کد خبر: ۴۲۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 17 May 2017
بعضی از هنرمندان رسانه ای گاهی ابتکار به خرج می‌دهند و نزاع‌ها یا خودمانی‌ترش همان کل‌کل های انتخاباتی رو به کل‌کل قرمزته آبیته تشبیه می‌کنند و می‌گویند اگر چه جوانان عزیز ما برای تشویق تیم مورد نظر و جشن پیروروزی آن سر می‌شکنند، شیشه اتوبوس می‌شکنند، روکش صندلی اتوبوس پاره می‌کنند، لوازم استادیومو تخریب می‌کنند اما این‌قدر غیرت دارند که حتی اگر تیم رقیب‌شون رفت با یک کشور خارجی بازی کند طرفدارش بشوند و تشویقش کنند.
 
مناظره‌ها برای تخمه شکستن نبود! 
 
بعدش هم نتیجه می‌گیرند که مردم عزیز، بعد انتخابات هرکس رئیس جمهور شد دیگر همه طرفدارش بشوید و هر کس به هرکی رای داده ، داده! دیگر خواهشا هواداران نامزد پیروز بقیه را مسخره نکنند.
فکر می‌کنم برای رساندن یک پیام خوب، این افتضاح‌ترین تشبیهی است که می‌شد کرد! متاسفانه انتخابات هم در کشور ما مثل قرمز و آبی شده بعضی ها سرشون هم بره طرفدار قرمزند و حتی اگر بدترین بازی را بکند باز یک جور توجیه می‌کنند و اگر بازیکنانش بزرگترین خطا و خلاف رو هم بکنند باز براشون ستاره هستند و کلا گوششون کر و چشمشون کور میشه و تحت هیچ شرایطی آبی نمی‌شوند و بعضی‌ها هم دقیقا همین روحیه رو راجع به آبی دارند!
واقعا در ایران جز برای عده محدودی از آدمها که واقعا نه اصولگرا هستند نه اصلاح طلب، مناظره‌ها در انتخابشان موثر نیست. بقیه مناظره ها رو هم به نیت فوتبال نگاه می‌کنند یعنی تخمه می‌خرند با رفقا دور هم جمع می‌شوند که فقط ببینند کاندیدای از پیش معین شده حزبشان چطور حریف را لوله می‌کند!
این‌طور آدم‌ها نظرشان قبل از مناظره و بعد از مناظره هیچ فرقی نمی‌کند!
تازه اگر بگم بگم مناظره کم باشد با تماشای آن خیلی حال هم نمی‌کنند.
با فوتبال کم اشکال است تعصبی برخورد کنیم ؛ اما با انتخابات هم!!!
انتخابات از جنس فوتبال نیست در فوتبال بازنده هم که بشوی همه میگویند بازی است برد و باخت دارد به جایی هم بر نمیخورد و چیزی نمیگذرد که همه فراموش می‌کنند.
اما انتخابات، اگر غلط انتخاب کنی و برای انتخاب اشتباهت روز قیامت توجیه تحقیق بدون تعصب نداشته باشی در بریده شدن سر نوزاد شیعه سوری با داعشی ها شریکی.
جنس انتخابات جنس جنگ است، بازی نیست!
در انتخابات بر هوی و هوس نفس و تعصب بی منطق حزبی پیروز نشده باشی و نتوانی لحظه رای دادن از سیم خاردار نفست عبور کنی هرگز نمیتوانی از سیم خاردار معبرهای مین گذاری شده دشمن در عرصه های مختلف عبور کنی.
بعضی این روزها با بحث های تعصبی انتخاباتی تفریح می‌کنند و نمی‌دانند انتخابشان در سرنوشت ترسناک کودکان شیعه کمی آن سوتر از مرزهایمان که خاکریزی شده برای مرزهایمان چقدر اثر گذار است... در سرانجام مقاومت ؛ و در فرجام داعش ! هم حتی موثر است این انتخابات و صدای این تاثیر را در هیاهوی رسانه های بیگانه می توان شنید.
رسانه های خودی اما باید بصیرت‌افزایی کنند و نشانی و خوراک غلط فکری به مردم ندهند.
یکی از رسالتهای اخلاقی رسانه یادآوری اتحاد ملی به مردم است . حفظ آرامش همراه با بصیرت افزایی و نه اینکه نتیجه هر چه بود ؛ بود!
تحقیق کنیم ، متعصب نباشیم و در حین انتخاب با خدا، نجوا کنیم که:
خدایا!
اگر در انتخاب ، باهمه تلاشم باز خطا کردم به تو پناه می آورم و عرضه میدارم: اللهم انا نشکوا الیک فقد نبینا ، و غیبه ولینا.
 
سید مصطفی هاشمی محجوب
27/ 2 / 1396
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار