عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستبندهای الکترونیکی وسیله ای برای تامین امنیت حجاج است و نباید تعبیر دیگری از آن داشت.
کد خبر: ۴۲۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 13 May 2017
تابناک اصفهان- مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص دستبندهای الکترونیکی برای حجاج توضیح داد: دستبندهای الکترونیکی برای حجاج تنها برای حجاج ایرانی نیست و در واقع این کار برای دسترسی راحت به حجاج در شرایط سخت و ناگوار است.
نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که اتفاقی مانند فاجعه منا رخ دهد یا یکی از حجاج گم شود با کمک این دستبندها می توانیم به راحتی مکان فرد مورد نظر را شناسایی کنیم با این حساب نباید از این شرایط تعبیر دیگری داشته باشیم.
وی گفت: اینکه در چنین شرایطی حجاج ما به عربستان اعزام می شود بر اساس تصمیم گیری نظام و پیگیری های سازمان حج و زیارت انجام می شود و انتظار داریم امکانات مدنظر از سوی سعودی ها تامین شود.
صفاری نطنزی تاکید کرد: سال گذشته به دلیل دستبندهای الکترونیکی اعزام حجاج به عربستان متوقف نشد بلکه ایران خواهان تضمین امنیت حجاج بود که دولت ریاض زیر بار چنین تضمین هایی نمی رفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امسال دولت سعودی تضمین های لازم را پذیرفت که دستبند الکترونیکی یکی از وسیله های تضمین کننده امنیت حجاج است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار