آیت الله صابری همدانی دارفانی را وداع گفت.
کد خبر: ۴۲۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 15 May 2017
آیت الله احمد صابری همدانی عضو جامعه مدرسین و نماینده سابق خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایرنا، فرزند این عالم ربانی گفت: مراسم تشییع و تدفین آیت الله صابری همدانی قرار است روز دوشنبه هفته جاری در قم برگزار شود.

رضا صابری همدانی خاطرنشان کرد: در حال هماهنگی برای دفن مرحوم آیت الله صابری همدانی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) هستیم.

وی ادامه داد: این عالم ربانی شب گذشته به خاطر بیماری ریوی در سن 94 سالگی در قم دارفانی را وداع گفت.

آیت الله‌ احمد صابری‌ همدانی‌ در سال‌ 1302 هجری شمسی در روستای‌ بیوک‌ آباد از توابع‌ همدان‌ و در میان‌ خانواده‌ای‌ متدین‌ و دوستدار خاندان‌ پاک‌ پیامبر(ص‌) به‌ دنیا آمد.

این عالم ربانی تا به‌ امروز خدمات‌ بسیاری‌ در عرصه‌ علم‌ و فرهنگ‌ به‌ انجام‌ رسانده‌ است‌. او از نخستین‌ سال های‌ تحصیل‌ خود، به‌ امر تدریس‌ اشتغال‌ داشت‌ و در حوزه‌ علمیه‌ همدان‌ و قم‌، شاگردان‌ بسیاری‌ را تربیت‌ کرد.

مرحوم آیت الله صابری همدانی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی و نماینده مردم همدان در دوره های دوم و سوم مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود.

آیت الله‌ صابری‌ همدانی‌ در سال های‌ مبارزه‌ با رژیم ستمشاهی، همواره‌ از خط‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) دفاع‌ می‌کرد‌ و در راه‌ تحقق‌ نظام‌ اسلامی‌ از هیچ‌ گونه‌ تلاشی‌ دریغ‌ نورزید‌. او پس‌ از انقلاب‌ نیز خدمات‌ شایانی‌ را به‌ انجام‌ رسانده‌ است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار