندگان ما حتی جوابگوی هزینه‌های خود نیستند؛ چه برسد بخواهند حقوق کارگران را پرداخت کنند و برای سر پا نگه‌داشتن خود تعدیل نیرو می‌کنند که به معضل بیکاری دامن می‌زند.

این کارشناس حوزه چرم حجم بالای واردات و بی‌سروسامانی این حوزه را از دیگر دلایل وضع بد این صنف دانست و اظهار کرد: کالاهای مشابه تولید داخل به‌راحتی وارد کشور می‌شود و به فروش هم می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار