در حالیکه این روزها شعار تمامی کاندیداهای شورای شهر ،حول محور قانونمداری ، احقاق حقوق شهروندان ،تغییر درمدیریت و وضعیت مبلمان شهری متمرکز شده است ،متاسفانه اقداماتی را از سوی ستادها وهواداران این کاندیداها شاهدهستیم که با شعار های داده شده که عمدتا در صدر بنرها و پوسترهای تبلیغاتی آنها نیز خودنمایی می کند کاملا درتضاد است.
کد خبر: ۴۲۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 16 May 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی::رفته رفته به روزهای پایانی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر وروستا نزدیک می شویم ،به هراندازه که به 29اردیبهشت ،روز برگزاری انتخابات نزدیکتر می شویم ،شور وهیجان انتخاباتی نیز در سراسر کشور افزونتر می گردد.

درشهرایلام نیز همزمان با فعالیت ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری دوازدهم ،فعالیت تبلیغاتی بیش از 146کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر از سر گرفته شده و شور و حال خاصی به شهر داده است.

به هرحال همه ما می دانیم ،به هر اندازه که فضای انتخابات درسطح کشور پر شور و داغ تر شود ،می توان افزایش مشارکت مردمی در پای صندوق های رای را نیز شاهد بود ،موضوعی که اهمیت آن از موضوع انتخاب کاندیدای اصلح ریاست جمهوری و شورای شهر،اگر بیشتر نباشد کمتر نخواهد نبود.

اما موضوع افزایش شور وحال و داغ نمودن فضای انتخاباتی کشور ،نباید به دستاویزی برای قانون گریزی و عدول از مقررات و مهمتراز همه زیر پا گذاشتن حقوق شهروندان منتهی شود ،موضوعی که اگر مورد غفلت واقع شود چه بسا می تواند نتیجه معکوسی را نیز در پی داشته باشد.

در حالیکه این روزها شعار تمامی کاندیداهای شورای شهر ،حول محور قانونمداری ، احقاق حقوق شهروندان ، تغییر درمدیریت و وضعیت مبلمان شهری متمرکز شده است ،متاسفانه اقداماتی را از سوی ستادها وهواداران این کاندیداها شاهدهستیم که با شعار های داده شده که عمدتا در صدر بنرها و پوسترهای تبلیغاتی آنها نیز خودنمایی می کند کاملا درتضاد است.

رعایت قانون و تمکین به مقررات ونظامات یکی از بدیهی ترین مواردی است که در هر کشوری، در تمام سطوح جامعه از مردم عادی گرفته تا خواص ،ملزم به رعایت آن هستند وشایددراین برهه زمانی مهمترین ابزار برای عیار سنجی کاندیداها از حیث صداقت و عمل به شعارهایشان همین موضوع باشد .

از کاندیدایی که درهمین ابتدای راه ،با عدول از مقررات وقوانین انتخاباتی ،شبانه درسطح شهر ،کارناوالهای خودرویی به راه انداخته و با ایجاد راه بندان ،وبوقهای ممتد وجیغهای هواداران ،ابتدایی ترین حقوق شهروندی یعنی امنیت وآرامش آنان را سلب می نماید ،نباید انتظار داشت که درآینده، سینه چاک احقاق حقوق شهروندی باشد .

از کاندیدایی که با چشم بستن بر زیبایی ومبلمان شهر ،فقط به دیده شدن خود اندیشیده و تمامی امکانات وتجهیزات ومبلمان شهری را با پوستر وچسب پوشانده واندک فضای سبز شهر نیز درزیر پای هوادارانش له می شود ودرآنی  شکل و قیافه شهر را دگرگون کند ،نباید انتظار تدبیر وبرنامه در زیباسازی شهر داشت .

از کاندیدایی که شعار صیانت از حقوق کارگران ورفتگران شهرداری ،لقلقه زبانش شده ،اما هوادارانش بی محابا آشغال و پوستر و...بر سطح خیابانها ومعابر می ریزند، و این زحمت کشان مجبورند تا صبح پلک بر هم نگذاشته و فقط در پی پاکسازی خرابکاری های ستادهای انتخاباتی آنان باشند ،نباید از او صداقت و عدالت وحمایت از ضعفای جامعه را انتظار داشت .

کاندیداهای عزیز بهتراست به خود تلنگری زده و چشمانشان را باز کرده ومراقب باشند که برای رسیدن به جایگاه دفاع از حقوق شهروندان ،حقوق آنان را در زیر پای هواداران و ستادهای تبلیغاتی خود له نکنند .آیا واقعا آنان  برای آبادانی و عمران وبهبود شرایط شهر و تامین حقوق شهروندی آمده اند یا اینکه  در هفت روز ،نظم شهر را برهم زده ،حقوق شهروندی را پایمال نموده و هزینه های فراوانی را به شهر وشهروندانش تحمیل نمایند !؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار