وزیر نفت دولت دهم:
وزیر نفت دولت دهم گفت: امروز قالیباف با کناره گیری خود از کارزار انتخاباتی نشان داد که فرزندان انقلاب به دنبال پست و مقام نیستند و تنها صلاح نظام را مقدم می دانند.
کد خبر: ۴۲۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳ 15 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، رستم قاسمی شامگاه دوشنبه در همایش هواداران رئیسی در مدرسه قلعه شاهرود، ضمن قدردانی از قالیباف که به گفته وی در اوج کنار کشید، بیان داشت: فرزندان انقلاب به دنبال پست و مقام نیستند لذا قالیباف باوجود هواداران بسیاری که در نظرسنجی‌ها او را در جایگاهی ویژه قراردادند، این اصل را ثابت کرد.

رستم قاسمی

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید از طبقه متوسط جامعه باشند و نه ثروت‌اندوز، افزود: امروز همه می‌دانند که چه نامزدی از این ویژگی برخوردار است و قالیباف نیز نشان داد به دنبال ثروت و حتی مقام نیست و امروز هواداری او با همان انگیزه‌ای که وی در بدو ورود داشت و با همان قدرت در سراسر کشور ادامه می‌دهند تا ان شاالله در روز انتخابات نامزد مردمی ریاست جمهوری به‌عنوان منتخب مردم معرفی شود.

۵درصد ذخایر دنیا در ایران قرار دارد

این فعال سیاسی ضمن بیان اینکه ایران کشور ثروتمندی است و ویژگی‌های بسیاری دارد، گفت: یک درصد جمعیت دنیا و پنج درصد ذخایر دنیا در ایران قرار دارد اما متأسفانه جوانان ما بیکار هستند، امروز شهر شاهرود به دلیل قرارگیری در مسیر شمال شرق می‌تواند ازنظر حمل‌ونقل حرفی برای گفتن داشته باشد از سوی دیگر این شهر ازیک‌طرف به جنگل و از سوی دیگر به کویر راه دارد که می‌تواند ظرفیت گردشگری باشد همچنین اینجا قطب کشاورزی است اما چرا باید ۲۰ درصد جوانان این شهر بیکار باشند؟ این نشان می‌دهد که نتوانسته‌ایم از منابعمان به‌خوبی بهره‌برداری کنیم.

قاسمی با طرح این سؤال که چرا شاهرود باید بالاترین میزان طلاق استان سمنان را داشته باشد، گفت: نگاهی به بازار و معیشت مردم همه‌چیز را بیان می‌کند، امروز این شهر نمونه‌ای کوچک از کشورها است که باوجود ثروت فراوان هنوز با مشکلات فراوان دست‌وپنجه نرم می‌کنیم.

وی افزود: امروز دو جریان در کشور حاکم است که باید این دو را کاملاً شناخت، نخست جریانی است که می‌گوید ما باید دستمان به بیرون کشور باشد و باید کدخدا داشته باشیم و نتیجه این نگاه آن است که کشور چهار سال معطل مذاکرات می‌شود و می‌گویند اگر برجام امضا نشود مشکل ازدواج، معیشت، مسکن و آب حل نمی‌شود، این نگاه می‌گوید ما مدیران را نیز باید از خارج وارد کنیم و ایرانیان تنها آموخته‌اند آبگوشت بزباش درست کنند که این نگاه باوجوداین همه ثروت کشور یک آفت است.

قرار بود مشکلات اقتصادی کشور۱۰۰روزه حل شود

وزیر نفت دولت دهم گفت: بعد از جنگ تحمیلی، ۲۰سال دولت در اختیار آن‌ها قرار داشت هشت سال دوران سازندگی، هشت سال اصلاحات و چهار سال نیز دولت یازدهم امروز روز یوم‌الحساب شما است که بیایید به مردم پاسخ دهید آن اقتصادی که می‌خواستید بسازید که مردم به یارانه نیاز نداشته باشند کجاست؟

قاسمی با یادآوری اینکه قرار بود مشکلات اقتصادی کشور ۱۰۰ روزه حل شود اما امروزمی‌گویید ما نگفتیم؟ افزود: ای‌کاش می‌رفتید فیلم‌ها را در فضای مجازی می‌دیدید، شما در تبلیغات سال۹۲ گفتید اعداد و ارقام تورم را رها کنید به جیب مردم بنگرید امروز آیا جیب مردم پرشده است؟ شما صدها قول دادید که عمل نشد.

وی افزود: دولت یازدهم بر تأسیسات هسته‌ای سیمان ریخت و مواد غنی‌شده را به بیرون برد اما نتیجه آنچه شد؟ نتیجه‌اش آیا به مردم بازگشت؟ می‌گویند ما برنامه صدروزه دیگری دارید خوب است کمی عقل برای مردم قائل شوید شما یک هزار و ۴۰۰ روز بر کشور حاکم بودید و باز امروز از برنامه صدروزه دیگر سخن می‌گویید؟ برنامه صدروزه چرا تا امروز اجرا نشد؟ شما که در دور اول نیاز به رأی مردم داشتید عملکردی برجای نگذاشته‌اید که مردم در دور دوم به شما رأی دهند برای مردم آیا جوابی هم دارید؟ معمولاً دولت‌ها در چهار سال اولشان بیشتر کارمی کنند شما که در چهار سال اول نیز کاری صورت نداده‌اید و ساعت ۱۰ صبح آمده و ساعت چهار بعدازظهر به خانه رفته‌اید؟

تفکر انقلابی در دولت یازدهم وجود ندارد

این کارشناس سیاسی گفت: در کنار این تفکر نوعی نگرش دیگر نیز وجود دارد که امروز مشاهده می‌کنیم درحالی‌که مهد اروپا نیز ناامن است، کشور ایران امن‌ترین کشور دنیا محسوب می‌شود، دشمنان داعش درست کردند که به ایران لطمه بزنند القاعده را برای ناامنی ایران درست کردند، چه تفکری باعث شده که ایران امن‌ترین باشد؟ جز این تفکر انقلابی است که امروز بر کشور حاکم است؟

قاسمی بابیان اینکه این تفکر انقلابی در دولت یازدهم وجود ندارد، بیان داشت: یکی از این آقایان با همین تفکر در جمع مردم اصفهان گفتند که ما چرا در سوریه جوانانمان را به کشتن می‌دهیم؟ ما با داعش هم مذاکره کنیم شما جرئت کنید در خاک سوریه وارد شوید امروز شما باید دستاورد همین مذاکراتی که کردید را بیاورید، مردم مذاکرات جدید نمی‌خواهند.

وی بابیان اینکه داعش می‌گوید ما می‌خواهیم شیعیان و ایرانیان را بکشیم، پس آیا با این تفکر می‌توان مذاکره کرد؟ گفت: شما فرزندانتان در نیویورک و پاریس هستند درحالی‌که فرزندان این کشور برای دفاع از امنیت و اسلام شهید می‌دهند.

برخی می‌گویند باید مدیران را هم از خارج کشور وارد کنیم

وزیر نفت دولت دهم با تأکید بر اینکه تفکر انقلابی امروز ایران را مقتدرترین کشور منطقه کرده است، افزود: در خارج درباره اقتدار ایران چه مباحثی بیان می‌شود؟ امروز عراق در اختیار کیست؟ امروز در کوچه و خیابان‌های این کشور عکس‌های امام و رهبر معظم انقلاب فراوان است و فرزندانشان را قاسم می‌نامند و این اقتدار ایرانیان است.

قاسمی با ابراز تأسف از اینکه برخی دلسوز آل سعود هستند، گفت: ما به آن‌ها می‌گوییم اگر در جده به بچه‌های خودتان تجاوز می‌کردند چه می‌کردید؟ اگر تَشَر معظم له نبود جنازه شهدای من‌ها را هم به دولت پس نمی‌دادند.

وی همچنین بابیان اینکه ایرانیان همیشه مقتدر بوده‌اند، گفت: یادمان نرود که ما ایرانی هستیم و در تاریخ نیز این اقتدار بوده است، امام خمینی(ره) فرمودند ما می‌توانیم و فرزندان ایران اسلامی با تفکر انقلابی نشان دادند که می‌توانند حتی موجود زنده را به فضا بفرستند، امروز کشور ما نشان داد که می‌تواند موشک بالستیک بسازد، پس این‌ها اعتقاد است نه اینکه برخی بگویند ما باید مدیران را هم از خارج وارد کنیم و این تفاوت دو نوع تفکر است.

تفکر انقلابی یعنی ما می‌توانیم

این کارشناس سیاسیبابیان اینکه مردم هیچ‌وقت دفاع مقدس را فراموش نمی‌کنند، گفت: تا زمانی که مدیریت جنگ در دستان تفکرات لیبرالی بود ما همچنان در حال شکست بودیم و بسیاری از نقاط کشورمان غصب شد اما وقتی‌که انقلابیان وارد جنگ شدند و تفکر انقلابی ما می‌توانیم حاکم شد، نتیجه‌اش را همه دیدند که هزاران سلاح به جبهه‌ها فرستاده شد و ایران در برابر نه‌تنها عراق بلکه ده‌ها کشور دنیا مقاومت کرد و پیروز شد و نشان داد که تفکر انقلابی یعنی ما می‌توانیم.

قاسمی افزود: پس از جنگ که کشور نیازمند بازسازی بود خیلی‌ها گفتند که ما نمی‌توانیم آزادراه و سد بسازیم اما فرزندان انقلاب و امام راحل(ره) ثابت کردند که ما می‌توانیم، وقتیسد کرخه را ساختیم صدها سد در کشور ساخته شد و کسی جرئت نکرد که بگوید ایرانی نمی‌تواند، وقتی آزادراه تهران-ساوه ساخته شد و وقتی‌که ده‌ها طرح بزرگ ملی کشور را ساختیم تازه باور کردند که ایرانیان می‌توانند، خیلی‌ها از همین تفکرات هنوز هم باور ندارند، صدها گرفتاری توسط دشمنان در تاریخ انقلاب اسلامی درست‌شده که عبور از این گلوگاه‌ها باتدبیر رهبر معظم انقلاب و تفکر ما می‌توانیم بوده است.

وی بابیان اینکه تفکر اقتدار و عزت، ایران اسلامی را از گردنه‌های خطرناک عبور می‌دهد، گفت: دشمنان تحریم‌ها را به بهانه هسته‌ای بر کشورمان اعمال کردند و به قول خودشان تحریم‌ها را فلج‌کننده دانستند و باور نمی‌کردند که بتوانیم از این تحریم‌ها عبور کنیم.

ادامه وضع موجود امروز یعنی تداوم افزایش طلاق و فقر

وزیر نفت دولت دهم بابیان اینکه کشور از بدو انقلاب تا سال۸۴ در دستان اصلاح‌طلبان بود، گفت: کشوری که بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت بود، بیشترین بنزین را در همان دوران وارد می‌کرد و صدها پیمانکار خارجی در این دوران وجود داشت که پس از تحریم‌ها کار را رها کردند اما چه اتفاقی افتاد که کشور ایستاد؟ امروز صنعت نفت کشور بدون حتی یک خارجی راه خود را در پیش‌گرفته و برخی آقایان به دنبال این هستند که به نقطه اول بازگردیم، چطور ما توانستیم باوجوداینکه همه تجهیزات خارجی در زمان تحریم دیگر نبود، ایرانیان صنعت نفت را در دست گرفتند؟ این همان تفکری است که از آن به‌عنوان انقلابی و ما می‌توانیم یاد می‌کنیم.

قاسمی افزود: این تفکر که نگاهمان باید به بیرون باشد نگاه نیاورانی نام دارد، امروز از مردم بپرسید که آیا از تورم، رکود، عدم واردات و ... عبور کرده‌ایم؟ مردم ایران به حول قوه الهی از همه اقشار، حزب الهی و غیر آن، کسبه، بازاری، دانشجو و استاد، همه در روز ۲۹اردیبهشت‌ماه شرایطی را به وجود می‌آورند که تغییر در کشور رخ دهد.

وی در خاتمه تصریح کرد: ادامه وضع موجود امروز یعنی تداوم افزایش طلاق و فقر، در سال ۹۴، ۱۵۶هزار طلاق صورت گرفته و در مقابل آن ۶۷۰ هزار ازدواج ثبت‌شده که در هیچ جای تاریخ چنین چیزی وجود ندارد امروز باید گفت ادامه وضع موجود یعنی ذلت در برابر بیگانگان، ان شاالله مردم همه با تمام توان به میدان می‌آیند و شرایط تغییر پیدا می‌کندچراکه تغییر توانمندسازی مردم، ادامه راه شهدا محسوب می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار