رحیم پور ازغدی:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیامبرو اهل بیت (ع) به واسطه فضایل شخصیتی و ظرفیت بی بدیلی که در خود ایجاد کرده اند رابطه معرفتی و خاصی با خداوند دارند و عصمت معصومین تحمیلی نیست بلکه یک تفضل الهی و مشروط است که بر بستر علم و عمل و اوج گیری حضرات به آنها عنایت شده است.
کد خبر: ۴۲۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 14 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، در دومین جلسه از سلسله نشست های تدوین راهبردی زندگی نامه ائمه معصومین(ع) که توسط مرکز حفظ و نشر آقار مقام معظم رهبری در حسینیه آیت الله خامنه ای برگزار شد، حسن رحیم پور ازغدی در خصوص زندگی سیاسی پیامبر و امامان معصوم(ع) مطالبی را عنوان نمود که در ادامه مختصراً به آن اشاره می گردد.

با توجه به اینکه عصمت یک مقوله نسبی و ترکیبی از علم و عمل است، همه مردم از سطحی از آن برخوردار هستند و هرچه تهذیب نفس کنیم عمق و دایره عصمت بیشتر می شود که پیامبران و امامان از بالاترین سطح عصمت برخوردارند.

در رابطه با عصمت اهل بیت شبهه ای وارد می کنند و وقتی به بخشی از سیره اهل بیت اشاره می کنی می گویند ائمه، معصوم بودند و قداست آنها برای زمان خودشان بوده و خاص بودند  و نمی توان از کارهای آنها الگو برداری کرد.

این در حالی است که عصمت نباید بهانه ای برای الگوبرداری نکردن باشد، خداوند در قرآن پیامبررا الگوی کامل و قابل اقتدا معرفی می کند یعنی می شود در مسیر آنها به قدر توان گام برداشت اما هرچه هم که رشد کنید به مقام آنها نخواهید رسید.

پیامبروامامان به گناه و ظلم طوری نگاه می کنند که ما به شیرجه زدن به فاضلاب نگاه می کنیم.

پیامبرو امامان ابواب بودند و بیش از همه استغفار و گریه داشتند و این گریه از طرفی برای آموزش ماست و از طرفی واقعا استغفار می کردند چون با همه عظمت در محضر خداوند هیچ بودند و آنها به بشر می آموختند چگونه با خدا سخن بگویید.

شیعیان تک بعدی شبهه وارد می کنند که امامان معصوم بودند و از سیاست مبرا بودند و اگر هم کار سیاسی داشتند چون معصوم بودند برای ما قابل الگو برداری نیستند این درحالی است که لازمه الگوبرداری از یک شخص، عصمت در رفتار و گفتار است که اهل بیت این چنین بودند و همه زندگی آن ها ائم از دعا، قیام، رفتار و گفتار و درس و بحث و زندان و شهادت آنها سیاسی بود.

تمام زندگی اهل بیت در مسیر تشکیل حکومت اسلامی بوده یا اینکه حکومتی نیمه اسلامی را اسلامی تر وخالص تر کنند.

کسی که می گوید با سیاست کاری ندارم یعنی با بخش اعظمی از دین کار ندارم یعنی هرکسی می تواند بیاید و برای جان و مال و ناموس ما تصمیم بگیرد.

اسم رمز شیعه امامت و ولایت است و اگر کارهای دینی بدون ولایت باشد طبق روایات متعدد بی ارزش است.

بعد از پایان زمان حکومت اسلامی در زمان امام حسن مجتبی(ع) مبارزه اهل بیت و شیعیان شکل جدیدی به خود گرفت و وظایفی دنبال شد که به بود و نبود حکومت اسلامی کاری نداشت.

حفظ ارزش های اسلامی و مبارزه با تحریف دین، تلاش در جهت کم تر ضربه زدن حکومت فاسق به مسلمانان و تلاش در جهت سرنگونی حکومت فاسق و بازگشت به حکومت زمان حضرت علی(ع) که همان ظهور مدیریت عملی عقلی در سایه توحید است، سه وظیفه مسلمانان در نبود حکومت اسلامی می باشد.

اگر اهل بیت زندگی سیاسی نداشتند الان همان بلایی که سر تورات و انجیل آمده بود سر قرآن هم می آمد و معاویه و یزید نماد حکومت اسلامی می شدند همان طور که آخوندهای فقیه و محدث فاسد برای شهرت، ریاست، شهوت و پول و یا از ترس حکومت سیاست را کنار گذاشته بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار