رئیس انجمن هنرهای نمایش استان کرمانشاه با بیان اینکه ما ۸۲۵ اثر نمایشی را در سطح استان داشته ایم که بیشترین اجرا ی نمایشی متعلق به شهرستان هر سین است، گفت: هفت دفتر انجمن نمایش درسطح هفت شهرستان فعال بوده که در زمینه ی تئاتر عروسکی، نمایش خیابانی فعالیت دارند.
کد خبر: ۴۲۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸ 16 May 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک از کرمانشاه، محمد رضا  درند افزود:سالن نمایش ما با دستور دولت گرفته شد، که از استاندار تقاضا مندم که برای برگرداندن آن به ما تلاش کند، و از سال ۹۱ دستمزد بازیگران تئاتر پرداخت نشده است که برای پرداخت دستمزد آنان اعتبار ویژه ای به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه اداراتی که در زمینه ی تئاتر و نمایش تخصص دارند برای فعالیت دراین عرضه وارد کار شوند، خاطرنشان کرد: این ادارات برای انجام فعالیت های هنری با اداره فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی امر هماهنگ باشد.

 این مسئول اظهارداشت: هر  اداره ای برای خود برنامه ی جداگانه اجرانکند، و کار فرهنگ و هنر را به دست متخصصان در  این زمینه واگذار کنند، که لازم است استانداری نگاه ویژه ای به فرهنگ‌وهنر استان کرمانشاه داشته باشد.

او ادامه داد: کرمانشاه را با نام فرهنگ و تمدن می شناسند، ولی ما در این باره چیزی ندیده ایم، که ضروری است دبیرخانه ی دائمی تئاتر و نمایش در استان راه اندازی شود، در حالیکه در استان های همجوار برای هنر نمایش جایگاه و ردیف تعریف شده است، که تقاضا مندیم برای تئاتر استان نیز جایگاهی در استانداری تعریف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار