مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تمامی مبانی درسی در داخل کشور بر اساس مبانی قرآنی و دینی تنظیم شده و شایعات منتشره نسبت به سند 2030 برای سوء استفاده سیاسی است.
کد خبر: ۴۲۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 17 May 2017
تابناک اصفهان - محمد حسن قائدیها روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: برخی از جریانات سیاسی با سوء استفاده از این موضوع، شایعه پراکنی می کنند و دستاویز مقاصد خود قرار می دهند و آموزش و پرورش را زیر سئوال می برند.
وی ادامه داد: سند 2030 یک سند توصیه ای محسوب می شود که به همه کشورها از جمله ایران توصیه شده است، بنابراین موارد آن با مبانی دینی و مذهبی ما تطبیق داده می شود.
وی با رد شایعه انتشار و توزیع کتابی با عنوان 'لک لکی در کار نیست' ادامه داد: کتابی با این نام نه موجودیتی دارد، نه اجازه چاپ گرفته و نه در نمایشگاه کتاب و یا در آموزش و پرورش توزیع شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: جداول درسی در دوره های آموزشی توسط معاونت پژوهشی تنظیم و تصویب می شود.
به گفته وی مفاهیم و آموزش های قرآنی در تمامی دوره های پیش دبستان و و ابتدایی تدریس می شود و هر گونه مطلب مغایر با این موضوع کذب و شایعه ای بیش نیست.
قائدیها ادامه داد: آشنایی با قرآن و توانایی تدریس مبانی و مفاهیم قرآنی از جمله مواردی است که همواره برای انتخاب مربی پیش دبستانی لحاظ می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: مبانی و مفاهیم قرآنی، دینی و فقهی برای همه ما ارزشمند است، بنابراین تصور حذف آن هیچگاه در ذهنمان خطور نمی کند.
قائدیها تصریح کرد: سند 2030 در امتداد موضوع آموزش برای همه توسط یونسکو تدوین شده، اما با این حال وزیر آموزش و پرورش نسبت به تغییر این سند در راستای همخوانی با دین و مذهب ما تاکید داشته است.
وی اضافه کرد: دغدغه رهبر معظم انقلاب بطور حتم دغدغه وزیر آموزش و پرورش، مدیران و معلمان نیز هست و در برخی از بندهای سند تحول بنیادین نسبت به اهمیت به آموزشهای دینی و قرآنی بطور خاص تاکید شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهارکرد: انتشار این شایعه ها فقط منجر به نگرانی خانواده ها نسبت به آموزش فرزندانشان می شود و هیچ سودی بدنبال نخواهد داشت.
قائدیها ادامه داد: همه مردم بویژه والدین دانش آموزان می توانند تدوین و تنظیم برنامه های و کتابهای درسی را از نزدیک مشاهده کنند تا هرگونه نگرانی آنان رفع شود.
او تصریح کرد: با توجه به فرمایشهای رهبری در اردیبهشت امسال در جمع معلمان نمونه کشور و نگرانی ایشان به برخی از مفاد سند 2030 باید گفت که همه فرمایشهای ایشان در جهت اصلاح امور و بسیار ارزشمند بوده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: آموزش همجنسگرایی که در فضای مجازی توسط برخی منتشر می شود، شایعه ای بیش نیست.
به گفته قائدیها تمام مباحث آموزش پرورش تحت اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین و آنچه از بصورت کلان ابلاغ می شود، اجرایی می شود.
وی با رد این مطلب که آموزشهای قرآنی در دوره ابتدایی حذف می شود، گفت: این موضوع نیز کذب محض است و برای تشویش اذهان عمومی بویژه در آستانه انتخابات توسط جریانات سیاسی مطرح می شود.
به گزارش ایرنا؛ فضاسازی انتخاباتی مبنی بر آموزش کتاب های موهن طبق سند 2030 خلاف واقع است و دولت یازدهم در چارچوب اسلام و هویت دینی و ملی جامعه رفتار می کند.
در روزهای گذشته مطالبی واهی در فضای مجازی مبنی بر وجود کتاب ' لک لکی در کار نیست ' و تدریس آن در مراکز آموزشی ایران منتشر شد که سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش وجود کتاب و تدریس آن در مدارس کشور را تکذیب کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار