کد خبر: ۴۲۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 16 May 2017
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی جدید مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا در دیدار هفته گذشته خود با وزیر امور خارجه روسیه، اطلاعات بسیار محرمانه ای را در اختیار وی گذاشته است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روزنامه «واشنگتن پست» روز دوشنبه به نقل از برخی مقامات کنونی و پیشین آمریکا گزارش داد که رئیس جمهور این کشور در دیدار هفته گذشته خود با «سرگئی لاوروف» اطلاعات بسیار محرمانه ای را برای وی افشاء ساخته است که بطور بالقوه یک منبع اطلاعاتی در خصوص فعالیتهای گروه تروریستی داعش را در معرض خطر قرار می دهد.

«دیک دوربین» سناتور دموکرات در کنگره آمریکا در واکنش به گزارش روزنامه واشنگتن پست، این اقدام ترامپ را «خطرناک و عاری از حس مسئولیت» خواند و «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا نیز این ادعاها را در صورت صحت داشتن، «بسیار دردسرساز» دانست.

این روزنامه همچنین اعلام کرد اطلاعاتی که ترامپ به لاوروف و «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا انتقال داده، از سوی یک شریک آمریکایی و از طریق روندهای بسیار حساس به اشتراک گذاری اطلاعات تهیه شده است.

روزنامه واشنگتن تایمز به نقل از مقامات ناشناس گزارش داد که این شریک اطلاعاتی به مقامات واشنگتن اجازه به اشتراک گذاری این اطلاعات را نداده بود و تصمیم ترامپ برای به اشتراک گذاردن این اطلاعات با مسکو، همکاری از جانب یک متحد را که به فعالیتهای داخلی گروه تروریستی داعش دسترسی دارد، به خطر می اندازد.

این مقامات به روزنامه واشنگتن پست گفتند که ترامپ طی دیدار با لاوروف و کیسلیاک در دفتر خود در کاخ سفید، پا را از حدودش فراتر گذاشت و پیرامون یک تهدید داعش که به استفاده از رایانه های لپ تاپ در هواپیما مربوط می شد، به بیان و تشریح جزئیات پرداخت.

طبق گزارش واشنگتن پست، یک مقام آگاه از این تبادل اطلاعاتی گفت که «ترامپ در گفتگوهای خود با مقامات روسیه، ظاهراً به رجز خوانی و فخرفروشی در خصوص اطلاعات خود از تهدیدات در حال ظهور پرداخت و به آنها گفت که هر روز در جریان اطلاعات بسیار مهمی قرار می گیرد».

شایان ذکر است که دیدار ترامپ با لاوروف و کیسلیاک در کاخ سفید یک روز پس از اخراج «جیمز کومی» از ریاست «اداره تحقیقات فدرال آمریکا»- اِف بی آی- صورت گرفت؛ مقامی که هدایت روند تحقیقات در خصوص ارتباطات احتمالی میان کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با مقامات مسکو را برعهده داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار