رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با دعوت از همه کارگران جهت حضور در انتخابات 29 اردیبهشت، گفت: مهمترین خواسته کارگران از دولت دوازدهم امنیت شغلی و تامین معیشت آنان است.
کد خبر: ۴۲۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 17 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،اولیا علی‌بیگی ، با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات و روی کار آمدن دولت دوازدهم، اظهار کرد: اگرچه طی دو، سه سال گذشته افزایش 
حداقل دستمزد کارگران از نرخ تورم بیشتر بوده، اما این دستمزد هنوز جوابگوی زندگی شرافتمندانه کارگران نیست.

وی افزود: انتظار داریم در دولت آینده فاصله هزینه و دستمزد کارگران در یک پروسه پنج ساله کاهش یابد.

علی بیگی با بیان اینکه کارگران جامعه بزرگی هستند که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد:  کارگران از دولت آینده دو مطالبه مهم دارند که یکی امنیت شغلی و دیگری تامین معیشت است.

وی با بیان اینکه امنیت شغلی کارکران در جامعه ما محقق نشده است، ادامه داد: هم اکنون حدود 95 درصد کارگران ما قرارداد موقت دارند و این در حالیست که ماهیت کار آنها دائمی است. متاسفانه کارگرانی داریم که با 10 یا 20 سال سابقه کار، هنوز قراردادهای یک ماهه و سه ماهه دارند.

علی‌بیگی این شرایط را نوعی اجحاف در حق کارگران دانست و یادآوری کرد: کارگران از دولت آینده تقاضا دارند این مشکل حل شود و تعریف جامع و کامل از اصلاح قانون کار ارائه شود که کارهای دارای ماهیت مستمر و موقت تفکیک شود.

وی با قدردانی از رئیس جمهور که دستور بازگشت پیش‌نویس اصلاح قانون کار را داد، تاکید کرد: امیدواریم با استرداد این لایحه ضدکارگری، کمیسیون سه جانبه و کارشناسی در این خصوص ایجاد شود و ابهامات و مشکلات موجود در قانون کار اصلاح شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه در ادامه با دعوت از همه کارگران جهت حضور در انتخابات، گفت: این قشر بزرگ بار دیگر در انتخابات پیش رو مشارکت حداکثری خواهند داشت و جمهوریت ایران را به دنیا نشان می‌دهند. دولت‌ها نیز باید به پاس این حضور همیشگی دغدغه‌های این قشر را مرتفع کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار