رئیس تیم اقتصادی حجت‌الاسلام رئیسی گفت: در کشور هر زمان تحت و در هر حوزه که تحت تاثیر غرب قرار گرفتیم در آن حوزه نتوانستیم موفق شویم.
کد خبر: ۴۲۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 17 May 2017
سید مسعود میرکاظمی شامگاه سه‌شنبه در مراسم حامیان رئیسی در مسجد محمد رسول‌الله قزوین اظهار داشت: امروز در دوگانه حساس و مهمی قرار گرفته‌ایم یک جریان 20 سال مدیریت کرده که وزرای ثابتی داشته و اهداف مشترکی را دنبال کرده است و در جریان مقابل کسانی هستند که مدت زیادی را نتوانستد خدمت کنند و در یک دوره کوتاه چنان کاری کردند که مجبور به انجام فتنه 88 شدند.

رئیس تیم اقتصادی رئیسی تصریح کرد: در یک گروه می‌گویند که نمی‌شود و نمی‌توانیم کار کنیم مگر اینکه به سمت کدخدا برویم، از همان روز نخست هم این سیاست را دنبال و پیروی کرده‌اند حال آنکه تفکر انقلابی گروه مقابل می‌گوید که ظرفیت‌های خوبی در درون کشور وجود دارد که می‌توان با همین ظرفیت‌ها سبب پیشرفت و رشد کشور شد.

میرکاظمی با اشاره به این نکته که بیش از 3 هزار معدن فعال در کشور وجود دارد که این رقم بخش کوچکی از معادن کشف شده را شامل می‌شود، اضافه کرد: ایران در یک منطقه سوق‌الجیشی و استراتژیک قرار دارد که می‌تواند از قسمت‌های مختلف سبب پیشرفت و رشد اقتصادی شود.

وی توضیح داد: در بخش کشاورزی دارای یک ظرفیت خدادادی هستیم و در بسیاری از محصولات در دنیا در رتبه نخست قرار داریم و علاوه بر آن مهم‌ترین ظرفیت کشور، وجود نیروی خلاق و جوانی است که به عنوان یک فرصت خارق‌العاده محسوب می‌شود ولی عده‌ای همین فرصت‌ها را به تهدید تبدیل می‌کنند.

میرکاظمی عنوان کرد: با یک قضاوت ساده می‌توان فهمید در حوزه هوا و فضا آیا ما با تعامل با غرب به موفقیت رسیدیم یا با استفاده از فرصت‌ها و جوانان این کشور به این موفقیت دست یافته‌ایم.

وی با بیان این نکته که در حوزه‌های مختلفی مانند راه‌سازی و تولید نیروگاه‌ها و غیره نیز استفاده از فرصت جوانان سبب موفقیت شده است، افزود: در کشور هر زمان تحت و در هرحوزه که تحت تاثیر غرب قرار گرفتیم در آن حوزه نتوانستیم موفق شویم.

رئیس تیم اقتصادی رئیسی اذعان کرد: برخی امروز می‌گویند که دولت ما پول نداشت ولی دولت قبلی پول داشت حال آن که مصارف خرج شده دولت قبل 668 هزار میلیارد تومان و مصارف خرج شده این دولت 680 هزار میلیارد تومان است.

میرکاظمی با اشاره به این امر که میزان بودجه عمرانی کمتر از 10 درصد است خاطرنشان کرد: این عکس‌های یادگاری در افتتاح را هم بیشترش را با پروژه‌های دولت قبل انداختند علاوه بر آن می‌گویند که تورم را یک رقمی کردیم حال آن که قوت قالب مردم در این چند سال حداقل دو برابر شده  و باید به این نکته توجه داشت که اگر هزینه مردم کم شده است چرا خود دولت هزینه جاری خود را چندین برابر زیاد کرده است.

وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم چرا 500 هزار نفر در نوبت وام ازدواج هستند می‌گویند دولت پول ندارد، اگر پول ندارد چرا با 470 هزار میلیارد تومان نقدینگی دولت را تحویل گرفتید و امروز دو برابر حجم نقدینگی شده است.

رئیس تیم اقتصادی رئیسی تشریح کرد: چرا وقتی می‌گوییم مسکن مهر، عده‌ای می‌گویند مزخرف است اما می‌توانند بیش از 500 هزار میلیارد تسهیلات به افراد خاص بدهند و حتی اسامی آنها را هم به قوه قضاییه نمی‌گویند.

میرکاظمی گفت: رئیس جمهور گفته است بانک را شسته و رفته تحویل می‌دهیم، باید به این نکته توجه داشت که این دولت در بهمن 95 بیش از 200 میلیارد به بانک مرکزی بدهی داشته است.

وی اظهار کرد: در این سه سال صدا و  سیما یک بار نگذاشت دولت قبل حقایق را به مردم بگوید، یک بار نگذاشتند سعید جلیلی نحوه مذاکرات خود را در صدا و سیما مطرح کند تا مردم با حقایق آشنا شوند.

رئیس تیم اقتصادی رئیسی با بیان اینکه این دولت 2 و نیم برابر واردات از چین بیشتر از دولت قبل شده است که این رقم به جز کالاهای قاچاقی است که در خانه‌هایشان پنهان می‌کنند عنوان کرد: نرخ بیکاری 12.7 با یک ساعت کار در هفته در این کشور وجود دارد و از یک طرف بیکاری و طرف دیگر پول ریختن به حساب سرمایه‌داران سبب افزایش فاصله طبقاتی شده است یعنی فقیر فقیرتر و غنی غنی‌تر شده است.

وزیرسابق نفت اذعان کرد: کمیته امداد می‌بیند که وضعیت عده‌ای روز به روز بدتر می‌شود که با هماهنگی مجلس شورای اسلامی مقرر شد 20 درصد پول آنها زیاد شود حال آنکه این پول به جای کمیته امداد به حساب وزارت رفاه واریز شده و به اسم دولت تمام می‌شود.

میرکاظمی با اشاره به اینکه وقتی صحبت می‌شود که یک عده را باید رسیدگی کرد می‌گویند این فرد سیاسی کاری می‌کند تصریح کرد: دولت به مجلس پیشنهاد داده است که سالانه 950 هزار شغل باید اجرا شود و خودشان می‌گویند مگر می‌شود شغل ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: کشور را معطل کرده‌اند و از طرفی طلب کار هم هستند، تمامی حرف دولت این شده است که در حال آواربرداری هستیم ولی وقتی آمار را می‌بینیم شاهد وضعیت دیگری هستیم.

رئیس تیم اقتصادی رئیسی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری این مقدار درباره تمدن اسلامی و فرهنگ ایرانی و اسلامی صحبت کرده‌اند ولی آقایان سند 2030 را امضا می‌کنند و تا تذکر رهبری هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و ترس ما این است که باز هم اجرا کنند.

وی با بیان اینکه در منطقه هر کشور بند انگشتی ما را تهدید می‌کند، توضیح داد: در اجلاس غیرمتعهدها که در تهران برگزار شد 195 کشور امضا کردند که هسته‌ای ایران را به رسمیت می‌شناسیم آن وقت با امضای 6 کشور می‌گویند دنیا ملت را به رسمیت شناخته است.

رئیس تیم اقتصادی رئیسی اضافه کرد: در طول 8 سال قبل متوسط قیمت نفت 79 دلار بود در حالی که در این دولت تا پایان 95 ، 65 دلار است اما بعد برخی از اعضای دولت مظلوم نمایی می‌کنند.

میرکاظمی با اشاره به این نکته که چندین مرکز تحقیقاتی در همین مدت سه و نیم سال شروع به‌کار کردند که چه کار کنیم که کشور درست شود و چندین گروه و صاحب‌نظر که تمامی از آنها از دولت اخراج شدند کارهای تحقیقاتی کردند و به برنامه رسیدند، عنوان کرد: 8 ماه در خیابان‌ها آتش می‌زدند، فیلم می‌ساختند یکی نمی‌تواند سوال کند ولی چند نفر به سفارت عربستان رفتند می‌گویند سرمایه گذاری کشور مختل شد.

وی افزود: باید به جوانان عرض کنم که بیشترین آمار دادگاهی کردن رسانه‌ها در این دولت بوده است و هیچ زمانی نماینده را دادگاه نمی‌فرستادند ولی در این دولت فرستادند.

وزیر سابق نفت با بیان این نکته که جوانان کشور باید فضای مجازی را به عنوان یک فضای مفید استفاده کنند و از اطلاعات آن به نحو احسن بهره ببرند خاطرنشان کرد: وقتی آمریکا به عراق حمله کرد همین افراد به نظام فشار آوردند که با آمریکا بجنگیم، خیلی از اعضای دولت از سفارت آمریکا بالا رفتند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار