گروه موسیقی بانوان "مهوار" اواخر اردیبهشت در سالن خلیج فارس روی صحنه خواهد رفت.
کد خبر: ۴۲۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 15 May 2017

به گزارش تابناک : به نقل از هنر آنلاین گروه موسیقی بانوان "مهوار" به سرپرستی و خوانندگی مهناز روستا که در سال‌های گذشته کنسرت‌های متعددی را در فرهنگسرای نیاوران برگزار کرده است، در روز 27 اردیبهشت ماه تازه‌ترین اجرای خود را در سالن خلیج فارس این فرهنگسرا به صحنه می‌برد. 

در این کنسرت علاوه‌ بر مهناز روستا به عنوان خواننده و سرپرست گروه، مینو قاسم‌پور (نوازنده قانون)، نیوشا بریمانی (نوازنده کمانچه)، غزل مهدوی (نوازنده پیانو) و عسل ملک‌زاده (نوازنده دف) نیز به عنوان سایر اعضای گروه بانوان "مهوار" حضور دارند.

این گروه در کنسرت پیش رو به اجرای برخی از قطعات ماندگار موسیقی سنتی ایران می‌پردازد و مهناز روستا آثاری را به آواز دشتی و آواز اصفهان می‌خواند. در کنسرت‌های پیشین این گروه تصنیف‌هایی چون "آتش دل"، "دیدی که رسوا شد دلم"، "چو مرغ شب"، "خدا کنه که خوابم نبره"، "راز دل"، "باز آمدی ای آشنا" و... توسط خواننده سنتی‌خوان گروه اجرا شده بود. 

آخرین کنسرت گروه "مهوار" پیش از اجرای 27 اردیبهشت سال جاری، به اجرای 9 اردیبهشت ماه 1394 بر می‌گردد که در آن کنسرت نیز اعضای گروه "مهوار" را همین افراد تشکیل می‌دادند. این گروه پیش از آن چند کنسرت دیگر هم برگزار کرده بود. 

پوستر

مهناز ناصر روستا خواننده گروه "مهوار" نزد اساتید سرشناس موسیقی شاگردی کرده که زنده‌یاد استاد بنان و همچنین زنده‌یاد استاد مصطفی کمال پورتراب از جمله نامی‌ترین این اساتید بوده‌اند. وی همچنین نزد افسانه رثایی، مهدی کمالیان، مظهر شفیعی و احمد ابراهیمی نیز شاگردی کرده است.

این خواننده از سال 80 تا 88 سابقه فعالیت در کانون‌های خوانندگان سنتی و مدرسین خانه موسیقی را داشته و از ابتدای دهه 80 تا کنون به تدریس ردیف آوازی و تصنیف می‌پردازد. 

تازه‌ترین کنسرت گروه "مهوار" در ساعت 19 روز 27 اردیبهشت ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود که این کنسرت ویژه بانوان است.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار