میرسلیم در نشست خبری:
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هدف من و آقای رئیسی مشترک است و می‌تواند به همکاری مشترک نیز منتج شود، گفت: امیدوارم روحانی رئیس‌جمهور نشود زیرا ادامه سیاست‌های وی به بحران می‌انجامد.
کد خبر: ۴۲۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 17 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری صبح امروز طی نشست خبری که در مسجد الرحمن تهران برگزار شد، با بیان اینکه آمدن من به صحنه انتخابات بر مبنای تحلیلی بود که از شرایط 4 سال گذشته حاکم بر کشور در حوزه سیاسی و اقتصادی انجام گرفت،‌خاطرنشان کرد: این تحلیل ما را به این نتیجه رساند که به طور مستقل در انتخابات حاضر شویم و حزب موئلفه نامزدی را معرفی کرد و با استفاده از فرصتی که برای تبلیغات داشتیم سعی کردیم هم تحلیل خود را برای مردم تشریح کنیم و هم راه‌های خود را به عنوان برنامه اقدام که حاصل مطالعه 15 ساله است برای اداره امور کشور در معرض مردم قرار دهیم.

وی افزود: تا به امروز نیز موفقیت‌های خوبی نیز در تشریح برنامه‌ها و نظراتمان داشتیم و در فرصت باقیمانده تبلیغات نیز اقدامات تکمیلی را انجام خواهیم داد تا انتخاب مردم با آگاهی و با دقت انجام شود.

میرسلیم در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون ائتلاف برخی نامزدها به نفع یکدیگر خاطرنشان کرد: از نظر ما این اقدام از سوی آقای قالیباف و جهانگیری دو نوع متفاوت است چون قالیباف با اتکا به ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود به طور جدی در انتخابات حاضر شد و مورد تایید جمنا هم بود و آمدن و کنار رفتن ایشان بر مبنای تشخیص مصلحتی انجام شد که در شرایط کنونی الزام آن احساس می‌شد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: کناره‌گیری قالیباف در برهه کنونی موجب تقویت جمنا و آرای آقای رئیسی نیز می‌شود.

میرسلیم ادامه داد: به نظرم می‌رسد از ابتدای کار نیت کناره‌گیری از صحنه انتخابات مدنظر آقای قالیباف نبود بلکه ایشان با اتفاقاتی که به وجود آمد به این نتیجه رسیدند که به نفع آقای رئیسی کنار روند تا فضا برای پیروزی ایشان فراهم شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به کناره‌گیری جهانگیری از صحنه انتخابات به نفع روحانی خاطرنشان کرد: کناره‌گیری جهانگیری مایه تاسف است چون روحانی با این حیله توانست یک فردی را کنار خود بیاورد و برخلاف باقی نامزدها که از یک واحد زمان استفاده کردند از دو واحد زمان برای خود استفاده کند.

وی با بیان اینکه جهانگیری نامزد پوششی بود و آمد تا هر جا که روحانی کم آورد از او پشتیبانی کند گفت: هدف این بود که هر جا روحانی نتوانست پاسخگو باشد از اطلاعات خود برای پشتیبانی از روحانی استفاده کند.

میرسلیم با تاکید بر اینکه براساس روحیه عمومی قانون انتخابات این آمدن و رفتن جهانگیری شاید مورد تایید نباشد، گفت: من مخالف چنین رفتاری هستم چون صداقت ایجاب می‌کند که در صحنه بمانم و صادقانه با مردم روبرو شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس پیرامون استفاده دولت از امکانات عمومی برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و حسن روحانی اظهار داشت: درباره تبلیغات ملاک قانون است و قانون تخلفات انتخاباتی نامزدها را به لحاظ امکانات مشخص کرده و در قانون تصریح شده که اگر امکانات دولتی به نفع یک یا دو نامزد به کار گرفته شود مراجع ذی‌ربط باید ورود کنند.

میرسلیم افزود: بعد از 38 سال آگاهی خوبی بین مردم پدید آمده و متوجه می‌شوند که این تبلیغات با تطمیع و تنظیم صورت گرفته یا آزادانه نبوده است. برخی نامزدها خرج کرده‌اند و از افراد غیرواجد شرایط برای تبلیغات استفاده نموده‌اند و در برخی موارد نیز به کارمندان ادارات برای حضور در همایش تبلیغاتی مرخصی ساعتی داده‌اند که این اقدامات خلاف مردم‌ سالاری دینی است.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون کناره‌گیری‌اش از صحنه انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من تا انتها در صحنه خواهم بود خاطرنشان کرد: وقت مردم را تلف کردن کار صحیحی نیست و ما به پسند مردم احترام خواهیم گذاشت.

میرسلیم در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی پیرامون وعده‌های ارائه‌شده توسط برخی از نامزدهای ریاست جمهوری اظهار داشت: برخی وعده‌ها به دلیل مشکلات و مسائلی است که مردم در زندگی خود احساس می‌کنند و امروز مشکل معیشتی از مشکلات بزرگ مردم شده است.

وی افزود: این مشکلات نیز به دلیل اقدامات 4 سال گذشته دولت است که آقای روحانی برخلاف وعده‌های 4 سال گذشته خود که گفته بود وضع معیشتی مردم طوری خواهد بود که نیاز به یارانه نداشته باشند، مطرح می‌شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه برای کمک به طبقات محروم نیازمند یارانه‌ها هستیم و نباید در این مورد شک کنیم، خاطرنشان کرد: حرکت در جهت رفع محرومیت اولین کاری است که باید دولتی که در آینده روی کار می‌آید در دستور کار خود قرار دهد.

میرسلیم در عین حال تأکید کرد: بدون محاسبه آنچه که از خزانه می‌توان هزینه کرد، امکان پرداخت یارانه با مبلغ بالا ممکن نیست، اما اگر برنامه‌ریزی در این زمینه شده اشکال ندارد، ولی اگر برنامه‌ریزی خاصی در این حوزه نشده باشد پرداخت یارانه با مبلغ بالا امکان‌پذیر نیست و اشتباه است.

وی ادامه داد: اهتمامم این است که برنامه‌های ما مبتنی بر این باشد که به رفع محرومیت بپردازیم، ولی باید با قواره و هدفمند به محرومان رسیدگی شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ایجاد اشتغال جنبه‌های کارشناسی دقیق دارد،‌اظهار داشت: اینکه بگوییم دولت 150 هزار میلیارد به مردم بدهکار است، این بدهکاری دولت است و دولت برای ایجاد اشتغال باید مطالبات پیمانکاران را پرداخت کند تا دچار مشکل نشود.

میرسلیم با بیان اینکه هزینه جاری دولت فراوان است و در دولت فعلی افزایش نیز یافته است، گفت: برخی نامزدها برای انتخابات صدها میلیارد خرج کرده‌اند و این بذل و بخشش‌ها خیانت به بیت‌المال است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص رویکردش پیرامون برجام خاطرنشان کرد: در طول مذاکرات بیش از دو ساله نتیجه این شد که مظلومیتی جمهوری اسلامی ایران در دنیا اثبات شد چون ما را به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی متهم می‌کردند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در عین حال ادامه داد: مهم‌ترین مسئله این است که ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده و حتی دولت در این راستا پا را فراتر گذاشته و خودشیرینی نیز کرده است، ولی باید این اقدامات گام به گام جلو می‌رفت، درحالی‌که اکنون آمریکا نه‌تنها تعهدات خود را انجام نداده‌، بلکه با بدسگالی خود بر تحریم‌ها افزوده است.

میرسلیم تأکید کرد: دولت آینده باید این حق ملت ایران را به‌طور قاطعانه پیگیری کند و در عین حال کارهای داخل کشور را در انتظار رفع تحریم‌ها معطل نگذارد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاری پیرامون فعالیت حزبی مؤتلفه در طول انقلاب اسلامی، افزود: در اوایل انقلاب حزب جمهوری اسلامی در انتخابات فعال بود و اکثریت مجلس اول و دوم را به خود اختصاص داد، اما برای ریاست جمهوری موردی را جز مقام معظم رهبری سراغ ندارم، ولی دلیل انتخاب ایشان دبیرکلی حزب جمهوری اسلامی نبود و بیشتر به خاطر سوابق انقلابی ایشان مردم رأی دادند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آنچه در کشور اتفاق افتاد ما را به این نتیجه رساند که حضور افراد بدون پشتوانه حزبی امکان پاسخگویی به مردم را نمی‌دهد، گفت: اگر فعالیت حزبی صورت بگیرد مردم‌سالاری به مفهوم درست آن پیاده می‌شود. حضور مردم زمانی می‌تواند محقق شود که تشکل‌یافته باشد.

میرسلیم با بیان اینکه حزب پذیرفته که خود به عنوان تشکیلات مسئولیت بپذیرد، گفت: اگر این روند را جلو برویم، مردم متوجه خواهند شد که اگر سروکارشان با یک تشکیلات منسجم باشد، بهتر می‌تواند مطالبات خود را پیگیری کند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون عدم اقبالش برای انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور دوازدهم طبق آمار و نظرسنجی‌های ارائه‌شده، خاطرنشان کرد: حزب برای کناره‌گیری به صحنه نمی‌آید و مهم نیست دو درصد یا سه درصد رأی بیاورد. کناره‌گیری نامزد حزبی از لحاظ سیاسی به صلاح نیست و کم رأی آوردن آن نیز از شأن آن حزب کم نمی‌کند و حزب باید اثبات کند که برنامه و دیدگاه منسجم دارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص کناره‌گیری‌اش برای تقویت اصولگرایان خاطرنشان کرد: حزب مؤتلفه حضور خود را قبل از جمنا اعلام کرد و در این صحنه پیشقدم بود. بعد از ابراز وجود جمنا نیز موافقت خود را با این جریان اعلام کرد و این همکاری را به دفاتر استانی خود نیز اعلام نمود.

میرسلیم با تأکید بر اینکه ما با جمنا رقیب نیستیم و مناسبات‌مان در یک راستا است، گفت: با نامزدهای جمنا در هدف مشترک هستیم و چیزی که آقای رئیسی می‌گوید در راستای اهداف من است، ولی ممکن است در روش‌ها و برنامه‌ها اختلاف‌نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هدف مشترک ما این است که با توجه به عملکرد ضعیف دولت یازدهم، این دولت دوباره به کرسی قدرت ننشیند، اظهار داشت: ادامه وضع موجود به بحران درکشور خواهد انجامید و برای اینکه به بحران نرسیم، شیوه‌هایی را در جلسات مشترک اتخاذ خواهیم کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد اظهارات هاشمی‌طبا در خلال مناظرات انتخاباتی پیرامون یک کارخانه موتورسازی در شمال کشور، افزود: آقای ترکان پیشنهاد هیأت رئیسه بودن یک کارخانه در آمل را به من پیشنهاد داد و بنده علی‌رغم اینکه مشغله فراوانی داشتم و در دانشگاه مشغول بودم، این مسئولیت برعهده‌ام گذاشته شد.

میرسلیم ادامه داد: طرح این کارخانه را نعمت‌زاده در دوران وزارت من در هیأت دولت به تصویب رسانده بود و طرح جالبی نیز بود. از اولین اقدامات من مبتنی بر این بود که باید کاری انجام دهیم که فقط نیازمند جواز خارجی‌ها نباشیم و باید با استفاده از ظرفیت‌ها و کارشناسان داخلی اقدامی انجام دهیم. در این راستا همه کارها را انجام دادیم و به مرحله‌ای رسیدیم که باید تولید می‌کردیم.

وی با بیان اینکه این طرح باید به بخش خصوصی واگذار می‌شد، گفت: به بخش خصوصی واگذار شد ولی بعد از مدت‌ها متوجه شدم این شرکت خصوصی صوری است و به وزارت دفاع واگذار شده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه این کارخانه را به مرحله تولید رساندیم ولی عرضه‌ای صورت نگرفت، اظهار داشت: به جهانگیری که فرمانده اقتصاد مقاومتی است گفته‌ام؛ این شرکت را به مپنا واگذار کن چون مپنا ظرفیت این اجرای این پروژه را دارد، اما نتوانسته‌اند شرکت را از وزیر دفاع بگیرند.

میرسلیم در پاسخ به سوالی در خصوص رایزنی‌های آیت‌الله موحدی کرمانی و آیت‌الله یزدی برای کناره‌گیری از انتخابات تصریح کرد: ما همواره با علما همکاری داشتیم و هرجا که مسئله‌ای بوده، از نظراتشان استفاده کرده‌ایم و خواهیم کرد و هرجا که مسئله کارشناسی مطرح بود، نظراتمان را ارائه کرده‌ایم و اکنون نیز نظراتمان بر مبنایی است که علما مدنظرشان است و اگر در صحنه بمانیم، آن چیزی که مدنظر علماست، به آن خواهیم رسید.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که نظرتان در مورد مهندسی آرا در شرایط کنونی چیست، خاطرنشان کرد: مهندسی آرا به این معناست که برای مثال نگاه می‌کنید جهانگیری به عنوان نامزد پوششی می‌آید و آرایش به روحانی تعلق می‌گیرد، ولی قالیباف و خود من طرفدارانی داریم که فقط خودمان را قبول دارند، اگر کنار بکشیم، برخی از آرای آنها جابجا می‌شود و امکان دارد به سبد رأی روحانی منتقل شود که البته این انتقال رأی وابسته به نوع تفکر افراد رأی‌دهنده نیز هست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم چون قالیباف کنار رفت تمام آرایش به سمت رئیسی می‌رود و ممکن است برخی از آرا به سمت روحانی و یا حتی خود من بیاید.

میرسلیم با تأکید بر لزوم تمهید شرایطی برای افزایش مشارکت عمومی، تصریح کرد: نباید کاری کنیم که به مشارکت عمومی صدمه‌ای وارد شود و باید همه سلایق‌ها نامزد خود را در صحنه داشته باشد. باید ترتیبی اتخاذ کنیم که در جامعه دوقطبی پیش نیاید و راه‌حل‌ها را تا جایی که ممکن است به سمتی پیش ببریم که به دوقطبی نیانجامد.

وی در خصوص تأمین مالی تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ما در حزب مؤتلفه امکان تبلیغات گسترده‌ای نداریم و در حد خودمان به صورت محدود تبلیغ کرده‌ایم، ولی مردم از آنچه که می‌بینند متأثر می‌شوند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت آرا و امکان پیروزی هر کدام از نامزدها با تأکید بر اینکه امیدواریم پیروز انتخابات آقای روحانی نباشد، خاطرنشان کرد: هرچند ممکن است ایشان انتخاب شوند، ولی ممکن است اکنون ایشان 50 درصد آرا را داشته باشند و اصولگرایان نیز چنین آماری را داشته باشند.

میرسلیم در خصوص امکان رأی‌آوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری با توجه به زمان محدود تا انتخابات گفت: تبلیغات رسمی نامزدها در ساعت 8 صبح فردا متوقف می‌شود، ولی فضای مجازی بستری است که در اختیار خود مردم است و اثرگذار نیز هست و نامزدها نیز هیچ تسلطی بر آن ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که مؤتلفه در فرایند انتخاب نامزد غیر از شما به چه کاندیداهایی رسیده بود، خاطرنشان کرد: هرچند قبول داریم مؤتلفه در سال‌های گذشته حضور کم‌رنگ‌تری در برخی عرصه‌ها داشته، ولی کار را باید از یک جایی شروع کرد و جلوی ضرر را از هرکجا که بگیریم، منفعت است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: طریقه انتخاب بنده به عنوان نامزد مؤتلفه به این‌گونه بود که از طریق اعضا و دبیران شهرستانی و استانی فهرست 11 نفره‌ای مطرح شد که از آن 11 نفر ابتدا به 4 نفر رسیدیم و سپس از آن 4 نفر بنده به عنوان کاندیدای حزب مؤتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شدم.

میرسلیم در پاسخ به سوالی پیرامون برخی شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی بر این مبنا که میرسلیم از انتخابات کناره‌گیری خواهد کرد، تصریح کرد: برخی دوست دارند که ما انصراف دهیم، ولی ما در صحنه هستیم و پای کار خواهیم ماند.

وی تأکید کرد: آنچه ما و آقای رئیسی به کار می‌بندیم، در راستای این است که آنچه آقای روحانی آغاز کرد، تمدید نشود و ایشان رئیس‌جمهور دولت آینده نباشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه برنامه اقتصادی دولت یازدهم از نظر ما قابل دفاع نیست، گفت: نتیجه‌ایش نیز این بوده چیزی که به آن افتخار می‌کنند کاهش نرخ تورم است، درحالی‌که این کاهش نرخ تورم همراه با رکود و بسیاری از مشکلات اقتصادی است و از جهتی نیز پایدار نیست و کمااینکه در ایام اخیر شاهد افزایش نرخ تورم نیز بوده‌ایم.

میرسلیم با تأکید بر اینکه وجود رکود بارز است و بیکاری رشد یافته است، یادآور شد: شاهد بیکاری بسیاری از افراد به دلیل تعطیلی کارخانه‌هایی هستیم که به دلیل عملکرد ضعیف اقتصادی دولت تعطیل شده‌اند.

وی ادامه داد: سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم برای کشور بسیار زیانبار بوده و به همین دلیل نمی‌تواند ادامه داشته باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه همکاری دولت و ملت می‌تواند مشکلات را حل کند، گفت: اگر قابلیت‌های داخلی به منصه ظهور برسد، شاهد خواهیم بود که قابلیت‌های خارجی نیز وارد کشور خواهد شد.

میرسلیم در پاسخ به سوالی پیرامون نقص در مدرک تحصیلی حسن روحانی با بیان اینکه در سال 51 مدرک خود را گرفتم و برمبنای آن مدرک وارد دانشگاه نیز شدم، گفت: پیشنهاد من این است که کارگروهی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود که این مسئله را بررسی کند که آیا مدرک ایشان دچار خدشه است، چون آبروی نظام در خطر است و باید درستی یا غلط بودن نقص در مدرک آقای روحانی مشخص شود.

وی با تأکید بر اینکه هدف ما با حجت‌الاسلام رئیسی مشترک است، ولی سلیقه متفاوت داریم، گفت: بر مبنای این هدف مشترک می‌توانیم در صورت رأی‌آوری هر کدام از ما از فرد دیگری استفاده کنیم و این هدف مشترک می‌تواند به کم‌کاری مشترک بیانجامد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیرامون پایگاه رأی خود در سطح جامعه تصریح کرد: بسیاری از اعضای هیأت علمی دوست دارند به من رأی دهند و ممکن است در صورت انصراف از کاندیداتوری، آرای من به سمت آقای رئیسی نرود.

میرسلیم در پاسخ به سوالی پیرامون نسبت خود با حسن روحانی خاطرنشان کرد: با روحانی نه در هدف و نه در برنامه هیچ اشتراکی نداریم و بنده با برنامه‌ها و عملکرد ایشان درحوزه‌های مختلف مخالفت‌های بسیاری دارم.

منبع: فارس
برچسب ها: میرسلیم ، انتخابات 96
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار