کد خبر: ۴۲۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 14 May 2017

روزنامه های امروز همچنان به حواشی مناظره سوم پرداخته اند و برخی از آنها به تبعیت از نامزدهای انتخاباتی درخواست مناظرات دو طرفه را ارائه کرده اند. همچنین روزنامه های اصلاح طلب به پوشش گسترده متینگ انتخاباتی روحانی در ورزشگاه آزادی پرداخته اند.

به گزارش«تابناک»، روزنامه های مخالف دولت امروز سعی کرده اند عملکرد دولت در موضوعات مختلف را به چالش  بکشند.

 

روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان«دولت با دروغ‌های شاخدار، در صداقت و پاسخگویی هم رفوزه شد » نوشت:« کافی است به لیستی از وعده‌ها و اظهارات دو نامزد دولت در مناظره روز جمعه نگاهی بیندازیم تا مشخص شود که چرا روحانی و جهانگیری در امتحان پاسخگویی و صداقت رفوزه شده اند: «ما برنامه داریم ۱۰ کالای اصلی که سهم عمده در قاچاق دارند را با آن مقابله کنیم، در دو سال گذشته تراز صادرات کالا نسبت به واردات بیشتر است، قیمت ارز را مناسب نگاه داشتیم. فارغ از اینکه کاهش قاچاق در دولت یازدهم را بپذیریم یا نه، بازشدن پرونده‌هایی در رابطه با واردات قاچاق برخی مسئولین دولتی و خانواده‌های آنان در دولت یازدهم که یک مورد آن در مناظره‌ها مطرح شده و جهانگیری به استناد آن از مظلومیت دولت خبر داد جالب توجه است. عجیب‌تر آن که جهانگیری در مناظره سوم اذعان می‌کند «قاچاق کالا همواره توسط کسانی انجام می‌شود که از رانت‌ها استفاده می‌کنند» بی‌آن که بگوید حضور مسئولین دولتی و خانواده‌های آنان در امر واردات اگر نگوئیم قاچاق، غیرضروری چه علتی داشته و دارد؟

 

روزنامه جوان نیز در گزارشی با عنوان« هلال احمر يا ستاد بنفش؟! » مدعی شده است که پول ذخيره شده در هلال‌احمر در حال خرج شدن براي تبليغات دولت است. جوان در بخشی از این گزارش نوشته است:« جمعيت هلال احمر اگرچه طبق اساسنامه سازماني غير‌سياسي است، اما در طول تاريخ فعاليتش بارها از اين تعهد بي‌طرفي و بي‌غرضي خارج شده است. اوج اين سياسي‌كاري‌ها را مي‌توان در دولت يازدهم شاهد بود. حالا هم در آستانه انتخابات رياست جمهوري با نگاهي به روزنامه شهروند نه فقط حس نمي‌كنيد كه با رسانه رسمي جمعيت هلال‌احمر و انعكاس فعاليت‌هاي اين جمعيت به همراه اهداف آموزشي مواجه‌ايد، بلكه تيترها، عكس‌ها و مطالب اين رسانه كه از بودجه عمومي و بيت‌المال اداره مي‌شود، درست شبيه بولتن‌‌هاي انتخاباتي ستاد انتخابات دولت يازدهم است.

اگر اهل روزنامه‌خواني و پيگيري جريان‌هاي سياسي باشيد، تصديق مي‌كنيد كه روزنامه شهروند وابسته به جمعيت هلال‌احمر تنها در بخش بودجه به اين جمعيت وابسته است و خط و ربط مطالب و جريان‌سازي‌هاي اين رسانه به طور كامل از سوي اتاق‌فكر جريان اصلاحات هدايت مي‌شود، اما طي روزهاي اخير اتاق فرمان اين رسانه به جايي رسيده است كه تيترها، عكس‌ها و مطالب روزنامه شهروند به بولتن ستاد انتخاباتي دكتر روحاني تبديل شده و از اهداف رسمي جمعيت هلال احمر كيلومترها فاصله گرفته است. اين ماجرا به جايي رسيده كه صداي داوطلبان و امدادگران جمعيت هلال‌احمر را هم در آورده است. رفتار غير‌حرفه‌اي و غير‌قانوني روزنامه رسمي جمعيت هلال احمر در حالي است كه معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد پيش از اين با صدور اطلاعيه‌اي فعاليت‌هاي رسانه‌اي روزنامه‌هايي كه با بودجه عمومي و بيت‌المال ارتزاق مي‌كنند له يا عليه كانديداهاي انتخابات را ممنوع اعلام كرده است.»

میتینگ انتخاباتی روحانی

 

روزنامه آرمان در گزارشی به میتینگ انتخاباتی روحانی پرداخته است.این روزنامه در این گزارش با عنوان« غوغای روحانی» نوشت:« دیروز ورزشگاه آزادی مزین به نام اعتدال بود؛ دیروز بسیاری آمدند و امید را فریاد زدند، چرا که می‌دانستند کلید آن در دستان روحانی است. همه بودند، از بازیکن فوتبال تا بازیگر سینما و بخشی از جامعه که برای تداوم اعتدال تلاش می‌کنند. دیروز هیچ فردی از ترافیک و جمعیت زیاد گلایه نکرد و همگان لبخند بر چهره داشتند، چرا که می‌دانستند نقش آنها در انتخابات 29اردیبهشت مهم است پس باید صبور باشند و نگذارند به عقب برگردیم. همایش١٢هزار نفری حامیان روحانی روز گذشته در ورزشگاه آزادی در حالی برگزار شد که سالن محل همایش ساعت‌ها قبل از آغاز مراسم، مملو از جمعیت حامی روحانی بود. حامیان روحانی ساعت‌های باقی‌مانده تا باز شدن درهای ورزشگاه آزادی را با خواندن سرود یار دبستانی و سر دادن شعارهایی در حمایت از روحانی سپری و حاضران با استفاده از شال‌ها و دستبندهای بنفش حمایت خود را از روحانی اعلام کردند. جمعیت حاضر در پشت در‌های ورزشگاه آزادی از ساعت ۱۵ وارد سالن ۱۲ هزار نفری شدند. ظرفیت سالن تکمیل شد و هزاران نفر مشتاق بیرون از سالن ماندند. شعارهایی مانند «درود بر روحانی»، «روحانی زنده‌باد، اصلاحات پاینده‌باد» و «روحانی، روحانی حمایتت می‌کنیم»، «سلام بر هاشمی درود بر روحانی»، از سوی حاضران در سالن سر داده می‌شد. ربنای شجریان در سالن آزادی پخش شد و مورد استقبال حاضران قرار گرفت. دیروز بسیاری با اشاره به درخواست یکی از کاندیداها برای اعلام دارایی روسای قوا می‌گفتند که جمعیت حاضر در ورزشگاه دارایی روحانی است. رئیس‌ جمهور راس ساعت ۱۸ در استقبال فراوان حامیانش وارد سالن ۱۲ هزار نفری آزادی شد، در حالی که اسحاق جهانگیری نیز روحانی را همراهی می‌کرد.»

 

روزنامه شهروند در سرمقاله امروز خودبا عنوان«مناظره سوم» نوشت:« مناظره سوم اگرچه تعیین‌کننده بود، ولی انتظارات به حق مردم ایران را در ارایه برنامه‌های اقتصادی ازسوی نامزدهای مخالف دولت برآورده نکرد. این نشان داد که دست منتقدان دولت در ارایه راه‌حل‌های قابل قبول به کلی خالی است.

پرداختی قانون یارانه‌ها درحال حاضر دقیقا به اندازه قانون است. متاسفانه در دولت گذشته این رقم سه‌برابر قانون پرداخت شد که موجب انواع فساد و تورم گردید. دولت فعلی با اجرای قانون توانسته جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد و هیچ بودجه‌ای برای پرداخت بیشتر به مردم باقی نمانده و اگر بخواهند یارانه را بیشتر کنند، باید قیمت‌های بنزین و سایر اقلام را زیاد کنند و بنزین را حداقل به ۳ تا ۴‌هزار تومان برسانند. به‌علاوه تمام طرح‌های آقای رئیسی مطابق گفته خودشان، دراین دولت انجام شده و نیازی به بیان آنها نبوده است.عجیب‌ترین اظهارات در مناظره سوم ازجانب قالیباف بود که گفت؛ آپارتمان‌ها را به رفتگرهای شهرداری داده است؟! اول این‌که رفتگران تهران کارمند شهرداری نیستند، آنان درشرکت‌های خدماتی کار می‌کنند. به‌علاوه کدام رفتگر شهرداری است که حقوق او حتی شارژ این ساختمان‌ها را کفایت کند؟ نکته جالب‌تر و البته تأسف‌بارتر سخنان ایشان، اعلام این‌که ۲/۱‌میلیون از شغل‌هایی را که قول می‌دهد، دربخش کشاورزی ایجاد خواهد کرد!

شاغلان بخش کشاورزی کمتر از ۴‌میلیون نفر هستند، چگونه می‌توان به آنان ۲/۱‌میلیون نفر اضافه کرد؟ اصولا افزایش اشتغال دربخش خدمات و صنعت رخ می‌دهد. دربخش کشاورزی حتی باید تعداد شاغلان کمتر شود و به جایش بهره‌وری آنان بالا رود تا درآمدشان بیشتر شود. »

 ادامه کشمکش بر سر برنده مناظرات/ پیشنهاد ارائه لایحه دروغ ممنوع


عباس عبدي روزنامه‌نگار و تحليلگر نیز در یادداشتی در روزنامه اعتماد به احمد توکلی نامه نوشته است. در بخشی از این نامه می خوانیم:« آقاي دكتر احمد توكلي در هفته گذشته متني را خطاب به آقاي روحاني نوشته و منتشر كردند و در اين متن نسبت به اظهارات آقاي روحاني در اروميه و همدان و كرمانشاه اعتراض؛ و با ذكر بخشي از سخنان آقاي روحاني آن را نقد كردند و بيان اين مطالب را مصداق تيغ كشيدن به روي نظام جمهوري اسلامي ايران در هيات يك اپوزيسيون دانستند. اگر كسي جز آقاي توكلي از اردوگاه اصولگرايان چنين مطلبي را مي‌نوشت و منتشر مي‌كرد مساله‌اي نبود و آن را در كنار انواع و اقسام نوشته‌هاي جناحي دسته‌بندي مي‌كرديم و بايد با كرامت از كنار آن عبور مي‌شد. ولي از آنجا كه آقاي توكلي در مواردي نشان داده‌اند كه فراتر از تعلقات جناحي فكر كرده و عمل مي‌كنند بنابراين انتظار مي‌رفت كه اين نوشته نيز در پرتو همين پيش‌فرض خوانده و شنيده شود كه در اين صورت تاثير بسزايي داشت؛ پيش‌فرضي كه در اين زمينه خود را نشان نداده است.

ابتدا تاكيد كنم كه بنده نيز نسبت به مواضع آن دو روز آقاي روحاني نقد دارم و اين را روز گذشته و در روزنامه اعتماد منتشر كردم، ولي نقد بنده به كسي است كه به‌طور قطع در اين انتخابات از او حمايت مي‌كنم و اتفاقا اين نقد را هم معطوف به دفاع از جامعه و كشور و راي‌آوري او نوشتم. در عين حال معتقدم كه آقاي روحاني به نحوي واكنشي رفتار كردند و گمان مي‌كنم در ادامه شاهد اين موارد نخواهيم بود. ولي پرسشي كه از آقاي توكلي مي‌توان طرح كرد اين است كه به قول معروف آيا بهتر نيست كه ما يك سوزن به خود بزنيم و يك جوالدوز به ديگران؟ آيا آقاي توكلي هيچ كوششي كردند كه برنامه‌هاي سازماندهي شده عليه شخص دوم كشور را كه نامزد رياست‌جمهوري هم هستند در گلستان و سپس فرودگاه اروميه و همدان نقد كنند؟ به‌طور قطع كسي باور نخواهد كرد كه چنين اقداماتي خودبه‌خودي و بدون حمايت‌ها و سازماندهي ويژه انجام شود. آيا جناب آقاي توكلي حتي يك نيشگون آرام از برنامه‌ريزان اين اقدامات گرفتند؟ حداقل مي‌توانستند به آقاي روحاني متذكر شوند كه ما انتظار نداشتيم كه شما از اين رفتارها عصباني شويد و در ضمن آن رفتارها را نيز محكوم مي‌كردند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار